Instagramda gezerken KPSS sınavı için açılan blogları görüyorum uzun uzun renkli kalemlerle ders notları çıkarıyorlar. Sizce derslere yazarak mı, okuyarak mı çalışılır? Sizin ders çalışma yöntemleriniz nedir? KPSS/ ALES / DGS / YKS/ LGS / Okul sınavlarına vizelere finallere nasıl çalışılır/ nasıl hazırlanılır? Kaç saat/ dk ders çalışıp kaç dk ara veriyorsunuz? Bir öğrencinin veya bir öğretmenin ( üniversite araştırma görevlisi / akademisyen de olabilir ) yahut yüksek lisans doktora yapan birinin günde minimum kaç saat ders çalışması gerekir? Çok kitap okumak gerekli midir? Cahillikten nasıl kurtuluruz Türk toplumu olarak?
Ders Nasıl Çalışılır? Ders Çalışmanın Yolları Nelerdir? Okuyarak mı yazarak mı çalışıyorsunuz?
Ben sözel dersleri yazarak çalışirdim, o şekilde aklımda daha kalıcı oluyordu. Calisma saatlerine gelecek olursak;A kişisi günde sadece 3 saat çalışarak başarı elde ederken, B kişisi 7-8 saat çalışarak o başarıya ulaşabilir. Herkesin kapasitesi farklı çünkü.. Önemli olan uygulayabileceğin bir program oluşturup o programa disiplinli bir şekilde uymak.. Yeni nesil sorularla da baş edebilmek için extra kitap okumak da çok önemli tabii ki
Ders çalışmak aslında kişiye özeldir farklılık gösterir🌸 kimi yazarak kimi okuyarak çalışır. Ben mesela aşırı renkli not tutmayı süslemeyi zaman kaybı olarak görüyorum.😏 Renkli kalem kullanırım ama çok kısa ve kendimce notlar cikartmaya çalışırım kitaptakinin aynısını yazmak gereksiz kisa kisa kodlama şeklinde not tutmanin daha verimli olduğunu düşünüyorum. Sonra da o notlari okuyup iyice özümsemek gerek ardindan test ve denemelerle sınav formatına uygun kendimizi gelistirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Vize ve finalleri sormussun onlara aslinda gunu gününe calismak daha verimli olur. Tabi konulari biriktirip sinav haftasi odaklanmakta bir cesit calisma yöntemidir ancak bu yontem kisa sureli bellekten uzun süreli bellege aktarım olmadigi icin sinavdan sonra ögrendigin çoğu seyi unutmus oluyorsun verimsiz olacaktir😅 Kac saat calisilmasi gerektigi de kişiden kişiye degisen bir sey ben mesela 60 dk calisip 10 dk ara veriyorum bazen 3 4 saatten sonra yarim saat uzun bir mola iyi gelebiliyor. Önemli bir sınava hazirlik varsa kpss ales gibi bunlar icin bence günde en az 5 saat çalışılmalı 24 saatimiz var gün icerisinde ve 5 saat bence az bile o saatin uzerine cikilirsa cok daha iyi olur ama onemli olan verimli çalışmak 5 saat ayni konuyu calismak veya en iyi bildiginden 5 saat test çözmek verimsiz olacak hep yeni seyler ogrenmek önceki konuları haftalik, aylık seklinde tekrarlar yapmak gerek. Kitap okuma kısmı da sürece yayılmalı bence. Yıl boyunca ara ara okumalıyız bu hem dersleri daha iyi anlamamizi saglar hem okuma hizimizi arttirir hem de her sinavda olan paragraf sorularini cozmemizi kolaylastirir.. Tavsiyelerim bu sekilde ama en bastada dedigim gibi çalışma yöntemi kisiye ozeldir kisi kendini iyi tanımalı. Bizler de sürekli okuyarak arastirarak gördüğümüz seylere körü körüne inanmak yerine arastirarak gelisebilir, cahillikten kurtulabiliriz. Basarilar dilerim 🌼💙
Kızlar ben de 2 senedir KPSS'ye çalışıyorum, Düzce'deyim özel ders de aldım ama bakalım bu sene artık hayırlısı. Şu anda doğru tercih yayınlarının sorularını çözüyorum yapamadığım soruları da Kunduz diye bir uygulama var oraya yolluyorum gayet memnunum. Hatta beni arayıp indirim kodu verdiler 50 tllik. Sanırım birden fazla hesapta da kullanılıyor kuzenim de kullandı çalıştı çünkü bir deneyin isterseniz kod BETUL50 , uzun uzun yazarak çalışmak bazıları için daha verimli olabilir ama bana vakit kaybı gibi geliyor, başarılar dilerim :)
Bence en önemlileri: Program oluşturmak (gerçekçi olmalı) Süreklilik ve disiplin Konuyu güzelce anlamdan sakın test çözme Test çözeceğin zaman en kolay kaynaktan başlamak Bide pomodro falan var onu deneyebilirsin (25 dk ders 5 dk dinlenme) Sözel dersleri ben kitaptan okuyup önemli yerleri altını çizer ezberledim. Ayrıyetten deftere yazmak benim için zaman kaybı gibi geliyordu