Akademisyenlik mi yoksa ikinci üni okumak mı?

lisans son 3. sınıf öğrencisiyim. akademisyenlik hayalim var fakat dönen torpiller belli kadroya alım yok. akademik kariyer yapmak için bir yola girersem dönüşü yok tek uğraşım bu olmak zorunda ve kadro bulamazsam emeklerim çöp olacak. 10 sene kadro bulamayan doktora mezunlarını da görünce başka bir alana mı yönelsem diye düşünmeye başladım. bölümümden hatta ea olan alanımdan alakasız bir mesleğe yönelmek istiyorum. aöften 2 yıl laborant ve veteriner sağlık bölümünü okuyup dgs ile itü vs moleküler biyoloji ve genetik ya da veterinerliğe tamamlasam mı diye düşünmdys başladım. kendi fakültem iibf olunca iş imkanları da kısıtlanıyor haliyle. sizce akademik kariyer planımdan devaö mı edeyim yoksa bu şekilde mi ilerleyeyim, hangisinin önü daha açık görünüyor hangisi daha mantıklı. not: kendi lisans alanımdan düz mezun olup devam etmek ve bununla ilgili çalışmalar yapmak istemiyorum
Akademisyenlik mi yoksa ikinci üni okumak mı?
Cevapla