Yeni mezun iş arama süreci ve umudunun tükenmesi?

Makine mühendisliği mezunuyum iyi derecede solidworks, autocad ve office programlarını kullanabiliyorum, meraklı, araştırmacı biriyim ama 27 yaşındayım okulumu geç bitirdim geç bitirme sebebi okula 4 sene ara vermiş olmam. 7 aydır iş arıyorum kapı kapı dolaşıp cv bırakıyorum hemen her gün sabah 8 akşam 5 organize sanayideyim cv bırakmadığım yer kalmadı, kariyer. net te neredeyse tüm ilanlara başvurdum, linkedinde artık insanlara yalvarır duruma geldim 3 aylık bir işe girdim çıktım onda da asgari ücrete fabrikanın yerlerini süpürüp ustaların getir götürünü yaptım bana kendimi kanıtlama fırsatı bile vermediler. yüzlerce iş başvurusu yaptım sadece 4 ünden geri dönüş aldım ve onlar da tecrubeli arıyoruz diyip yolladılar. 2 hafta önce bir iş görüşmesine gittim umutsuz bir şekilde, basit bir çizim yaptırıp gönderdiler 2 hafta sonra 2. görüşmeye çağırdılar bu sefer oldu umuduyla gittim ve görüşme gene olumsuz. Ailemin gözünde iyice küçüldüm, arkadaşım kalmadı sertifikalara verecek param yok, kredi kartı borcu şiştikçe şişti artık tamamen umudumu kaybettim. onca çaba stres hepsi bir hiç miydi tek bulabildiğim iş fabrikada asgari ücrete vasıfsız eleman olmak geceleri uyuyamıyorum, gündüz yemek yiyemiyorum sigara bile alacak param kalmadı artık stresten sigara bile içemiyorum. Millet nasıl iş buluyor mezun olur olmaz da ben bu kadar çabaya iş bulamıyorum anlam veremiyorum. Artık 2 seçeneğim kaldı ya herşeyi çöpe atıp mühendislikten vaz geçip başka iş arayacağım garsonluk, kuryelik gibi onlara da alacaklarını sanmıyorum ya da artık evren benim yaşamamı istemiyor bunu kabullenip bir köşede ölüp gideceğim. Mesleğimden, hayatımdan, herşeyden soğumuş, umutsuz ve bitik bir haldeyim. (Cevap yazmak zorunda değilsiniz sadece bunları anlatacak kimse yok)
Yeni mezun iş arama süreci ve umudunun tükenmesi?
Cevapla