Bir okul bitirmeyenin herhalde çok para kazanmak falan gibi bir beklentisi yoktur veya iyi bir iş, kariyer vs yapacağını hiçbir zaman düşünmemiştir. Bitirenler bir yerlerle gelmeyi bekliyor, olmayınca da üzülüyor. Kısacası tamamen hayattan beklenti ile alakalı bir durum.
bu hedefler kısa orta uzun vadede gerceklesmez ıse hayat ıle ılgılı sıkıntı yasarlar . azıcık aşım kaygısız başım devri bitmiştir aciz aptal insan yaşayışıdır. dunyada baska ulkelerde hızla gelısen var ıken sen bunu kendı ulkende yasamadıgında toplum dısı kendını gormeye baslarsın .
cehalet mutluluktur :) konunu özü şöyle : mutluluk beklentiyle ilgilidir. insan kendini ne kadar yüksekte görür ve beklentilerini ne kadar yükseğe koyarsa o kadar zor tatmin olur. dolayısıyla düşük beklenti ve tevazu sahibi olan insan daha mutludur. şöyle örneklersek : 1000 lira geliri olan birine ayda ekstra 200 lira verdiğinde o kişi sevinçten uçar. ama 10bin lira kazanana 200 lira versen bu ne sadaka mı der
Eğitim yükseldikçe millet itibar bekliyor ama vahşi kapitalizmde tamamen sırtından kazanabileceği paraya bakar. Günümüzde pazar payı düştükçe millette korku umutsuzluk yükseliyor. Okumamıs kişi ya kendi sermayeli işi vardır ya ne verilirse kabul işi vardır. Sıkıntı daha az onlar için. Cehalet mutluluktur - matrix
Cahillik mutluluktur, diye bir söz var. Ne kadar az şey bilirsen hayata dair o kadar çok mutlu olursun. Bildikçe bazı şeyleri insan merak eder ve ister. Ulaşamazsa mutsuz olur.
Çünkü okudukça insan kendini kaf dağında görüyor heralde burnu bi karış havada sanıyor ki her şey ayağıma gelir ah gelir kimse vazgeçilmez değildir bu dünyada herkes kendi mutluluğunu kendi yaratır. Hayat bir döngüdür kimse kimseyede muhtaç değildir. Mutluluk senin elinde kafasını kullanan mutlu olur
Insan okuyunca gelecekten bir beklentisi oluyor ama ulasmasi zor oluyor devamli kendini kendinden daha iyi olanla karsilastiriyor vs bunlar mutsuzluk nedeni. Ama okumayinca önüne ne gelirse onu yasiyorsun pek bi beklentin olmuyor hayattan ya da yarisacagin bi durum o yuzden mutlular bence. Kendilerine yuklenmiyorlar
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hayata daha erken atılıp hayatlarını düzene erkenden soktukları içinYıllarca okullarda dirsek çürütüp milletin egolarını tatmin edip verilen emeğin karşılığını alamama gibi bi durum yaşamadıkları içinGibi sebepler sıralanabilirİyi ki de öyle yapmışlar şimdi ki aklım olsa ben de okuyup yıllarımı ve emeklerimi çöpe atmam
Beklentisi olmayan insan her zaman mutlu olur sıradan bir yaşam anı yaşayarak fazlasına gerek yok ölümlü bir dünya aşk ve sevgiyi bulmuşsan inan gerisi boş...
@furkaanercaan finlandiya veya iskandinavya ülkelerinde de gençlerin neredeyse hepsi mutlu çünkü hepsi okul hayatlarında yıpranmadan mutlu büyüyüp gençlikte dinamik kalıyorlar. Bizde de okula girdin mi eğitim hem yerlerde sürünüyor hem de özgürlük yok oluyor haliyle çocuklar stresli oluyor.