Bu elektronun quark-spin dönüş yönü mü? Pozitronun quark birleşim şekli ayna görüntüsünde olup ters-saat yönünde mi dönüyor, moleküllerdeki optik-izomer hesaaabı?
Laf antimaddeden açılmışken, bazı galaksiler antimaddeden oluşmuş diyolla, gidip dokununca patlarız diyolla, dokunmadan bilemeyiz diyolla, nediyonuz?
Fizik okuyan var mı? Üzerinden elektrik akımı geçen bir telin etrafındaki manyetik alan neden saat yönünde döner?
Güzel şeyler merak ediyosun çoğu fizikçi bilr örnrk olarak sadece sağ el kuralından daha kapsamlı bir açıklama yapmıyo aslında bu konudaki kitaplar kapsamlı bilgi veriyo olabilir oku istersen ama kısaca açıklamaya çalışym manyetik bir alana yerleştirilen bir akım taşıyan telin üzerinde bir kuvvet oluşur akım yktur bu nedenle tel dikey olarak kalır akım yukarı doğru kuvvet sola doğrudur sağ el kuralı vektörel hesaplarda sürekli gösterilen bir ezber yöntemidir bir kural değildir aslında basite kaçmak sadece çünkü sorduğun soru oldukça karmaşık ve uzun cevaplı buraya sorma bence KizlarSoruyor bura 😂 İyi bir üniversite veya fizikçiyle muhabbet et bu konuda yazsam buraya herşeyi çok uzar
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
2
Cevap
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kısaca şöyle, u, v ve w (u ve v’nin çapraz çarpımı) diye 3 vektör varsa (u, v, w)’nin determinantı u x v|^2 ye eşit. Sonuç pozitif olduğu için sağ el kuralına uymak zorunda olduğunu söyleyen matematiksel bir teorem var.
Yere dik bir telin etrafına minik pusulalar yerleştirdiğimde ve alttan yukarı doğru akım verdiğimde o pusulaların S-N uçları telin etrafında saat yönünde birbirine bakıyor, akımı tersine çevirdiğimde de saat-tersi yönde aynısı oluyor, neden? Çünkü matematik öyle dedi...
O pusulalara kim söyledi bunu? Üzerindeki herhangi bir etkinin mantıken simetrik olması gerekirken bir telin üzerindeki manyetik alan neden bir yön seçmiş, saat yönünde dönmekte? Çünkü fiziksel olan bir şeyin çoktan seçtiği bir yön olmalı orada! Senin cevabın ise MATEMATİK!
Hayır canım. Antimadde hipotezim doğruysa - ki Dirac denkleminin 2 sonucu vardı ve biri negatifti, ve bu durum antimaddeyi öngörmüştü - senin matematiğin antimaddeden yapılan bir galaksi için de aynı şekilde gider ve hala hiçbir haltı kanıtlayamaz, sadece sol el kuralına dönüşür. Benim sorum ise zaten bu yön olayının Dirac denklemiyle ilgisinin kanıtlanmış olup olmadığıdır.
Antimadde tezin doğru değil. Böyle olmasının sebebi vektörler. Yani matematik. Sorduğun soru, cevabı bilinmeyen, komplike, hipotez gerektiren bir soru değil, üniversitede birinci sınıfın ilk dönemi öğrenmiştik. İkna olacaksan tam ispatı bütün üniversite 1. sınıf fizik kitaplarında var.
Arkadaşım sen fizik gerçekliği olarak bu durumun sebebini anlamış olsaydın bana zaten matematik bıdıları olmadan da cevabı anlatabilirdin. Ayrıca dediğim gibi, aynadaki dünya için de geçerli her hesap! Bana istediğin kadar matematik hesabı göster, aynadaki dünyada da aynı veriler giriliyor ve aynı sonuçlar çıkar! Ben burada pozitronlarla ilgili bilgisi olan kişi arıyorum, kalabalık etme. Sol el ve sağ el kuralı zaten conventional current ve electron current için kullanılıyor bugün ve aynı sonucun negatifini buluyorsun! Mesele o sol el kuralında ters taraftan bakman ama parmaklarının hala aynı yöne kıvrılması. Vektör olan el kuralı değil bu, solenoid kuralındaki el kuralı. O vektör el kuralı aşırı saçma bir abstract representation, mesele bağlantılı orantılı 2 veya 3 veya 4 boyutlu vektörler ise parmağının hangi yöne uzandığı farketmez, tek bildiğin şeyden ezber ezber girdin konuya hasta etme adamı. Bir de kendinden emin şekilde tezin doğru değil diye kestirip atıyor...
Verdim zaten. Sen sadece cevabı yeterince “havalı” bulmadığın için inanmıyorsun. Gerçi bana ne, istersen pozitronlar üzerine araştırmana devam edebilirsin, gerçi birinci sınıf konusunu anlamadan onu nasıl çözersin bilmiyorum ama bir dene...
Tamam da gerçekten merak ettim diye soruyorum, bu soruyu sorarken tam olarak ne olmasını bekliyordun ki? Konuyu antimaddeye getirdiysen vektörleri hiç anlamamış olman dışında açıklaması yok
Tamam kes, anlamayan ezberci sensin, ezberci eğitimden almışsın boş özgüveni ötüyorsun. Tek dediğim savunmaya cevap verecek aklın bilgin yok, anca matematik. Matematik öyle dedi diye... matematikte bazen 2 sonuç elde edersin ve biri senin uygulaman çerçevesinde mantıksızdır ve bariz doğru olanı seçersin, 2nin kökünün 1 ve -1 olabileceği gibi, hatta diyorum derdin matematikse Dirac denkleminin sonucu da böyle antimaddeyi öngörmüş diye ona bile cevap veremedin mal. Neden bahsettiğini sen bile bilmiyorsun, git başka yerde yap ego mastürbasyonunu!
Tamam cahilim terbiyesizim defol git o zaman delirttin dediklerimle alakalı tek bir şey söylemeyip bana matematik kısmına itiraz ediyormuşum gibi, etmiyorum mal yaratık etmiyorum, bahsettiğin şeyi biliyorum ve mesele o değil diyorum, tek bir cevap veremedin konuyla ilgili bir de bana cahil diyorsun tam zeka özürlüsün, terbiyeyi senin alman gerek ezik! Resmen ezberle boş yapıp ego mastürbasyonu yapıyorsun! Sana diploma veren eğitim sisteminin dibine tüküreyim zaten bu yüzden okuldan nefret ettim, sen de gidip mal ezberci nesiller yetiştirirsin şimdi bu boktan döngü devam eder kimse gerçekten dinlemez anlamaz sormaz senin gibi mal bir dünya devam eder, aynı bilindik hikaye!
Sen nasıl aptal rezil bir yaratıksın lan? Fizik ile ilgili veya önermelerimle ilgili en ufak bir şeye cevap vermediysen beynin yetip de anlayamadığın içindir, matematik öyle diyor diye gerçeklik öyle diyecek kadar embesilin dibi olmak için zaten ayrı bir cins özürlü olmak gerek. Sana hak ettiğini söyleyen biri terbiyesiz olmuyor, sadece hak ettiğini söylemiş oluyor! Defol şimdi! Eğitim sistemi ile ilgili yanlış ve iğrenç olan her zihniyetin vücut bulmuş halisin!
Tarihsel olayların aslı gerçekliği da tarihçiler öyle yazdığı için öyle dimi? Tarihi tarihçiler yarattı demek ile aynı embesillik senin dediğin şey, sana diploma veren okulun ben taaaaaa... Rezil embesil!
Bişey demeyeyim diyorum ama gerçekten zorluyorsun. Birincisi benim aldığım eğitimi senin aldığın eğitimle karıştırma ben senin okuduğun sistemde okumadım. İkincisi seninle dirac denklemlerini konuşacak değilim çünkü dirac denklemlerini yeterli derecede simetri, izafiyet ve kuantum bilmeden konuşamazsın. Üçüncüsü sen okulu sevmediysen belli ki kendi kapasiten yetmediği için sevememişsin, sana sorunun cevabı verildiğinde beğenmeyip kendi cevaplarını uydurmak bilim değildir sen daha bilimin ne olduğunu tam kavramamışsın. Ben sana merak ettiğin bişey hakkında, eğitimini almış kişi olarak yardımcı olmaya çalışırken sen sadece hakaret edip garip bir kıskançlık krizine girebiliyorsan bu sadece senin kendi aşağılık kompleksinden dolayıdır benimle alakası yoktur.
Kıskançlık? Neyini kıskanacam lan embesil! Sürekli gördüğüm 'ne oldumcu' ezik yaratıklardan birisin, ve ben bunları birden fazla ülkenin eğitim sisteminde gördüm, senin sistemin de onlardan biri olmasa birazcık o ufak beynini açabilmiş olurlardı! Sen benim ne bilip bilmediğimi nereden biliyorsun ki onu bunu o sebeple konuşmayacakmışsın? Sen daha Dirac denkleminin bir pozitif ve bir negatif sonucu olmasından neyin sonucu çıktığını söyleme örneğimden ve current hesap çeşilterinden ve ayna görüntüsünde de aynı hesaplar geçerli deyişimden bir halt anlamadın belli, o yüzden cevap veremiyorsun kimi kandırıyorsun zavallı? Ayrıca bir söz vardır, basit şekilde anlatamıyorsan sen de anlamamışsın demektir diye. Kimseyi kandıramazsın bu laf ebeliği ile, defol git ego mastürbasyonunu başka yerde yap zavallı!
Tamam, bak bunaldım seninle uğraşmaktan, daha fazla vaktimi harcayacağına git ve muhteşem bilimsel araştırmalarına devam et, Nobel aldığın zaman da haber ver, tebrik mesajı atarım
Tekrar söylüyorum, nelerin okuluna gittiğimi, kendi başıma okuduğumu, araştırdığımı, düşündüğümü bilmiyorsun, bahane etme gtüneden uydurup. Beynin yetmedi bu konuşmanın bir cevaba ulaşması için gitmesi gereken boyutlara, sen de bana tahtadaki formülü sana ezberletip "bu yüzden böyle" diyen embesil öğretmeninin lafını bana tekrarlıyorsun. Ciğerinizi biliyorum artık reziller!
Bunu da şuraya bırakayım madem fizik ilgini çekiyor belki pozitronlara spinlere girmeden gerekli temeli öğrenmek istersin de muhteşem ezbersiz çalışmalarının bir anlamı olur sites.math.washington.edu/.../right-hand-rule.pdf
Kaldı ki sana tekrar tekrar söyledim, ve hatta sen de söyledin kendi ağzınla ama ağzından çıkanı bile tartacak beynin yok, o diğer el kuralındaki yönlerin gerçeği temsil etmesi gerekmiyor, benim bahsettiğim yön ile ilgili bir temsil içermiyor o, herhangi 3 boyutlu bir şeyin vektör yönlerinin birbirine 90 derece olması gerektiğini aklında tutamayan senin gibi embesiller için uydurulmuş bir el kuralı o.
Nerden bahsettiğini çok iyi anladım zaten sana ilk yaptığım açıklama da tam olarak onun özetiydi. O yüzden bu linki attım. Sana en yukarıda özet geçtiğim açıklamanın detaylı hali. Okumaya başlamadan vektörün ne demek olduğunu araştırmak isteyebilirsin. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp.
Ne alakası var onunla diyorum akıl fukarası ne alakası var? Hala bana git öğren diyorsun, burada okuyanları mı kandıracaksın sanki dediklerimden bilmediğim çıkıyormuş gibi davranarak, amacın ne manyak?
Değil evet, ama o durumda öyle. Yine de hala tek yapmadığın şey hala konuyla ilgili tek kelime etmek. E Z İ K ! Söylenene beyni yetmeyip laf dalaşına sidik yarışına giren diplomalı eşşek!
Bak, madem diploma alamadın ve bu yüzden aşağılık kompleksi veya dunning kruger sendromu tarzı bişey geliştirdin, muhatabın ben değilim, sana yardımcı olamam, bu konuda benim kafamın etini yemek yerine bir psikoloğa gitmen daha faydalı olabilir.
Güzel o zaman, demek ki aşağılık sendromunun başka bir sebebi var ama sen yine de rahat ol, psikologlar genelde tam sebebini bulabiliyorlar, her şekilde faydası dokunur, yardımcı olurlar yani
Bana "a simple proof of the right hand rule" yollamış maltosaurus rex! Sanki ona yalan dedik! Ulan sorumda bile molecular chirality örneğini vermişim bu yüzden, aynı kimyasal sentez formülü ile iki optik izomeri de üretmek zorunda kalacağın durumlar olur diye, orada anlayacak kapasitesi olan kişinin çoktan bu maltosaurus rex'in sabahtan beri "bilmiyisin git iğrin vivivivii" ettiği noktayı geçmiş olması gerekirdi! Beyin yok ki anlasın! Tam olarak en nefret ettiğim tip gelip en nefret ettiğim noktada takılıp bana her zamanki embesillik ile işkence edecek tabi illa! Embesillerin de embesilliğin de sonu yok! Buna çare de yok! Bunlar böyle tam inekleyen otlayan sınıfları geçip diplomaya ulaşan ne oldumcu rezil zavallılar. Bunların ne mal olduğunu köylü amcalar bile biliyor, ben niye hala uğraşıyorsam... nefret birikti içimde resmen bu meraksız hayal gücü sıfır eziklere karşı!
Elektrik akımı alternatif akım olursa, 2 yöne de döner mesela. Doğru akım olduğunda sadece 1 tarafa döndürüyor. Muhtemelen N ve S kutubu yaratıyor ve akımın N den çıkıp S e girmesini sağlıyordur.
Trollüyor musun? Sorumla ilgisi yok alternatif akımın doğru akımın, hangi yöndeyse o anda telin hizasında giden akıma bakınca etrafındaki manyetik alan saat yönünde. Of be. Ne alaka?
Trollemiyorum ve geçen akımdan anlatmaya çalışıyorum sana. Çok zor değil bak bu mantık. Doğru akım grafiği düşün tam olarak x eksenine paralel bir doğru izler yani tek yön sağlar. Sen teli nereye çevirirsen çevir K sabiti diye belirttiğim o sağ el kuralı (aynı a*2+b*2=c*2 hipotenüs) gibi bir kural olan o şey, manyetik alanı saat yönünde çevirir. Alternatif akım grafiği ise y ekseninde yükselen ardından -y eksenine azalan ve tekrar eden bir doğru izler. Bu da durmadan manyetik alanı bir saat yönünde bir de tam tersinde çevirir. Demek istediğim şey, sadece saat yönünde dönmez. Değiştirilebilir. Ancak doğru akım geçirilmesi o alanı düzgün yaratır. Bunu da N ve S kutupları olarak açıkladım.
Hala alakasız. Akımın yönünü tersine çevirmekle manyetik alanı da her haltı da tersine çevirebileceğini bilmek benim sorumun cevabı DEĞİL! Kaç kere daha tekrar etmemi istiyorsun? Ayrıca o * değil ^ olacak. a^2+b^2=c^2
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Fizik okuyan var mı? Üzerinden elektrik akımı geçen bir telin etrafındaki manyetik alan neden saat yönünde döner?