Anladım ki bu ülkede dürüst namusuyla para kazanmaya çalışanlara yer yok!
Merhaba buradaki ilk sorum bir öğretmen olarak ne yapmalıyım?
Anladım ki bu ülkede dürüst namusuyla para kazanmaya çalışanlara yer yok!
Senin gibi bekar kadınların yaşadığı paylasimli evler var. Sahibinden sitesinden bakabilirsin. Sana ait bir oda ortak kullanim alanlari, faturalar falanda ortak. Bu sekilde yapabilirsin
Peki nasıl olacak o iş 738tl kyk kredisi ödüyorum! Telefon faturam var! Kartta taksitlerim var ve en kötüsü bunlar bana aşırı yük hiçbiri fuzuli masraf değil! Ay sonunu görmek için hafta sonları komilik yapmisligim var 😶
600-1000₺ arasi bu sekilde bir ev bulabilirsin. Fatura payinda max 250₺ gelir. Ee zaten maasina da zam gelir asgari ucret 4250 oldu sonuçta
Olsa ne olacak? Her seye zam geliyor hemde hizla dunyayi gezmek gibi hayalim vardi daha turkiyeyi gezemedim üstüne üstlük birde borçlandık kykya 😑
Olur yine olur. Sen umutsuz olma. Döviz kazanacak isler var onlari öğren
Evet bu gün abd konsolosluğundaki biriyle konuştum. Denklik belgesi alacağım ve b2 olan ingilizcemi c2 seviyeye yükseltip abdde özel okulda öğretmenlik yapacağım 2500$ maaş + kalacak yer verebileceklerini söylediler. Eğer basarili olursam. Iddialiyim okul birincisiydim. Ingilizce çalışıp yurt dışında mesleğimi yapmayı planlıyorum artık insan yerine koyulmayi amaçlıyorum
Güzel iste bak o hedefinde ilerle.
Aynen kyk kredisini artık ödemeyeceğim! Faize binerse binsin bu ay ödemedim. Sonra 15 gün sonra ingilizce kursu başlıyor! Amcam sağolsun sponsor oldu. Arkadaşı sayesinde bedava aldılar şu an çok sevindim. 45 gün hızlandırılmış eğitim verecekler ardından ver elini abd 😊
Al bak umutsuz olmaya gerek yok. Intihar falan aklindan cikar. Pes etmeyeceksin. Kyk ödeme zaten ne kendini kasiyorsun
Benim evime haciz gelecekse de gelsin! Zaten evim yok! Canımımı alacaklar! Ödersem kredi karti borcumu öderim sonra kredimi çeker yurt dışına giderim...
Haciz falan gelmez.. en fazla maasina haciz gönderirler onu da baya zaman sonra o zamana kadar sen amerika yolunu tutarsın bence
Yarın pasaport işlemlerini halledicem daha sonra kurs bitmeye yakınken vize başvurusu yapacam 😊 bir kaç yöntem buldum çalışma izni için.
süper :) çok sevindim. hadi inşallah.
maalesef meslektaşım, türkiyede öğretmene hiç değer verilmiyor 😑 dünyada belkide en az değer veren ülkeyiz! Sıvacı bile öğretmenlere acıyor gerisini sen düşün. Ben yurt dışındayım siyaset istememişsin ama sen yapmasan ben yapmasam bu öğretmenlerin hakkini kim savunacak? Benim tuzum kuru ben şikagoda çok iyi kazanıyorum geziyorum tozuyorum kirami ödüyorum kredileri ödüyorum fazla bile geliyor! Bende senin gibiydim şu an seçim olsa mevcut hükümete oy veririm! Dolar euroyu dahada fırlatsınlar benim işime gelir! Evdekilere harçlık yollar gibi 300-400 dolar yolluyorum aylık, gül gibi geçiniyorlar. Bence bu bi kendine yoldaş pılını pırtını topla bankalardan kredini çek yurt dışına yerleş kesinlikle pişman olmazsın türkiye ölmüş...
Bu ülkede öğretmene gram değer verilmiyor😶 yurt dışına gidebilme şansım olsa her şeyimi feda ederim yeter ki su cehennem ülkeden kurtulayım. Biktim artık toplumundan ekonomisinden pahalılığından. Okumayan arkadaşlarımı o kadar çok kiskaniyorum ki anlatamam lisedeki arkadaşım bi sirkete gitmis muhasebecilik yapıyormuş 3500tl alıyormuş kocası da ilkokul terk ancak ticaretle uğraşıyor. 2 evleri var son model passatlari var ben o passatin benzinini ödeyemem 😑 3400tl maas için 28800tl borç + 17 sene okul okudum
Bende bir öğretmenim. Seni çok iyi anlıyorum 😔 durumunu, yorumları okudum ceske sana yardımcı olabilsem😑 ülkede durumlar o kadar kötü ki anlatamam arkadaşım İstanbul avcılara memur olarak atandı 5400tl maas alıyor avcılarda en kötü kiralık ev 4000tl sonra şehire uzak bi yerde bir iş arkadaşı varmış 3000tl kirasi vardı 1500tl 1500tl ödeyeceklermiş. Sonra yemek + yol masrafı kisisel masraf derken cebine 2000tl kalmıyormuş sonra hafta sonları özel ders veriyormus öyle elinde 3 5 kuruş kalıyormuş. Bir kaç ay sonra istifa edip mardine dönmeyi planlıyor...
Aynen bu İstanbuldakiler nasil yasiyor? Her sey ateş pahası kiralar ev taksiti öder gibi, ucuz tek şey benim hayatım sanırım 😑
Heralde dünyada en çok ezilen öğretmenler bizim ülkede 😑
Sadece öğretmenler mi ki bayan çalışanlarının %70'i asgari ücretin civarlarında hatta bir çoğu altında ücrete çalışmak zorunda kalıyor! Iskenderunda akrabam var sigorta şirketinde 2300tlye sabah 8 akşam 5 çalışıyor. Hamile kendisi 6. ayında çocuğa bir çok masraf yaptık ve devlet hastanesinde dogurmayacam özelde sezeryan olacağım dedi sezeryan 3800tl+ muayene ücretiyle neredeyse bir dogum 2 maasina denk geliyor. Devlete git dedim gerekirse kredi çekerim o pis hastanede doğurmam dedi 😑 hayat cok acımasız...
3 çocuk yapın 3 çocuk reisimiz öyle diyor deseydin 😑
Cevap
7Cevap
keşke öğretmen olmasaydın çok zor durum Allah kolaylık versin
Ceske okumak yerine yurt dışına giden arkadaşlarla kacsaydim yurt dışına 😓 onları kıskanmıyorum desem yalan olur
Özel ders vermeye çalış. Ek gelir olur. Para biriktirince bir arkadaşınla eve çıkarsınız
Peki nereye kadar? Kimya öğretmeniyim ben kimyadan özel ders alacak kimse görmedim!
Ilanim var saatlik 50tl gibi komik rakama yazdım. Bir tane arayan oldu. Karşıdan gel evine çocuğuna anlat haftada 6 saat diyor 😑 cuma cumartesi pazar şimdi ayda kim 1200tl için o yollarda harab olmayı tercih eder? Gidiş sıkıntı dönüş daha da sıkıntı amcam zaten boş ver dedi
Faturalarına falan ortak olursun niye yük olasın ki
Ödettirmiyor. Sadece ekmek alıyorum bide yoğurt falan işte onunda parasını almamak için türlü türlü hallere giriyorum 😅
Ne güzel işte seviyorlar seni demek ki şehir değiştirmeyi deneyebilirsin İstanbul pahalı ama o bütçe yine zor otur oturduğun yerde o yüzden 😂
Ülkenin her yerinde öğretmenlik yapılır ama öğretmene verilen maas bir kişiyi dahi gecindirmez. Okulumdaki tum ogretmenler evli 2 maasla anca geciniyorlar nolacak bu ülkenin hali tek kişi geçinemez oldu.
Evet beni severler ancak ben yük gibi hissediyorum.
Ülkenin haline girersek çıkılmaz ordan kpssye çalış madem yapacak başka bişey yok gibi
Kpss çalışıp aranırım bu ruh hali ile çalışamıyorum 😓 denklik belgesi alıp yurt dışında kimya öğretmenliği yapmayı düşünüyorum. Birim olarak dahi fazla para veriyorlar haftada 24 saat ders için 3500$ veriyorlar ancak c2 ingilizce + denklik belgesi + yeterlilik sınavında geçer not almak gerekiyor. B2 ingilizcem var geliştirmeye çalışıcam yoksa bu ülkede öğretmene yer yok
Karıştırma şimdi ülkeyi falan birileri duyacak slsjsldjdşkdldl ama evet kpss çalışmaktan daha mantıklı söylediğin 😂
Ömrüm boyunca ders çalıştım! Ilkokulda 8 sene okul birincisiydim. Lisede lise 3e kadar birinciydim lise 4 te okula gidemedim sağlık sorunlarından ama evde ders çalıştım. Kimya öğretmenliği kazandım. Daha sonra üniversitede 4 sene hep birinci oldum 3.71 ortalama yaptım. Sonuç bu 😔 kpssde 1.5 puanla kaçırdım atanmayi. Bazen kendimi enayi gibi hissediyorum. Çalıştığım bitirdiğim kitaplardan kütüphane kurarsın! O kadar emeğe bunu mu hak ediyorum! Ne yazık ki elimde tek seçenek yurt dışı kaldı...
Sen de neymişsin ya ama coğrafya kaderdir diyorlar ya maalesef öyle vallahi ne diyim inşallah ulaşırsın hedefine çıkarsın yurtdışına yapabilsem bende gitmek isterdim 🤷♂️
Hocam başka bi iş bulamaz mısınız? En azından kendinize bi ev tutun ondan sonrada sınav falan düşünürsünüz.
Baktim maaşı iyi olsun inşaatta sıva bile yaparım dedim😂 ama şu an asgari ücretin üstüne tek iş şu an ki iş muhasebeci olsam yine aynı kazanc 😑
Bende ögretmenlik okudum ama yapmak istemiyorum başka is bulabilsem keşke
Hocam bende memurum İstanbul'da yaşıyorum tek başıma isterseniz konuşalım?
Sagol yabancilarla kalmayi pek tercih etmem
Kal diye demedim hocam tanışma evlilik gibi?
ev arkadaşı bul
Bir evde 4 kişi kalsak 4 kişilik okula yakın en kötü ev 129m2 ev 4800tl kirasi 😑
1200 kira
738 kyk kredi taksiti
50tl telefon faturası
Yemek için 500tl
Doğalgaz kişi başı 200tl
Aidat kişi başı 150tl
Elektrik su 100tl kişi başı gelse bana diğer ihtiyaçlara 400tl kalmıyor ve kart taksitin 655tl bu ay 😓
Ne yaptın şu anda
Pasaport çıkardım 2 ay sonra go to the yurt dışı 😊
Keşke burada kalabilseydin
Peki bilmediğin bir ülkede oturma izni çalışma izni vs nasıl yapcan
2 ay değil de biraz daha uzun süre arastirma yapsan sence daha iyi olmaz mı peki
Yeterince araştırma yaptim çalışma izni almaya çalışıyorum araya avukat giydirdim abd büyükelçiliginden bir yetkili ile uzun uzun konustum yardimci olacaklar! Çalışma izni alacağım ondan sonra abd'ye yolculuk
Bikac yıl sonra bende herşeyi bırakıp yeni bir sayfa acarim bu gidişle
Aslen Adıyaman mı hocam
Evet babam adıyaman annem osmaniye
Adıyamanlı birini görmek güzel burada
Bende öyle demek isterdim ama adıyamanlı tüm akrabalarımla ilişiği kestim. Bir aptalla evlenmedim diye beni sosyetik ilan ettiler
Bende bu Adıyamanlı dedikoduculari , havali tavırlarını sevmem. Cahil cogusu ve yobaz
Hiç deme 🙄 okuyan bir kadına karşılar. Kafaları kalın. Normalde beni liseye bile göndermeyeceklerdi araya öğretmenlerim girdi
Daha ucuz biyere taşınıp ordan iş bak
Osmaniyede bi özel okuldan teklif geldi 3200 tl teklif etti 2 yıl sonra kadroya alırız maaşta iyileştirme yapariz dediler. Mantıklı geldi Allahın köyünde kiralar 1400tl yıkık dökük ev 900tlydi her neyse bunun ısınma, gıda, sonra ulaşım çok zordu. 3 gün sonra tekrar İstanbul'a hayal kırıklığıyla döndüm.
Bilemedim ki
Arkadaş bulup gitsen ev arkadu
Turkiyedeki insanlara elin gavurları kadar güvenmiyorum 😑 hepsi 3 kâğıtcı
Güvenme zaten
ev arkadaşı bulup onlarla kiraya çıkabilirisiniz
Öğretmen evinde kal?
Maaşı zar zor yettirşyorum diyor sen öğretmen evine cık diyorsun
Aradım aynı odada 3 kişi kalacağız ve kişi başı 80tl 😑 bir de yemek bize ait eee geriye ne kaldı?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?