Özel sektörler engelli çalışanlarına neden maaş ayrımcılığı yapıyor? Neden?

üniversite mezunu mba yüksek lisans yapmış biriyim. Engel kadrosundayım. 15 yıldır çalışma deneyimim var. şu an ki firmamda 7 yıldır 8 yıl olacak nerdeyse aynı yerde çalışıyorum. Ofis ortamındayım yabancı özel sektördeyim. Aldığım maaş net 6500 tl zamlı olarak. Brüt ise 8100 falan. 3 derece engelliyim. Dısarıdan bakınca engelli gibi görünmem de zaten. Bizim şirket iyi maaş veriyor diye hep yabancı sektör bakındım çünkü insanlar yabancı Şirketler çok yüksek maaş veriyor derlerdi ben de oyle başvurup girdim ama engel kadro olduğum için diğer aynı işi yaptığım benden az iş yapmasına rağmen 18 bin brüt maaş alıyor. Yeni mezun arkadasta 13-15 bin brüt bandında maaş alıyor. Yöneticime zam konusunda konustum tamam yaparım ederim dedi ama hiç 10 bin brüt 11 bin brüt yapmadı. Nedeni ise o maaşı kimse almıyormuş benim istediğim maaş yüksekmiş diyor. Neden engelli çalışana hakedilen maaş verilmiyor neden ik uzmanları böyle neden ayrımcılık yapılıyor? 5 yıl sonra emekli olacağım ve alacağım maaş az yani emekli maaşım az olmaması için iyileştirme istedm sanki çok istemişim gibi tavır yapıldı. Ve üstüne ek görevler verdiler. Bu zamana kadar hiç terfi vermediler. İlk senemde iki yıla yakın zam almadım zam dönemi geçmişti işe girerken. Sonra kriz olunca yapmadılar. Benim de hakkım değil mi iyi maaş almak? Kendime hiçbir şey alamıyorum. Evlenmek istesem evlenemem. Hep yarını düşünmek zorundayım kendime gıdım gıdım harcıyorum 10 yıldır hiç kendm için bir şey alamadım almak istedim param yetmedi paramı harcasam aç kalırdım çünkü. Zaten sağlık sorunum var ona bir dünya para gidiyor. Çok üzülüyorum bütün şirketler böyle. İk ve müdürler hiç empati yapamıyorlar galiba kendi çocukları olsa böyle mi yaparlar? Güya yabancı sektör yapmaz böyle ayrımcılık dersin ama yapıyorlar. Keşke bunları yaşamasaydım diyorum üzülüyorum
Güncellemeler
+1 yıl
Maaşları nerden biliyorsun derseniz; arkadaşlarımın bordrolarını görüyorum ki kendileri de diyor zaten. Onlar da benim az maaş aldığıma inanamıyorlar. Engelli kadrosu olunca az neden maaş verilir neden? Dilenci miyiz biz? Hakkım olanı isteyince müdür tavır yaptı. İş için bir şey soruyorum telden mesaj atıyorum cevap yok.
Özel sektörler engelli çalışanlarına neden maaş ayrımcılığı yapıyor? Neden?
Cevapla