
Güzel bir kariyer geleceği için yurtdışına gidip orada eğitim almak zorunluluk mudur?

Ben kariyer kavramının günümüzde geçerliliğini kaybettiğini düşünüyorum. her türlü yeteneği, tecrübesi, başarısı olan insanı 6-7 bin tl ye müdür yapıyorlar , hiçbir bölüm bitirmemiş lise bile okumamış insanlar kat ve kat fazlasını kazanıyorlar o sebeple artık bireyselliğe geçildiğini düşünüyorum. yani herkesin kendi işini yapmak zorunda olduğu bir dönemde yaşıyoruz umarım en yakın zamanda ben de kendi işime sahip olurum. Yurt dışına çıkmak avrupalılar için çok basitken, ben ve benim gibi milyonlar için bir hedef, erişilmez bir şey haline geliyor. umarım bir gün avrupada işim olur😊
Hyr zorunlu değil ama yurtdışı görmekte sana bakış açısı kazandırır ve farklı deneyimler sunar
Başarılı olacak insan her yerde ve her alanda başarılı olur. Yurt dışı mutlaka bir şeyler kazandırır. Gerisi insanın kendi girişimciliğine kalıyor.
Eig için teşekkür ederim 🙏
Rica ederim.
Cevap
37Cevap
Evet, iyi bir kariyer için yurtdışı (günümüz şartlarında) zorunludur. Bu sadece Türkiye'ye özgü bir olgu değil. Kendinizi, sınırlarınızı aynı milletten, aynı kültürden insanlarla aşamasınız.
Misal ben uluslararası yabancı bir teknoloji şirketinde hukuk danışmanlığı yapıyorum. Almanya ve İtalya'da da bulundum. 2 yıl öncesine kadar memleketim Bosna'daydım, şimdi eşimin işinden dolayı Türkiye'yi istedim ve buraya geçtim. Çalıştığım her yerde inanılmaz deneyimler yaşadım ve inanıyorum ki ben Bosna Hersek'in dışına çıkmasaydım şimdiki bilgi ve deneyimimin %90'ı olmazdı.
Türkiye yatırım yeri değil. Yerleşik bir düzenimiz yok. Bakın Afgan mülteciler konusunda hiçbir tedbir. Hiçbir bilgilendirme gelmiyor baştan, neden? Bu sorun değil mi? Muhalefet bir hata yapıp birşey yapsa açıklamalar hava da uçar. Tersi bir durum olmadıkça açıklama yok. Yatırımlar üzere teşvik edecek hiçbir şey yok. Yani şu düzende kariyer yapmak kesin bir yalandan geçiyor. Avrupa da çöpçü ol, kurye ol. Yine mutlu Mesut yaşarsın.
Bence hayır. Çalışan her yerde emeğinin karşılığını alır diye düşünüyorum. Er ya da geç alır. Belki imkanlardan dolayı yurt dışında daha erken alır. Ama yurt dışına çıkma şansın yoksa kendini başarısızlık kafesine sokma. Yurt dışı belki birkaç basamak yukarı taşır seni ama çalışmayan yine devam edemez o merdiveni tırmanmaya. Geriden başlamak önemli değil. Önemli olan hızla çalışmak ve kendinden emin olmak. Asla daha iyisini yapabilecekken pes edip değerinizin altında bir olguya minnet etmeyin❤️
Hayır diyenler sanırım yerli milli tayfadan 😂 yurt dışının önemi her açıdan faydalıdır. Başkalarının çalışma disiplinini görürsün örn. Almanlar. Farklı kültürleri görüp insan ilişkilerini geliştirirsin ki bu iş hayatında çok önemli. Say say bitmez yurt dışının faydası. Kesinlikle önemli.
Zorunlu değildir tabi. Her iyi kariyeri olan yurtdışı görmüş diye bir kaide yok hiç bir zaman. Fakat oraya gitme imkanı var ise kişinin gidip oradaki ilmi almalı.. Kendine bir şeyler katmak babında süper olur bu..
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir. Elbette yurtdışı eğitimi almak, oralarda incelemelerde bulunmak ve dil eğitimi almak insanı geliştirecektir. Tasvip ediyorum.
Benim açımdan gerekli, buna okudugum okul- bölümün de etkisi var tabiki. kendimi yurtdışında geliştirerek ya da ek bir şeyler öğrenerek ülkeye geri döndüğümde illa ki rakiplerimden farklı bir açıda olacağımı düşünüyorum ama tabiki bunlar benim düşüncelerim.
Gerekli değil ama daha iyi bir cv için gerekli yani insanlar yurt dışında okuyanlara daha bir ilgili oluyor daha çok şeyler başarmışlar gibi
Hayır ama iş veren sektörler genel olarak yurt dışında veya iyi bir okulda dereceli bir yüksek lisans ister.
Değil, Türkiye'de torpil yapip rahat kariyer yapılabilir onun dışında cok azimli olmak lazim ama yine de imkansiz değil.
Hayır, yurtdışı şart değil. Türkiye yurtdışından gelen pek çok ülke öğrencisini eğitiyor ve geri gönderiyor.
Olsa muhteşem olur, olmasa dünyanın sonu olmaz, harika yurtiçi başlangıçlar da evelAllah mümkündür 🌻💛😃
Basariyi elde etmek icin sadece calismak gerekir, yurt disina cikmak degil.
Zorunlu değil ama önemli bir kriter. Tercih sebebi.
Tanidigin torpilin vs yoksa zorunluya yakindir cok nadirdir iyi kariyerin olmasi
yurtdışı çok elzem değil
ancak imkanı varsa gidip orada o iş nasıl yapılıyor öğrenmek iyi tabiki
Yurtdışına gidip en pis işleri yapıp kariyer olursun botk temizleyerek
Hayır, değildir.
Yurtiçinde de sahip olunabilir ama daha fazla çaba sarf edilir.
Hayır bence saçma en önemlisi diksiyon ve girişimcilik
Bugün Türkiye deki okullarda modern bilimin butun bilgileri öğretiliyor. Eger ozel sektörde belli bir süreden sonra girişimci olmak isteniyorsa sürekli işleyen bir beyin yurtdışında eğitimin yerini tutabilir.
Türkiye şartlarında zorunlu beence. En basitinden almanca kursları tıp öğrencileri ve sağlıkçılarla dolu sebebi burda bir gelecek düşünmemeleri. Konuluşacak çok şey var ama gerek yok her şey ortada.
Genç yaşıma rağmen Yıllarca ticaret yapmış biri olarak kesinlikle zorunludur diyorum. Ülkende de bunu yapabilirsin diyenler olucak. Evet haklılar ama iyiden sonra daha iyi gelir bunu unutmamak gerekir
Sanırım evet. Annemden biliyorum annem diş doktoruydu yıllarca burda ama hiç bir zaman elde etmek istediğini elde edemedi gitti Amerika'ya şuanda kariyerinde zirvede.
yurtdışı kişinin ufkuna ufuk vizyonuna vizyon katar. iyi bi kariyer için mutlaka dünyayı görmek lazım
Hayır bence iyi bir yer mutlaka önemli şahsen ben mutluyum yani Türkiye'de olmaktan aldığım maasta gayet güzel 🙂🙂
Zorunlu bence. Bence ülkemizde patronların tek bildiği elemanını sömürmek
Hayir tabikide ama yurt disinda en kotu universitedede master yapsaniz yurt disi mi yurt disi
Kariyerde yabancı dil var ise gerekli ama zorunlu değil.
İhtimali arttırır diyelim
değil ama büyük avantaj olur
Zorunlu değildir ama olursa %85 - %90 iyi olur
Noo kendini geliştirmesini bilen her türlü kapar
Yurt düşünü bilmem ama dil zorunlu.
Hayır gerek yok diye düşünuyorum
Hayır tabii yurtdişi zorunlu değil
Değil tabiki. Önemli olan kendini geliştirmen.
Yurt dışında imkan çok tabi
Genelde hep öyle oluyor
Zorunlu değil ama daha avantajlı.
Bu ulkede bir halt olunmaz
Yurtdışı değil ama yabancı dil zorunlu
Hayır yurtiçi dede kariyer var
Kesinlikle olmali
Zorunluluk degil elbette ki
Hayır.
Hayır zorunlu değil.
Hayır değil kesinlikle
hayır
Değil
Evet o kadar okuyon bir şey olamiyon
Türkiye’de zorunlu
Tabiki de hayır ama olursa bal kaymak
Türkiyede yolu varsa bizede söyle kanks
Evet
Zorunlu değil
Yurt dışında hayat var imkanım olsa giderdim
aslında değil başarılı olmak daha önemli
Hayır
Galiba evet
Yook
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Merhabalar,
İyi bir kariyer için yurtdışı deneyimi, "mesleki birikim" ve "iş sahası deneyimi" için önemli olmakla birlikte, yurtiçi imkanları iyi değerlendirerek de iş başvurularında ve eğitim mülakatlarında öne geçebilirsiniz. Fakat yurtdışına dönük bir kariyer inşası nasıl yapılır, birkaç madde ile dikkat edilmesi gerekenleri ele alabiliriz.
Lisans, lisansüstü (doktora, yüksek lisans) aşamalarında Erasmus başvurusu yaparak yurtdışı üniversitelerinde kendinize bir networking, yani iletişim ağı oluşturmanız, eğitim hayatı bitimi ve iş hayatı başlangıcında, yurtdışı imkanlarını daha iyi yakalamanızı ve değerlendirmenizi sağlayacaktır. Öncelikle öğrenci iseniz Erasmus, Work and Travel gibi seçenekleri okulunuzun bağlı olduğu ilgili ofislerden öğrenebilirsiniz. Başvurular belirli dönemlerde olduğundan dolayı dönemin başlangıcında tarihleri öğrenmeniz ve doğru zamanı kaçırmamanız oldukça önemlidir. Erasmus başvurusu kabul edildiği takdirde devletten hibe olarak belirli bir miktar ödeme alan öğrenciler, eğitimlerinin bir kısmını bağlı oldukları üniversitenin anlaşmalı olduğu yabancı üniversitelerde devlet desteği ile devam ettireceklerdir. "Erasmus'un yalnızca lisans seviyesinde başvuru kabul ettiği" gibi yaygın bir yanlış bilgi vardır, bu doğru değildir. Lisansüstü aşamalarda da Erasmus başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Yabancı üniversitelerdeki eğitimcilerle mail aracılığı ile iletişim kurmak, çalışmalarınızdan ve kendinizden bahsetmek, kabul kapısını size daha kolay aralayacaktır.
İş hayatına yeni atılanlar için de yurtdışı imkanları araştırmak tercih edilebileceği gibi, yurtdışı imkanı bulamamış olan ve kariyerini bu doğrultuda yönlendirmek isteyenler için, yurtiçinde bulunan yabancı kaynaklı şirketlerde çalışma imkanlarını araştırabilirsiniz. Yabancı şirketlerin en az iki senelik çalışanı olduğunuz durumlarda, şirket bulunduğunuz ülkenin dışındaki merkezleri için size teklif getirebilir ve davet yollayabilir. Mesleğinize göre, örneğin Türkiye'de yabancı bir şirkette çalışıyorsanız ve bu şirketin örnek olarak ABD'de başka bir merkezi varsa, kurum içi bir süreyi doldurunca şirket sizi ABD'ye yollayabilir.
Yabancı şirket veya yurtdışı iş imkanları olmadan da başarılı bir kariyer inşa etmek mümkündür.
Bunun için globalleşen dünyada yabancı dile ağırlık vermek, bu yabancı dilleri belgelemek, işinize yarar meslek içi eğitimler almak ve iş hayatınızın paralelinde akademik bir yol izlemek de oldukça kazançlı olacaktır. Örneğin bir işe girip çalışırken bir yandan aynı alanda veya geliştirilebilir bir bölümde yüksek lisans yapabilir, akademik camiada da kendinizi gösterebilirsiniz. Mesleğiniz ne olursa olsun muhakkak geliştirilebilir ve entegre edilebilir eğitim ve sertifika fırsatları muhakkak olacaktır.
Bununla birlikte insan ilişkilerinizi geliştirmek, yurtiçi bir ağ oluşturmak için kendinizi kişisel gelişim olarak da ilerletmeniz çok önemlidir. Herkes meslek hayatının başında yahut eğitim hayatından profesyonel hayata geçerken bocalayabilir ve aklı karışabilir, önemli olan kendimizi birçok yönden geliştirmektir. Kendimizi geliştirdikçe, kapasitemiz de gelişir ve etrafımızda bize uygun fırsatları daha kolay fark ederek, hızlı harekete geçebiliriz.
Başarı yolculuğunda önemli kaynakları okumak, başarılı insanların ilham veren konuşmalarını dinlemek ve belirli alanlarda uzmanlaşmak önemlidir.
Yurt içi veya yurt dışı fark etmeksizin, herkese başarılar.
Merhaba Erasmus Mudus hakkında sizden bilgi alabilir miyim acaba?