Gelişim ve farklılaşmak için eksikliğin üzerine gitmek mi lazım yoksa güçlü olduğun yönümü geliştirmek lazım?

Bu konu hayatın her alanında her branşta olabilir. Misalen edebiyatta 80 almış matematikte 30 almış bir çocuk düşünelim. Çoğumuz matematik için özel ders alsın deriz aradaki farkı azaltsın deriz. Farklı düşünce yapısındaki kişilerde bu çocuğun edebiyatı güçlü. Burada başarılı. Bu yönde eğitim alsın güçlü yazar olsun der. Diğeri o yönde arayı kapatıyım derken gizliden gizliye eksiksin mesajını iletilir belkide o ders kabusu olur özgüven düşüklüğüne sebep olur başarılı olduğu derse olan ilgiside azalır. Diğer türlüde başarılı olduğu branşta dahada bilinçlensin başarılı olduğu yönde sinyaller alsın daha da şevkle hazla yolunda ilerlesin diye düşünülür. Sizin görüşünüz nedir? Sizce hangisinin üstüne gitmek daha akla ve mantığa yatıyor?
Gelişim ve farklılaşmak için eksikliğin üzerine gitmek mi lazım yoksa güçlü olduğun yönümü geliştirmek lazım?
Cevapla