Bakın KScanlar bu Dünya!Dünya!Görselde gördüğünüz Dünya' da 208 adet ülke var. Bu ülkelerin sadece 13 tanesinde öğretmenler yoksulluk sınırının altında maaş alıyor bu 13 ülkeden biri Türkiye 🇹🇷 😵
Kamu kurumları haricinde özel sektörde öğretmenlik mesleğini eda edipte açlık sınırının altında öğretmen çalıştıran tek ülke TÜRKIYE 🇹🇷
Not: Özelde öğretmen maaşları 4300tl! Severek ve isteyerek yapmak istediğim mesleği yapamıyorum. Neden diye sorarsanız 4300tl için yemin ederim evden dışarı çıkasım dahi gelmiyor...
Nijerya bir Afrika ülkesi herkesin acıdığı! Nijerya asgari ücret yani oranın koşullarına göre okuma yazma bilmeyen, hafif işlerde çalışan kişilerin aylık asgari maaşı 101€ kamuya bağlı ortalama bir Öğretmen ise 610€ maas almakta. Yani asgari ücretin 6 katı! Nijeryada yoksulluk sınırı 545€ yani nijeryada bile öğretmenler yoksulluk sınırının üstünde maas alıyor! Zamanında açıdığımız ülkeler 😑 Bizim üzerimize cıkmış!
Gelelim Turkiye'ye bizim burada ortalama yeni başlayan öğretmen maaşı 7400tl kısacası asgari ücretin 2 katı bile değil! Yoksulluk sınırı ise 14658tl olarak açıklanmış Şubat 27 tarihinde.
Söylenilecek cok sey var ama maalesef kimse kılını dahi kımıldatmıyor!
Bu ülkeye ne zaman bir Mustafa Kemal ATATÜRK gelecek?
Her şey normal bi o yanlış zaten. Bir kere okul dediğin nedir? Okul dediğin sadece sisteme eleman yetiştirir. Paranın nasıl kazanılacağına veya var olan paranın nasıl arttırılacağına kullanılacağına yönelik ne öğretiliyor? Yıllarca o aptal ingilizce dersleri tekrar edip duruyor kime ne faydası var? O saçma matematik formülleri matematik profesörü olmayanlar hariç kimin ne işine yaradı? Mesleki derslere bakalım. Mezun oluyorsun adam tecrübe istiyor, neye yaradı okuduğun ders? Zaten gittiğin çalıştığın yerde ya da staj yaptığın yerde (eğer okuduğun bölüme iş bulabilirsen) öğreniyorsun. Okulda okuma yazmayı öğrendikten sonra boş. Doktor, mühendis ne bilim profesör falan olmayacaksan.
Sence kaç kişi bu anlattığın şeyleri önemsiyor? Futbol takımı tutar gibi parti tutan holiganların yaşadığı bir ülkeden bahsediyoruz. Bundan kurtulmanın tek yolu, niteliksiz vatandaş yetiştirme alışkanlığından vazgeçmek. Eğitim sistemi baştan aşağı yanlış. Haa bu durumu kafaya takan var mı? Yok! Çünkü eğitimli, okuyan ve sorgulayan bir toplumu ne iktidarı ne de muhalefeti hiç kimse istemiyor. Türkiye'deki siyasetçileri Nijerya'ya götür, aynı argümanlarla halka gitsinler, kimseden tek bir oy alamazlar. Maalesef halkımız niteliksiz, maddiyatın peşinde koşan bir halk. Kültür ve sanata dair hiçbir kaygıları yok mesela. Bu bir tek benim mi garibime gidiyor anlamıyorum ki..
Ata’mızı anlamamışsın sen yalnız. Onun bir sözü vardır emin değilim şimdi tam hatırlayamadım. Bir lider bekleyenler daha çok bekler diyor özetle. Önce onu anlaman gerek. Beklemeyle olmaz bu işler.
Eğitimcilere destek vermeyeceksin ki öğretim motivasyonları düşsün böylece kolay güdülen seçmenler olsun. Milletvekili varken öğretmen de kim oluyormuş
gelmez artık 1inci ortadoğu projesi tamamlandı çünkü... artık suriye den yemene ve doğu avrupa bölgesinde ve pasifikte şekilleniyor yeni dünya düzeni o zaman global sermaye bu tür insanları gönderir...
Bunu göze alarak öğretmen oluyorsunuz herkes öğretmen oluyor herkes atansa vay halimize öğrenciden çok öğretmen olur. Atanamama sorunu var onu göze alıyorsanız öğretmen olmayı secmelisiniz.
Asgari ücretle çalışıp en az öğretmen maaşı hatta fazlasını hakedenlerde var. böyle düşünen bi öğretmene saygı duyulmaz. onların çocuklarının öğretmeni olacaksın.
Dünyaya bir bak! At gözlüğüyle bakıyorsun! Dünyada kac tane ülkede öğretmenin atanamadiğı, atananların ise gecim sikintisi cektigi ulke var? Sözde almanya bizi kıskanıyor ancak Almanyada okul öncesi öğretmenin tek bir aylığının alim gücü bizim profesör öğretmenlerin yarim yıllık maaşına bedel! 4000€ alıyor bi okul öncesi öğretmeni! 1 aylığı ile 2008 model hyundai araba alabiliyor! Bizim burada o araba 160000tl artık kafanız alsın şunları! Beyninizdeki Orumcek ağını temizleyin! Bi bakın sağa sola neler oluyormuş sonra bir analiz edin! Sonra yorum yapın...
bana at gözlüğüyle bakıyorsun diyen asgari ücretle kıyaslama yapıyor hemde 2 katı bile değil gibi çirkin bi şekilde. asgari ücretde az oda az herkes biliyor zaten. sizin gibi idealist ilkeli hümanist öğretmenlere ihtiyaç var saygılar hocam
Hadi atandım diyelim bizim arkadaş gibi! 93.5 puan aldı İstanbul'a atandı. İstanbul avcılarda lisede görev yapıyor okula 50km uzakta baba evinden gelis gidis yapiyor. Aldığı para 7200tl okulun yakınındaki 30 yıllık 2+1 90m2 binaların kirası 5000tlden başlıyor! Atanmak neye yarar! Ya batıda sefil olacaksın ya da doğuda köle olacaksın. Memur maaşları min 13000 civarına çıkmazsa memurların hepsi sefil olacak...
şu an hicbir şey yapmazsan insanlar ya kafasına sıkacak ya da yurt dışına kaçacak. Yoksa böyle köle gibi yaşamak beni bunaltıyor. Geceleri uyuyamaz oldum. 16 yıllık emeğimi hiç ettiler.