Kritik sınav senesi için nelerin yapılıp nelerin yapılmaması gerektiğini merak ediyorum. Bu soruya KS topluluğunun kıymetli deneyimlerini aktarması benim ve benim gibiler için çok faydalı olacaktır, şimdiden teşekkürler :)
Sınav senesi yapılması ve yapılmaması gerekenler nelerdir?
OF tam bir sınavmatik olduğum için tam benlik bir soru
Öncelikle öğretmenlerinin dedikleri diğer herkesin dediklerinden daha önemli olsun. Sınava herkes bir kere giriyor onlar bu süreci her sene yaşıyor.
Eğer telefona istediğinden yarım saat bile fazla ayrıyorsan tamamen bırak. Ben 12. sınıfın ikinci dönemi sim kartımı kırıp atmıştım mesela.
Özellikle ders denemesi çözeceğim diye konu tekrarını aksatma. Matematik ve fizik hariç diğer tüm derslerde konu tekrarı HER ŞEYDİR. (Bunu üniversite sınavına gireceğini düşünerek yazdım.
Test çözerken sesli bir ortamda, sıcak bir ortamda ya da çok soğuk bir ortamda da çözebilmeyi dene. Sınav günü seni neyin beklediğini bilemezsin. Her şeye hazırlıklı olmalısın. Ki zaten yeterince iyi odaklanırsan dışarısı görünmez oluyor.
Gönül işlerine, arkadaşlık işlerine kafayı yorma. Her sınav büyük bir yol ayrımı zaten. İnan bana sınavdan sonra hemen hemen hepsini bir daha görmüyorsun bile.
Bi kere oyunlarını falan siliceksin, sosyal medyayı işte instagramı vs o tarz mecraları siliceksin, en fazla ne var YouTube falan işte ya da bu site.. onlarda kafa dağırmak için ya da bilgi aramak için ki o nedenle burdasın zaten ne güzel onun dışında YouTube'da hocalar var okuldan bile daha iyi eğitim veriyorlar yani onları değerlendir bol bol test çöz ki soru stillerini tanı hatta test çözerken bile öğrenmiş oluyorsun benim bir yakınım açık bitirdi ve tek yaptığı çıkmış soruları çözmekti bu şekilde soruları tanıdı ve o şekil geçti hep ama tabi ki önce konu anlatımlarını dinle, oku ondan sonra kendini dene. Şu şu derslere çalışmaya gerek yok deme asla, çünkü hiç öyle değil. Her dersin bi getirisi var emin ol özellikle Türkçe dil bilgisine ağırlık ver matematik zaten demiyorum bile ama matematik yoksa bile geçemem deme Türkçe çok etkiliyor puanı onu full çeksen yine geçersin fen'de baya bi etkiler Başarılar 🌸