Evet 2020 Nisan dan beri Üniversiteler uzaktan eğitim modeli uygulamıştı ne diyorlardı önce bir açıklama yapılmadı, eylül de açılır dediler şimdi ekime attılar 5 ekimde üniversiteler açılacak dediler sonra bugün eğitimi yine ertelediler doğru ve öngörülebilir kararlar alamıyorlar Yök Şimdide son dakika kararı ile Güz Dönemi Uzaktan Eğitim olacak dedi Pek yeterli karar değil bence Bahar Döneminde herşey bitecek mi sizce eksik ve yanlış kararlar alıyorlar. bir çok ülke eğitimlerine 2022 ye kadar uzaktan eğitim metodu uygulayacak Şimdi bahar gelecek yine aynı şekilde erteleyecekler gerek var mı sizce Siz olsanız Bahar dönemin de kampüse girermisiniz? Kim hayatını riske atabilir. Felaket geldi gelecek kimsenin haberi yok sonra bizlere felaket tellalı diyorlar ben Haziran ayında söyledim eğitimin 2020-2021 yılında uzaktan eğitim metodu uygulanabilir dedim inanmadı kimse, birçok ülke bizden önce eğitim dönemlerine 2021-2022 eğitim yılına kadar ara verdi (uzaktan eğitim uygulayacaklar) yani arkadaşlar kampüslere 2022 ye kadar girilmesi pek uygun değil
Üniversiteler eğitime güz döneminde online metodun uygulanmasına karar verdi. Bahar dönemi de sizce riskli değil mi?
bildiğim kadarıyla yök böyle bir karar vermedi. yök sağlık bakanlığından tavsiye istedi ve sağlık bakanlığı böyle bir öneride bulundu. yani yök “online sisteme geçiyoruz.” diye bir bildiri yayınlamadı diye biliyorum ben. sonraki gelişmeyi atlamış olabilirim belki. fikrimce vakalar artmışken böyle bir yol izlenmesi mantıklı olabilir ama ben yine de karma eğitimden yanayım. isteyen online, isteyen yüz yüze eğitim alma hakkına sahip olmalıdır. kafeler, avmler tıklım tıklım dolu. bu tarz alanlara sınırlama gelmiyorken üniversitelerin tamamen online eğitime geçmesini saçma buluyorum. geçen dönem online dersler bana hiçbir şey katmadı, bu dönem de öyle bir şey yaşamak istemiyorum. umarım bir karara varırlar artık ve bu belirsizlikten kurtuluruz.
kardeşim bak burda çok mantıklı düşündün tamam bende sağlık önemli diyorum sabit bir karar almaları lazım kronik rahatsızlığı olanlar için yök bir öneri taslağı hazırlamalı ya da sağlık raporu ile bu öğrencilerin devam mecburiyeti olmadan online uzaktan eğitim almalarına imkan sağlanmalı, diğer hususda ise sosyal mesafe kuralları ve seyrek bir eğitim modeli ile yüz yüze eğitim yapılmalıdır virüsün bitmesi beklenmemeli zaten 2022 ye kadar devam edecek karma ve örgün eğitimin yerini online eğitim alamaz benim okuduğum bölümde bile bazı dersler uygulamalı ayrıca devlet madem böyle öneri sunuyor, oteller üniversitelerden daha mı güvenli neden otelleri açtılar üniversitedeki rektörler, otelci turizimcilerden daha mı bilgili virüs konusunda
evet biz otelcilik olarak daha bilgiliyiz arkadasim otelimizde havuz kullanımı yasak sadece kisi sayısına göre spor salonu acik doktor elinde peçete olan herkesi once ücretli suresi bitince ücretsiz izne çıkarıyor daha ne
herkes otellere takmış ama bizim otelde ciddi güvenlik önlemleri alındı saatlerce maskenin arkasında calisiyoruz ayrica kardeşimin ozel üniversite parasini ödediğim halde online gidecek iyi ki ailesinde kronik olan var kendi kronik olan var eğitim için risk almaya değmez dugun için risk almaya değmez herkes cafe diyor da daha sosyal mesafeyi uygulamayan bir cafe gormedim her yer kolonya dezenfektan ünilerin açılmasını dusunemiyorum ama sağlık bölümleri hakkında ciddi anlamda bir çözüm bulunmalı gerisi okumaya ne olacak yeterince mühendis yeterince mimar var avukat var ayrica uzaktan da eğitim ile bu meslekler olabilir
şimdi zaten yeni bir dünya düzeni oluşuyor uzaktan online eğitim sistemi önümüzdeki 1-2 yıl önem kazanacak zaten uzaktan eğitim uzun yıllardır önem kazanan bir sistem ama yine de örgün eğitimin verimini asla vermez ben açık lise, açık öğretim fakültesi okuyan biri olarak söylüyorum sadece teorik eğitim bir öğrenciye birşey vermez devlet diyorki mümkün olursa uygulama ağırlıklı bölümler de ertelensin diyor. ne zamana kadar belirsiz... ayrıca şunu belirteyim ki turizimci, otelci, düğün salonu sahipleri bir üniversite rektörü kadar çok mu başarılı tedbir alıyor hayatını bilime adamış insanlardan çok mu daha bilgili turizimciler otellerin üniversitelerden çok daha güvenli olduğuna asla inanmıyorum tamam üniversiteler şu sıra uzaktan eğitim yapmalı sağlık çok önemli ama otellerin de bana güvenli olduğunu söyleme 4 yıldır otellerde güvenlik olarak çalıştım bana söleme :) risk yok değil diyemeyiz devlet turizm de otelleri kapatsaydı karantinada döviz kaybı ülke ekonomisini mahvederdi amaç ekonomi sağlık ikinci planda ama üniversitelerin oteller kadar ekonomik olarak katkısı az olduğu için üniversiteler kapalı kalıyor
Sen guvenlikcisin kapıda durursun sadece ben otelin mutfaklarının her bir bölümü içinde geziyorum urun çıkartıyorum senden daha iyi bilirim merak etme tedbirler inanılmaz uygulanıyor cunku birinin İzmir hiltonda bana hastalık bulasti demesi o otelin imaji için iyi olmaz ve biz bundan korkuyoruz bana üniversitedeki bilim insanı diyorsun bilim insanı varmis da biz mi görmemişiz kusura bakma ama evet üniversiteler ve dugun salonları buyuk bir risk
sende o zaman bilim adamlarını tilki para düşkünü otel sahiplerinden daha bilgili gösterme devlet korona virüs bilim kurulu üyelerini acaba otel sahiplerinden falan mı seçseymiş ben üniversiteler de risk yok demiyorum otellerde de risk var diyorum otel babaları kimki bazıları liseyi bitirmemiş insanlar
o zaman turizm de genel müdürler varya turizm ve otelcilik bitirmiş hani enfeksiyon hastalıkları uzmanı turizimciler bizim müdür lise mezunuydu kendini yetiştirmiş oteller de ama varsan baksan enfeksiyon hastalıkları uzmanı bilim adamlarından çok daha bilgili :) otellerinde tedbiri sağlam aldıklarını iddaa ediyorlar :) profler kim ya
Cehaletini ve laf anlamazligini tebrik ediyorum ikisinin adan zye herseyini bilen bie insandan daha iyi bildiğini iddia edebildiğine gore evet sozde lise mezunu otel. mudurleri de proflardan daha iyi biliyor
Dünya Sağlık Örgütü, aşının deneme süreçlerinin tamamlanıp da uygulanmaya başlamasının en erken 2021 ortası olduğunu öngörüyor. Bu durumda ikinci dönem okulların örgün olarak devam etmesi tabii ki de riskli. Bilim Kurulu'nun tavsiyelerine göre gerekli tedbirler alınacak ve o doğrultuda ilerlenecektir.
yani güz ve bahar dönemi ile bir dönem uzaktan eğitim olacak ama bir ihtimal daha var aşının başarı oranı kesin değil. bu belki de 2021 sonuna kadar devam eder
Teorik derslerim online olarak verilecek ama okulum bizi staja çıkarmakta ısrarlı. Haftanın 3 günü hastanede staj yapmak istemiyorum açıkçası. Keşke yök sağlık bölümlerinin stajınıda iptal etseydi. Okulun insafına bırakıldığı için maalesef staja çıkarılıyoruz.
Ben anlamıyorum gerçekten sahillerde fink atsınlar fino köpeği gibi ordan oraya düğünler aldı başına gidiyor. Neymiş efendim gençlere gelince bir tutam bile verim alamıyoruz boş boş ekrana baktığın dersten neye göre kime göre o okuldan mezun olacaksın uygulama derslerimiz nolacak çöp umurlarinda değil lanet olsun gerçekten kapatılması gereken onca yer varken benim eğitimimin %50 pust kitlesi yüzünden kısıtlanması çileden çıkarıyor beni. Biz 19 20 yaşında insanlarız kendimızı koruyabilecek bir bireyiz hadi çocuklar için riskli evet ama 19 20 yaşında bireylerde onlem almasını öğrenemediyse hiç yaşamasın daha iyi.
iyi ifade ettin oteller tatil köyleri sahiller risk teşkil etmiyorda üniversiteler mi riskli anlamış değiliz. o önlemleri turizmciler sırf ceblerine para girecek diye alıyoruz derken bilim yuvası üniversiteler tedbir almak da turizmcilerden dahamı cahil ayrıca türkiye avrupa gibi bir ülke değil örgün eğitimi kazanmaya hak eden her öğrencinin evinde bilgisayar ve iyi hızda internet donanımı yok burda online eğitime katılamayan öğrenci devamsızlık yapacak buda bu imkanlara sahip olmayan öğrencilerin dönem kaybı olacak örnek:( benim arkadaşım da üniversite okuyacak ama evinde bilgisayarı olmadığı için telefonuda yeterli uyumlu değil ailesi yoksul internet imkanı yok) eğer bu metod uygulanırsa mecbur kaydını sildirmek zorunda kalacak ya da açık öğretim okurum artık demekle yetindi aöf de online devam mecburiyeti yok.. peki devlet bu gençlerin sorumluluğunu nasıl üstlenecek, ayrıca çuvalla özel üniversitelere para veren öğrenciler sırf o kadar parayı online eğitim için mi verdi? bilseler aöf okurlardı özeller bu insanların parasını nasıl iade edecek
@Cramella asıl sıkıntıyı özel okullar yaşayacak bir çok veli servis ve yemek ücretlerini kesmeyip velilerden para alan özel okullardan paralarının iadesini istiyorlar (ilkokul-orta okul-lise) eğitim kurumlarından bahsettim
Başkasının naptığı umurunuzda olmasın. Bu işin içinde olan biri olarak söylüyorum. Gitmeyin gerekirse bir sene uzatın gitmeyin. Şakası yok yapmayın. Başkasının avmde olması sizi ilgilendirmesin yapmayın. Üç beş turiste bu ülkenin gençlerini ateşe verdiler yapmayın, unutmayın, gerektiği gün hatırlatın, gerekirse kafalarına kafalarına sandıkta atın, ama evden çıkmamaya çalışın. Mecbur değilseniz çıkmayın. Yoğun bakım görüntüleri paylaşılmasına izin olsaydı emin olun sokakta kimse kalmazdı. Sadece bir hastanede günde 1000 vaka gelirken tv de tüm ülkeye 1500 deniyor günde 30 binden fazla var. Uyanın kendinize gelin dikkatli olun.
öyle diyorsun da benim ilçemdeki bir devlet hastanesinde 1000 vaka var denildi :) ama hastane de toplam hasta sayısı zaten o kadar arkadaşım hastane de güvenlik bazen haberler abartılıyor madem 1000 covidli var geri kalan normal hastalar nerde yer altında mı rakamlar abartılıyor ben şahidim bir hastane de 1500 toplam hasta varsa haberler bu hastane de 2000 vaka varmış diyorsa mantıken inanma o zaman sokak da her hastaneye giden o ilçe de covidli olması lazım sosyal medyada bilgi kirliliği yaratanlara da dikkat et derim
hani her habere inanma bende senin gibiydim ama işin içine girince abartılı olduğunu anlıyorsun kimin hastalığa yakalandığını test yapmadan anlayamassın bir hastane de 1000 toplam hasta varsa haberde 1500 covidli var bu hastane de diyorsa inanır mısın :) o zaman sen cıvidlisin
kararlar yıllık alınmıyor dostum. şu an önemli olan güz dönemi çünkü güz dönemi başlıyor. bahar dönemi yaklaştığında tekrar oturulup konuşulur o anki duruma bakılır ve ne olacağı belirlenir. Bak süper lig ne oldu? Seyircili denmişti çünkü vaka sayıları düşüktü. Vakalar artında karar veri çekildi ve seyirscisiz olacak dendi. İlk yarı seyircisiz olacak ikinci yarı başlamasına yakın duruma bakılp seyircili ya da seyircisiz yapılacak.
güzel kardeşim haklısın öyle olması gerek ama şunu da unutma vaka sayıları az iken gevşeme yaparsan vakalar yeniden artacaktır tıpkı haziran da vaka düşerken normalleşme ile yeniden korkunç rakamlara ulaşmamız gibi eğer bahar döneminde vakalar binlerin altına inip sen bu gençleri üniversite açık dersen yeniden korkunç rakamlara ulaşırsın anlık değil mantıklı kararlar alınmalı herşey bitmeden bir şeye karar verilmez bu çocuklara gençlere yazık bayram da da aynı hatalar yapılmadı mı sana soruyorum bakın bazı ülkeler bir eğitim dönemin de uzaktan eğitime karar verdi sen garanti veriyor musun baharda herşey düzelecek hele kuralsız türklerin ülkesine ben insanlarıma güvenmiyorum dedi dersin bundan birkaç ay önce de bir arkadaşa böyle sölediğim de bana kızmıştı bahar gelsin online eğitim devam edecek herşey bitmeden birşeye karar verilmez vakalar azaldı deyip rehavete kapılmamızın cezasını çekiyoruz
ben sana rakamlar azalırsa açılsın gib bir şey söylemediğimi hatırlamıyorum. Kararlar kısa dönem için alınır uzun dönem için alınmaz. Kısa dönem için yapılır uzun dönemin ucu açık bırakılır. Bu ülke corona süresince neyi düzgün yaptı söyler misin? 1. Maske dağıtacağız pardon dağıtamıyoruz eczaneden gidip alacaksınız pardon onu da yapamadık kendi paranızla alın. Biz yurt dışına gönderelim. 2. Öğretmeni mühendisi evinde otursun karantina yapsın alk kademe işçi köpek gibi çalışsın ona corona yok zaten. 3. hafta için gezin dolaşın hafta sonu sokağa çıkma yasağı. Corona hafta için tatil yapıyormuş :D vs vs vs vs
sokak kısıtlaması dahi olsa yine gevşeme olacak ayrıca ben de tahmin ettim bak çıkarsa da şaşırma :) bahar da uzaktan olacak sen 2021 bahar da türkiye de korona virüsün biteceğine inanıyor musun inanmıyorsun ama herşey bitmeden de gevşemenin bedelini şu an çekiyoruz haziran da erken normalleşmenin cezası gibi ama da uzatamazlardı ekonomi daralıyor diye..
Ben en başta soruyu cevaplar iken normal olarak yapılması gerekeni söyledim :D bizim ülkede baştan savma yapılıyor bizim ülkede aşı tam anlamıyla çıkana kadar covid bitmez
Bence uygulama dersler olmayan bölümler uzaktan olmalı geri kalanı uygulamalar okullarda verilmesinden yanayım sağlık okuyorum ve ciddi anlamda online verim alamıyorum çünkü görmeniz gereken şeyler var uygulamayı kendin yapman gerekicek yarın bir gün iş yerlerine mülakatta mesleki alanda bir şey sorulduğunda cevapsız kalmaktan çok korkuyorum 😔 sonuç olarak hastane aldı diyelim kimse bana bişeyleri göstermek zorunda değil sen mezunsun ve bunları bilmen gerek dicek
bak ne kadar güzel anlatmışınız, uygulama ağırlıklı bölümer uzaktan olmaz, bu salgın dönemin de oteller neden açıktı turizm kapalı olursa devletin cebine para az girecek eğitime zaten az yatırım yapan bir ülke bu gibi durumlarda turizme önem verir yani salgın konusunda turizimciler daha bilgili iken üniversite rektörleri tedbirsizmiş
örgün eğitim yapan üniversitedeki programların salgın nedeniyle uzaktan online sistem ile devam mecburiyeti de uygulaması sıkıntı yaratacak devam derken online katılım yapmayan öğrenci devamsızlık yapacak (açık öğretim programları hariç) peki devletin üniversitelerinde örgün okuyan her öğrencinin bu imkanları var mı herkesin evinde sence bilgisayar ve fiber internet var mı bu imkanlara sahip olmayan yoksul öğrenciler için dönem kaybı olacak ya kayıtlarını donduracaklar ya da sildirecekler, bunların sorumluluğunu kim alacak peki, ikincisi çuvalla özel üniversitelere para veren veliler ne düşünecek uzaktan eğitim için heleki evladı uygulama ağırlıklı bir bölüm okuyorsa ve ertelenirse eğitimi o parayı verirken ne düşünecek tabi turizmci kar çakalları pandemi de oteller de üniversite rektörlerinden salgın konusunda çok daha bilinçli mi?
Kesinlikle öyle mesela benim meslek tanımımda kan alma uygulaması var ve ben ilerde kan alma bölümüne de verilebilirim geçen dönem diğer sınıfların derslerine online olarak girdim ve hoca youtubeden video açtı izletti şahsen ben karşımdaki insana acırım benim deneyimsizliğim yüzünden onun canı acıcak veya ben kötü bilgisiz duruma düşücem
Ya kesinlikle katılıyorum düşüncelerinize şahsen bu durumu olup olmaması meselesinede giriyor şimdi internet tamam kolay ulaşılıyor ama hani olmayan öğrenci var mı dolu benim şahsen bir bilgisayarım vb şeylerim yok tüm dönem telefondan izledim dersleri
işte belirttiğim gibi olmayanlar dönem kaybı yaşamak zorundalar, güney doğudan arkadaşım var manisa ya tarım işcisi için geldi üniversite okuyacak bu arkadaşımın akıllı telefonu yok, evinde bilgisayarı yok örgün okumadan online derslere katılamayacak arkadaşım söyledi ya kaydımı dondurum ya da sildirim dedi üzülerek söyledi herkesin online imkanı yok devlet bunların sorumluluğunu almalı ya da bunlara ek ödenekle imkan sağlamalı bu sistem bazı öğrencilerin sınıfta kalmasına neden olacak
Eğer vaka sayısı, durumlar imkan verirse gitmek isterim çünkü kurulu düzenimizi bırakıp eve döndük. Kaç ay geçti ama hala evde sorunlar çıkabiliyor keşke gelmeseydim falan gibi djkfjcn Ama önce sağlık, şimdiki gibi bir durum olursa asla gitmem. Hatta okulumu bile dondurabilirim gitmemek için...
ben öyle yaptım önce kaydımı sildirmeyi düşünüyordum dondurmak en iyisi :) ikincisi salgın dünyada tamamen sıfırlanması 2022 yi bulacak ama bu tahmin sadece ayrıca birçok ülke de eğitim kurumları 2021-2022 eğitim dönemine kadar online olacak bizimkiler bir karar veremedi ama emin ol türkiye de de eğitim kurumları 2022 ye kadar online olacak. imkan verirse diyorsun sen önce dünyadaki korona virüs vakalarına bir bak googleden gir her hafta artış oranı 2 kat artıyor
imkan verirse tabiki bu sistemle bitmesi için 2 yıl bekleyeceğiz :) ilaçlar işe yaramadı ilk etapda rusyanın bulduğu ilaç da işe yaramadı 2021 kötü geçecek o kesin zaten dünya sağlık örgütü açıkladı ama dünya dikkate almadı başkan uzun bir süre normalleşmeyi dünya unutsun dedi 2022 en iyi ihtimal diyorum bak en kötü ihtimale de hazır ol derim 100 milyondan fazla insan bu hastalığı kapacak belki 15-20 milyon insan ölecek o kesin
Ben tıp okuyorum. Tıpta 6 yıllık eğitimin 3 senesi teorik 3 senesi ise uygulama ile geçer ve en kalıcı en öğretici bölüm bu uygulamalarda yapılanlardır. Aöf Psikoloji gündeme gelince o kadar tepki gösterilmişken, ki bence sonuna kadar haklı bir tepkiydi, hasta ile bizatihi iletişimin ve deneyimin bu kadar önemli bir rol oynadığı tıp fakültesinde eğitimin aöf misali uzaktan olmasına anlam veremiyorum. Bilgiler hiç kalıcı olmuyor böyle ve dersler çok verimsiz. Öğrenciler olarak kahvehanedeki dayıdan bu konuda sanırım ki daha az bilinç sahibi olduğumuz için kendisi rahatça arkadaşlarıyla bir masada 4 kişi yanyana muhabbet ederken biz bilinçsiz ve dikkatsiz öğrenciler, gençler olarak eğitimimize devam edemiyoruz.
ben hayatım uzaktan eğitim ile geçti açık lise açık öğretim fakültesi hiçbişe öğrenemedim çoğu bilgiyi unuttum inanın açık öğretim sağlıklı bir sistem değil
@Cramella anlıyorum kardeşim sağlık önemli yapacak birşey yok uzaktan eğitim bir süre devam edecek ne zamana kadar virüs bitesiye kadar ne zaman biter bir tarih verebilir misin hayır
Okul açık olunca herkes sanki donanımlı mezun oluyordu. O kadar işsiz atanamayan uzaktan egitim aliyodu sanki. Unide de derse girmeyolardi cafelerde gezip sadece sınav haftası geliyorlardı zaten
Ülkeye binlerce turist alınırken vuris umursanmiyordu tüm öteler tatil köyleri barlar kafeler açıkken sorun yoktu da sıra eğitime gelince nedense sorun oluyor
Geç alınmış ama yerinde olan bir karar. Bir grup var bu grup üniversiteler açılsın diyor ama ben bunların mantığını daha kavrayamadım. Üniversiteler açıkken üniversiteye zar zor giderler. İşleri güçleri arkadaş ortamı gezmek eğlenmek olan kişiler yüzünden ben ve benim gibilerin sağlığını riske atamazlar. Bu güz dönemi kritik bir dönem gripte işin içine giriyor çünkü. Gerekli olan bir karar çünkü bunun yurtları var. Milyon kişi öğrenci ve aile olmak üzere şehir değiştirecek.
Bir de şu durum var. Millete algı yaratmışlar bayramda, tatilde vs gittiler yayıldı diye. Böyle bir şey yok. 1 Haziran'dan beri vakalar git gide artıyor bunu her doktor diyor. Yani bizi yönetenler her yeri açıp virüs bulaşmamasını bekliyor onu çözemiyorum. Maçları bile seyircili oynatma peşindeler.
Peki Oteller Üniversitelerden çok mu güvenli Rektörler birşey bilmiyor ama kar amacı güden Turizmciler salgında tedbirini daha iyi alıyor demi? o zaman turizmciler daha mı bilgili ya da Turizm devlete iyi döviz getiriyor Üniversiteler işsiz yaratmakdan başka bir işe yaramıyor,
Ekonomiyi sömürdüler bu bir gerçek. 1 Haziran'dan itibaren kontrolsüz normalleşmeden beri vakalar artıyor. Ekonomi paketlerinde uçak vergileri ve otelleri koydular. Yani hükümet vatandaşı tatil yapmaya yönlendirdi bu doğru. Hiçbir yer güvenli değil. Ne oteller ne üniversiteler ne de okullar. İnsan topluluğu oluşturulabilecek her alan virüse davetiye çıkarır. Üniversiteler işsizlik yaratıyor evet ama istihdam yaratmayan yine hükümet zaten bizzat kendileri her üniversiteliye iş bulmak zorunda değiliz demişlerdi. Bugün ülkemizde üniversite okumak bana göre gereksiz bu ayrı bir konu. Ama şu zamana kadar dışarı çıkmamış biri olarak ve benim gibi olanlar için diyorum, üniversitelerin açılması hem benim hem de diğer kişilerin sağlığına zararlıdır. Hastaneler bu durumu kaldırmaz ki zaten kaldırmadığını şimdiden görüyoruz. Bana göre tüm ülkece 2 ay karantina uygulanmalı. Online eğitimde 77 ülkeden 74. sıradayız. Üniversitedeki kişiler bunlarla ilgilenmeli ve hocalar zaten dersleri zoom aracılığıyla vs yapıyor. Lab dersleri de oluyor sorun yok. Lab derslerinde zaten hocalar anlatır biz bakardık. Kısaca demek istediğim uzaktan olması en sağlıklısıdır. Eğitimi telafi edebilirsin ama sağlığı edemezsin veya yakınına bir şey olursa o psikolojiyi kaldıramazsın.
vallahi ne diyeyim ama bu sürecin 2 yıl daha devam edeceğini söylemek isterim ilaç bulunacak yok efendim bu kış ya da seneye biter diyerek garanti de veremessin zaten haklısın sağlık önemlide uygulama ağırlıklı bölümler ne zamana kadar ertelenir? zaten güz ve bahar dönemi online geçebilir hatta onu geçtim 2021-2022 yılı güz dönemi bile online olabilir olursada hiç şaşırma bunu ben değil dünya sağlık örgütü diyor dünyanın kafa bulduğu ABD nin bile ciddiye almadığı DSÖ
Bir de virüs sadece düğün ve 65 yaş üzeri için tehlikeli değil. Bebek ve çocuklarda bile ölümleri var ve bunlarda başka hastalık yaratıyor. Bizde de risk oldukça fazla. Milyon kişilerin şehir değiştirmesini tabi ki de normal ve bilgili biri olarak tavsiye etmiyorum. Güz dönemi hem de grip dönemi. Bu dönemde sürekli bir yerleri açarak değil ülkece sıkı karantina uygulanması gerekir. Umarım böyle olur. Eğer böyle devam ederse ülkede virüs bulaşmayan kimse kalmayacak gibi
Şöyle bir şey var dünyada tüm salgınlara baktığımızda belli bir yıldan fazla durmadığını görüyoruz. Bunu diyen doktorlar var. şu an aşı çalışması sürdüren ve bunu üretebilecek ülkeler var biz hariç. Uygulamalı dersleri bence video çekerek tamamlanmalıı. Biz öyle yapmıştık. Çünkü mühendislik için konuşuyorum 50 kişi bir hocanın başına toplanır hoca o aleti bize anlatırdı. Yani bunun videolu anlatılması kadar mantıklı bir şey yok. Hemen hemen aynı şeye denk geliyor. Bu virüs belli bir dönem devam edecek bu dönemde ülke bunu en aza indirgemek zorunda. Mesela şu olur deseler ki vaka sayımızı 500 indireceğiz hedefimiz bu buna göre tedbir alıp okullar açılacak buna asla bir şey demem. Ama ülkemizde bu durum yok. Veriler zaten şeffaf değil. Önümüzde hedef olması gerek o da yok. Ben ne bilim kurulunu ne de sağlık bakananını ne de diğerlerini anlamış değilim. Tuhaf bir süreç. Umarım benim dediğim gibi sıkı tedbirler gelir yoksa bu süreç süreç olmaktan ziyade ölen ölsün kalan sağlar bizimdir mantığına dönüşüyor.
öyle zaten hani ağustos ayında 100 ün altına inecekti aksine 2000 yaklaştık yahu sokak kısıtlaması da olsa kısıtlamadan birgün sonra yine artacak insanlar uyum sağlamadıkça olmaz dünya bile uymadı kurallara DSÖ yü ciddiye almıyorlar Başkan Dünya uzun bir müddet normal olmayacak dedi inanmıyorsan bak araştır sen diyorsun bir dönem sonra azalacak mümkün olmayabilir ama asıl felaket 2021 de olacak
Virüsle mücadelede çok iyi ülkeler var ona bakarsan. Risk grupları vs var. Bunlarla ilgilenmesi gerek bu kısıtlamada. Bu risk grubunun içinde sadece 65 yaş üzeri yok. Bizimkilerin risk grubu dediği şey bundan başlıyor. Zaten en başta yapılması gerekenleri yapmak lazımdı orada hata yaptılar. Yoksa bana göre bir sınırda kalırdı ülkemizde. Ama öyle olmadı ne yazık ki. Bakalım neler olacak merak ediyorum. Ama şu an için okulların açılmasını doğru bulmuyorum. Açılması demek insan topluluğu oluşturmak demek ki şu an hastaneler de en çok çocuk ve genç hasta var.
Her şeyı siz biliyorsunuz tabi Devlet bir bok bilmiyor Karşıyım Online saçmalığına İngiltere'de Almanya'da okullar açıldı Biz de neden açılmıyor onu da virüs yok da bizde mi var okullar bir an önce açılmada virüs falan yok
İspanya da da açıldı haberin olsun Üniversiteler Eylül de açılacak ama Türkiye korkuyor mu acaba :) Oteller çok güvenli Turizimci kar amacı güden babalar öyle diyor güvenle otelimizde tedbirler alındı denildi hatta Türkiye de devlet ve özel televizyon kanalları Oteller için adeta reklamcılık yaptı ama dediler ki Üniversite hocaları tedbir alamaz gitmesin gençler, hayatını bilime adamış hocalar bir turizimci kadar olamadı? mı yok Turizmci babalar devlete pasa basıyor siz napıyorsunuz işsiz ordusu :)
dünya sağlık örgütü de aynen bundan bahsetti, ilk 5 yıl normali unutun maskeleri takın sosyal mesafeye dikkat edin dedi 2 yıl sıkı adaptasyon 3 yıl alışma yılı
bende hukuk büro yönetimi ve sekreterliği ön lisans kazanmıştım :) kırk yılın başı bir kere olsun üniversite de örgün okurum dedim nasip değil :) eh artık ya kaydımı dondurum ya da bir ihtimal ders kaydı yapmam beklesin zamanı geldiğin de gideriz sağlık önemlidir
bu kesin bakın açık ve uzaktan eğitim çok verimli bir eğitim değil kendimden biliyorum bende açık öğretim okudum hayatım boyunca lise ve üniversiteyi örgün eğitim hem teorik hem pratik ve arkadaşlarla ekip çalışması ve staj desteği ile sağlıklı bir eğitim sistemidir nasıl ki yüzyüze iletişim sağlıklı bir sosyal gelişim sağlarsa yüzyüze eğitim de sağlıklı bir eğitim sağlar inan bana aöf den işletme bitirmiş biri örgün de işletme bitiren birine göre yetkin değildir affedersin adam iktisat aöf mezunu ama ekonomik terimleri, bilmiyor :)
Artık uzaktan eğitim istemiyorum ya dondursunlar ya da adam gibi kisitlama yapsınlar ülkede. Plajlar avmler acikta acik toplu tasimalar dolu bunlarda birsey yok üniversitede mi varmış
bende bunu belirtmek istiyorum allah aşkına oteller üniversitelerden çokmu güvenli bir turizimci, bir üniversite rektöründen çokmu iyi tedbir alır Rektörler, Hocalar hayatını bilime adamış diğer ise kar amacı güden bir turizm işletmecisi devlet ise otellere güveniyor ama Üniversitelere güvenmiyor, neden para konusunda oteller daha iyi devlete para veriyor
Uzaktan egitimin bize bir faydasi yok. Cogu öğreci kopya ile yuksek aliyor ortalama yüksek ama ne öğreniyor? Hic bir sey. Madem okullari acmayacaklar hic degilse komple dondursalar. Rektorlere yetkiyi verseler en kral tedbiri alirlar hepsi kendi okullarında ama dedigin gibi devlete para mi kazandiriyor sanki
yok kardeş hiç de değil testli sistem çalışırsan geçersin zaten :) ben bu sene iki yıllık örgün kazanmıştım hayatımda ilk kez üniversite de örgün okumak istiyordum hevesimdi salgın çıktı uzaktan eğitim denilince bende dedimki bilsem aöf okurdum öyle de yapcam zaten
olmayacak duaya amin dememek lazım ben güvenmiyorum türkiyeye insanlarına ama şu bir gerçek 2021 DSÖ nün açıklamasına göre en korkunç yıl olacak ünv lere gelince bahar dönemi de yüksek ihtimal online olacak
Hayır şu an tüm üniversiteler bu kararı aldı dun gün içinde önce 10 a yakın üniversite uzaktan egitim verecek diye aciklandi sonra tüm üniversiteler kapsamında aciklandi
2020-2021 güz dönemi uzaktan olacak, şunuda belirteyim bahar dönemi de uzaktan online olacak buna eminim, salgın 2021 bahar ve yaz ayında patlama yapacak. 2021-2022 eğitim dönemi güzü bile online olabilir yani arkadaşlar yeni dünya düzenine tüm dünya alışacak
hayır azalmadı geçen baharda en yüksek vakaları aldık Nisan mayıs da günlük 3bin-4bin vaka alıyorduk önümüzdeki yıl 2021 bahar da iki katı olacak ama devlet sadece güz dönemi için üniversiteleri uyarıyor bence bir yıl uzaktan olmalı
@Cramella evet avmler de oteller de risk az üniversiteler de çok ünv rektörleri salgın konusunda birşey bilmiyor otel yöneticileri salgın hastalıkları uzmanı ya pardon devlete para basan matba diyecektim devlet otelleri kapatamaz :)
benim üniversitenin duyurusunda yok ama kesin alınacak karar güz de tüm üniversiteler kapalı olacak uzaktan eğitim var. ama yeterli değil baharda riskli bu yorumum sana şahit olsun :) vaka sayıları bizden çok az olan ülkelerin eğitimleri bile 2021-2022 eğitim dönemine kadar uzaktan eğitim metodu uygulanacak
@Nalan112 olacak zaten güz dönemi için online eğitim öneriyorlar da interneti olmayan, ya da alt yapısı zayıf olan bölgeler de ikamet eden öğrenciler ne yapacak acaba benim arkadaşım üniversite okuyor evinde interneti yok cep telefonu bile eski model babası hasta çalışamıyor kendisi eve bakıyor uzaktan eğitim olursa o arkadaşımız faydalanamayacak bilgisayarı bile yok bazıları için dönem kaybı olacak
Evet bende olacak diyorum YÖK uzaktan olsun demeye çalıştı zaten aynı şeyi diyoruz ama sen az öne 2022 ye kadar uzaktan olsun diyodun şimdi bir arkadaşım uzaktan ders alamayacak diyosun
@Nalan112 evet diyorum 2022 ya kadar öyle olacak, arkadaşımın sorununu da ayrıca belirttim, şimdi malesef herkes de böyle bir imkan yok uzaktan eğitim için bir bilgisayarın olması gerekiyor en az 1.70 ghz işlemci ve 2GB ram sistemler bir çok üniversite de iyi donanımlı bir bilgisayarın ya da telefonun ve en az 5mbps nin üstünde internet hızı gerekiyor belki sizin olabilir ama Türkiye de her üniversite öğrencisinde bu yok Online derslere katılmayan devamsızlığa giriyor dönem kaybı sistem uygulanırsa bu özelliklere sahip olmayan öğrenciler dönem kaybı yaşayacak o kesin
Tabiki orası öyle. Ne zaman yere düşen bir maskeyi ağzımıza takmayı bırakıp, corona virüs oldugu halde 5 farklı düğüne giderek birbirine virüs yaymayı bırakıp, maskeyi ağzımız dısında herhangi bir yerimize takmayı bırakıp, ne zaman avmlere kalabalık yerlere gitmeyi bırakıp evimizde kalmayı öğrenirsek o zaman biter XD
Ohh be normal dönemde hem ders geçmek zor hem de okuduğum şehir güzel değil. Umarım sene boyunca uzaktan eğitim olur de seneye mezun olup kurtulurum temelli.
öyle olacak zaten ben 2020 haziran da söyledim ünv. ler önümüzdeki yılda uzaktan eğitim yapacak dedim bana kızdılar :) ama o adam bana hak veriyordur şimdi..2021- 2022 güz ve bahar dönemi yani bu yıl eğitim uzaktan olacak eğer bir ihtimal daha varsa 2022-2023 güz dönemi de böyle geçebilir Dünya sağlık örgütü Dünyanın yeni sisteme alışması gerektiğini söyledi yani yeni dünya düzeni
evet tam olarak öyle tahmin ediyorum bu öğretim yılı tamamen online olacak, ama devlet uuygulama ağırlıklı bölümlere de mümkün olursa hibrit sistem yerine bu uygulamaları erteleyin diyor ne zamana kadar :) belli değil Tıp okuyanlar ne yapacak
Harikasın!! bak aradığım yorum ben diyorum 2022 ye kadar böyle olacak oda (en iyi ihtimal) kimse internetden girip dünya korona virüs tablosuna bakmıyor. her geçen hafta dünya da vaka artış hızı 2 kat artıyor. dünya sağlık örgütünü takan yok :) iyileşiriz diyorlar halbuki bilimsel veriler durumun daha da kötüye gittiğini belirtiyor şuna emin olun 2022 ye kadar örgün eğitim olmayacak bunları kabul etsinler bir
Aynen öyle herkes bir şeyler istiyo ama fedakarlık yapan yok kimsenin kurallara uyduğu yok sonra vay efendm niye açılmadı bende karşıyım eğitimin böyle olmasına ama insanlar sürükledi bu noktaya
sürükledi sürüklemeye de devm ediyor :) dünya sağlık örgütü başkanınla alay ettiler adam haklı söledi basına açıklama yaparken adamın ağladığını gördüm ya diyorki dünya normalleşmeyi uzun süre unutsun dedi korkunç tablo var dedi
işte o zaman geldiğinde herşey belli olacak ama insanlar şunu öğrenecek artık maske takmayı sosyal mesafeyi ve bazen haftada bir iki dışarı çıkmamayı öğrenecek. eski zamana 2 sene sonra geçeriz belki
yaygın ve örgün eğitimin yerini online eğitim tamamen alamaz bazı bölümler uygulamalı ağırlıklı bölümler örgün eğitimi gerektiriyor ertelenmeleri sıkıntı yaratacak, örgün eğitim modelinde online eğitim olanakları olmayan öğrenciler bile var onlar ne yapsın kaydını sildirsin mi?
@Kartonhelva peki oteller de tatil keyfi yapanlara ne demeli? peki soruyorum size oteller üniversitelerden çok mu tedbirli ve güvenli bir turizimci bir üniversite rektöründen çok mu bilgili salgın konusunda
Ya üniversiteler açılsa yayılcağı malum yurtlar vs. ama yazın da ne kısıtlama geldi ne bir şey bizim milletimize kısıtlama olmadıkca bir şey fayda etmiyo. Benim sinir olduğum şey okul vakti bunların korona diyo cosması
2021 sonbaharı veya kışa da tekabül edebilir aralık falan ama inan bana 2021 sonuna kadar en iyi ihtimal biter diye düşünüyorum 2022 ocak da herşey bitmiş olur diyorum ama sadece en iyi ihtimal lakin aşılanma konusunda haklısın diyemem ilaç meyve suyu mu hemen üretilip dağıtılsın süreçler var en kötü ihtimalleri de düşünmek lazım buda 1-2 yıl sürer ben dedi dersin
Otel yöneticileri, Üniversite rektörlerinden çok daha bilgili ve iyi tedbir alıyormuş oteller de öyle diyorlar koskoca ömürünü bilime adamış hocalarımız birşey bilmiyor biz şuna otellerin turizm de devlete para basıyor Üniversiteler ne işe yarıyor işsiz yaratmakdan başkaya demeye getirtiyorlar
@Cramella bende 3yıl çalıştım güvenlik olarak tamamen yüzde yüz tedbir alan otel yoktur ve bana kimse üniversitelerden oteller daha güvenli demesin hayatını bilime adamış üniversite hocalarımız bu işi bilmiyor turizimci kar amacı güden tilki otel patronları covid 19 salgınında iyi tedbirler alıyor üniversite hocaları bilmiyor demek o adamlara haksızlık yapılır zaten üniversite hocalarıda online eğitim yapılmasından yana olduklarını sölediler
@eeelif56 2021 güz derken 2021-2022 güzden bahsettim yani 2021 sonu demek istedim, salgın çok ciddi şekilde tüm dünya da artıyor ülkemizde de öyle ama emin olun önümüzdeki eğitim yılında örgün eğitim açılmaya başlar
Ne malllsin ya öyle mi yazmışım oku bakalım okumadan gelmişsin boş yapıyon. Tıp, diş hekimliği falan yüz yüze olacak bunu demek istiyorum neyse cahile daha fazla laf anlatamam
@Çilekaromalıcerenn yorumun hariç kısmını yanlış okumuş olabilirz...(mal) kelimesini yazarken dikkat et küfür etmeyin insanlara farklı yollarla yanlışımızı belirtebilirdiniz
@Çilekaromalıcerenn (yorumun mal kısmını) modaretöre bildirdim gerekli işlemler yapılacak birilerimi eleştirirken küfür ve hakaret etmeden yapın buda sana ders olsun aksini yaparsan hakkında farklı işlemler için modaretöre başvurabilirim
emin olun şu yorumum sana şahit olsun.. güz ve bahar dönemi uzaktan eğitim ile geçecektir önümüzdeki yıl Nisan mayıs haziran vaka sayılarının en yüksek olduğu dönem olacak şu an vaka sayılarına göre karar veriyorlar o zaman da artacak hatta 2021-2022 güz gönemine kadar devam edebilir
virüs bitesiye kadar bu devam etmeli, rehavete kapılıp vakalar azaldı açalım hadi artık dememeliyiz olmaz zaten ne zaman ülke de aktif vakalar ciddi şekilde azalırsa o zaman örgün eğitime geçilmeli ne zaman olur bu bilmiyoruz ama bizim insanların sorumsuzluğuna bakacak olursan 1-2 yıl süre verebilirim
@Cramella valla ben 50 binlira uzaktan eğitime vereceğime açık öğretim okurum aynı :) 50 bin az para değil tamam sağlık önemli şu an kampüsler riskli katılıyorum ama 50 bin verip uzaktan eğitim almak da mantıklı değil o parayı vermemeli, ya eğitimini dondurup bir yıl sonra gitsin derim
@Cramella orasını bilemem ama inan bana özel üniversitelere verilen şu dönem de verilen paralar da insanın psikolojisi ni bozar 50 bin ver evden eğitim al :) hah
hepsi online yapacak diye resmî bir açıklama gelmedi. senin okuduğun yazı sağlık bakanlığının yöke yaptığı tavsiye niteliğinde. yök de bu tavsiyeyi üniversitelere göndermiş dolayısıyla son kararı şu an üniversitelere bırakmış. kimse üzerine sorumluluk almak istemiyor, ne bakanlık ne de yök. üniversitenin kararı asıl olacak yani. hepsi online olacak diye bir şey yok. @Çilekaromalıcerenn
sanırım bütün üniversiteler online eğitim yapacak büyük ihtimal veriyorum, ama sadece güz için lakin öyle bir karar alıyorlarsa bahar dönemini de katsınlar çünkü sonbahar, kış, bahar tehlikeli olacak ama oteller daha güvenliymiş üniversitelerden
senin büyük ihtimal vermen ütopik bir şey ya da öngörülmez bir şey değil zaten. çoğunun online eğitimi tercih edeceğini küçük bir çocuk bile kavrayabilir. bakanlığın almadığı riski üniversite almaz. ama bu bütün üniversiteler online olacak demek de değil.
olabilir de en uygun zaman da denilmesi daha iyi bir açıklama olurdu :) en kısa zaman yok çünkü Dünya Sağlık Örgütü Dünya Ülkeleri için korkunç bir rapor yayınladı, Uzun bir süre normelleşmeyi unutun dedi, Ülkemiz için de aynı şeyler geçerlidir Sonbaharda vaka sayıları 5 bin geçebilir, 2021-bahar ve mayıs ayına kadar salgın en yüksek seviyeye ulaşacak yani Online eğitimin 2021-2022 eğitim dönemine kadar yayılması en sağlıklı fikir olabilir öyle de olacak zaten
bunlar ise en iyi ihtmaller hani ileride ilaçlar işe yararsa 2022 ye kadar tüm dünya düzelir ama virüs mutasyona olumsuz yönde uğrarsa DSÖ bunun 5 yıla kadar yayılma ihtimalinden bahsetti yeni gelecek salgın için de ayrıca bir çalışma süresi olacak bu 500 milyon insanın riske gireceği anlamına gelir
yorumda belirttiğin verilerin hepsini biliyorum zaten. üzerinde tartıştığımız konu bu değil ki. neden gereksiz bilgiler veriyorsun? bütün okulların online olacağını söylemiş arkadaş, ben de bunun resmî bir açıklamasının olmadığını söyledim. ne yapılmalı, nasıl yapılmalı bunları konuşmuyoruz. “bütün üniversiteler online eğitime geçecek” gibi bir resmî açıklama yok. şu an bildiğimiz tek şey bu
@Kartonhelva her üniversite kendisi belirliyor ne yapacağını. erciyes üni. böyle uygun görmüş demekki. aslında mantıklı da. eğer hemen hemen görseldeki gibi olursa üniversiteler zavallı ben online eğitime maruz kalıp usûl derslerimden bir şey anlayamayacağım 🤦🏻♀️
Acilmasini aylarca bekledim ama acilmadi simdj gene aylarca bekliycem son senem bir sey anlamadan bitecek. Tabiki saglik daha mühim ama akıl sağlığımı kaybetmezsem iyidir.
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Üniversiteler eğitime güz döneminde online metodun uygulanmasına karar verdi. Bahar dönemi de sizce riskli değil mi?