Arkadaşlar sınav kolaydı evet, zaten bu yüzden hedeflerimizle sonuçlarımız uyuşmadı, geçen sene 430 puan 40 bin sıralamaya denk geliyorken bu sene 70 bin sıralamaya denk geliyor, siz düşünün yani. Kesinlikle bilip bilmeyeni ayırt edecek bir sınav değildi, o an şanslı olan avantajlıydı sadece. 1 hata bile binlerce kişi geriye atacak bir sınavdı.
Bu seneki sınav konu dağılımı olarak en avantajlı sıralama olaraksa talihsiz bir sinavdi. Çünkü çoğu öğrencinij yapmakta zorlandığı konular müfredatta yoktu bu yüzden bunu değerlendirmeleri gerekirdi. Fakat bu zor konular olmadigindan dolayı eleyici sorular pek yoktu bu da üniversite tercihlerinde sıralamayı olumsuz etkiliyor. Umarım herkesin sınavı güzel geçmiştir ben bu seneki sınavı görünce keşke mezuna kalsaydım diye düşündüm ama zaten istediğim bolumdeyim
@Lethe-8 sosyalin içinde coğrafya falan karışık gelmişti yanlış hatırlamıyorsam sadece sosyal değildi coğrafya ve din sorularıda vardı coğrafya ve din çok kolaydı tarihtende pratik yapan yapardı bunları zaten
Sosyal demek zaten tarih coğrafya felsefe din demek tyt de (5-5-5-5) bunların din kısmını görmediysen ekstra felsefe kısmı var onu çözersin toplam 20 çözmelisin ama 25 soru vardir
Şu an üniversite 2. sınıftayım yani sınava da girmedim, baktığım kadarıyla sınav kolaymış bu sene ve geçen seneki netlere göre sıralama daha yükselmiş, seneye girme düşüncem oluştu ama eğlencesine giresim var bakalım ne yapabilirim diye malum 2 seneye de kpss' ye gireceğim.
Laborant ve veteriner sağlık ile ilgili sorularınızı cevapladığım vee üniversite anılarımı da anlattığım youtube kanalıma (kanal adı Gökhan Bayrak) beklerim 🙈😊
İngilizce öğretmenliği seçicemsseçicem 9k geldi :D mutluyum ama ben yıldız teknik veya marmara falan istiyordum şimdi anadolu üniveristesi veya gazi gelicek sanırım
bişey sorucam cevap verirsen çok mutlu olurum anladığım kadarıyla alanın dil bölümü dil nasıl bir bölüm zor mu yapılabilir mi ve hangi meslekler avantajlı ve iyi aslında tek tereddütüm parasının çok olmaması az para kazandırıyo oluşu beni biraz aydınlatırsan çook sevinirim :)
@serenad255 evet dil bölümü :D ben çok memnunum ama bu bölümde çok çalışman gerek çünkü İngilizce çok çabuk unutulan bir dil. Yani bol bol test çözerek pekiştireceksin çok çalışmalısın. Ama seviyorsan bu çalışma sana çok zevkli gelecek inan. :D Parasının çok olmaması diye bişey yok İngilizce öğretmenliği yine diğer öğretmenler gibi maaş alıyor bunun dışında mütercim-tercümanlık aslında en çok para kazanacağın seçenek olur. Ama bunun tek dezavantajı da hemen iş bulamayabilirsin. Ama eğer iyi bir üniversiteden tercüman olursan ve işini de iyi yaparsan iyi para var 10 bin tl bile alabilirsin aylık. Ama ben daha rahat olayım diye düşünüyorsan benim gibi ingilizce öğretmenliği tercih et. Bana açıkçası tercümanlık sürekli yerimde oturup iş yaptığımdan birazcık sıkıcı geliyor ama öğretmenlik daha hareketli insanlara bişey öğretmek falan daha hoş geliyor bana. Bir dd ingiliz dili ve edebiyatı tercih edebilirsin o bölümü de beğeniyorlar ama pek bilgim yok
@Mysteriousüye kesssinlikle yaparsn ben zaten mezundum 2019 mezunuyum ve ben de hiç çalışmadan 37k yaptım bu yıl çalıştım güzel düzenli bir şekilde 9k yaptm çalışnca olur kesinlikle yaparsın inan kendine
Aksine geçen senelere göre çok kolaydı, ben de girdim. Benim tanıdıklarım da ise üstte yığılma olmuş gibi. Bir tanıdık 480 puan 30k geçen sene olsa bu puan 7k olur.
250 istiyordum 204 puanım sınavdan sonra barajı geçsem yeter diyordum o kadar kötü geçti ama 204 almama bile mutlu oldum baya iki yıllık bir şeyler gelir belki
150 . eczacilik istiyorum sen ne istiyorsun ki kalmayi dusunuyorsun. bu sene cogu konu kalkti hele sayisallar baya ucmus bence. bu sene puanlar yuksek ama siralamalar dusuk
@Nazliii76647 hayırlısı olsun umarım kazanırsın daha yaşın ufak yolun başındasın çok istiyorsan yaparsın diye düşünüyorum hedefinden vazgeçme ben öylesine girdim ben tercih yapmayacağım
@Nazliii76647 hani belki de girmem de DGS ye giriyorum her yıl en son 2015 de YKS başvurdum girmedim. 2011 de Askerden önce DGS ye girdim yeterli puan alamadım 5 yıldır ösym de ünv giriş sınavlarına girmemiştim