Bütün gençler üniversite okumalı mı? 207 okul, milyonlarca öğrenci istihdamı ama mezun olunca iş yok. Okumak zorunda mıyız? Yani şöyle söyleyeyim, ille teorik bilgi mi almalıyız mesela ustalık işlerinde okul eğitimi olmasa ne olur? Milyonuncu olan bile 2 yıllık okullara yerleşiyor çok enteresan bence. herkes üniversite okumalı mı?
Türkiye'de 207 tane üniversite var. Herkes ille üniversite okumalı mı?
Üniversite okumak çok kolay türkiyede ilk 150 bine giren hukuk, mühendislik okuyabiliyor. Tıp desen o da benzer şekilde 50-60 binlerde (bi ara 45 bin idi sıralama şimdi kaç bilmiyorum). İşsizliği az göstermek, eski kafalı cahiller çocuğum üniversite okduu hükümet sayesinde denilmesi gibi (evet saçma ama gerçek) sebeplerden her yere üniversite açılıyor. 81 tane hukuk fakültesi olur mu ya ülkede? Kontenjanlar yarıya inmeli , tıp-hukuk- inşaat-makine-elektrik/elektronik mühendisliği için ilk 50 bin sıralaması getirilmeli ancak o zaman düzelir. Herkes üni okuyor bu devirde artık ekstra meziyet kazanmak önemli. Bunu ya program öğrenerek, bir alanda uzmanlaşarak, dil öğrenerek yapacaksın ya da yanına ikinci bir bölüm koyacaksın yoksa mezun çok işveren bana adam mı yok diye kullanıyor seni.
AB üyesi ve aday toplam 28 ülke arasında üniversite sayısı bakımından Türkiye 28. sıradadır. 400 bin nüfuslu Malta 9, 4 milyon nüfuslu İrlanda 66, 5 milyon nüfuslu Danimarka 39, 8 milyon nüfuslu Avusturya 53, 60 milyon nüfuslu Fransa 257, 82 milyon nüfuslu Almanya 302 üniversiteye sahipken 68 milyonluk Türkiye'de 77
Bu işe devletin gerçekten bir kısıtlama koyması gerek. Hep diyorlar üniversite mezunları işsiz. Bu işsiz olanların içinde o milyonlukla girilen 2 yıllık üniversite mezunları ve alınmayın ama gildir gıcık bölümlerden mezun olanlar da sayılıyor. Azınlık da değiller. Bence ilk 200-300 binden sonrası için üniversite hakkı olmaması gerek. Bu sayede üniversite okumak zorunlu bir şey olmaktan cikicak. Gerçekten artık Türkiye'de üniversite okumak zorunlu bir hale gelmiş ve bu çok kötü bir şey. İnsanlar eğitim hayatını ancak en erken 22 yaşında bitiriyor.
Devletin istihdam için uygun rekabet koşulları yaratması gerekirken üniversite okuyanlar mı suçlu oldu? Bende niteliğin düşmesine karşıyım lakin burada üniversite okuyanları eleştirmek mantıksız. Üniversite de öğretim üyelerinin torpille atandığı bir ülkeyiz, oradan mezun olan öğrencileri suç-la-ya-maz-sın. Ayrıca o gıldır gıcık diye bir bölüm yok. İhtiyaç olmalı ki öğrenime ihtiyaç olsun. Sen ihtiyaç olmayan bölüm açarsan o gıldır gıcık dediğin fakat senin hayatında duymayacağın bilgilere sahip insanlar işsiz kalır.
@gülücüklügülücük kardeş ne havalara binmissin diss falan yazmış ya sonuna ahhsjaha cidden demek istemediğimi anlamamışsın. Bende diyorum ki devlet insanlar sırf ben okul okudum diyebilmesi için ihtiyaç olmayan bölümleri aça aça üniversite mezunu işsiz bir topluluk yaratıyor mesela adam makinistlik bölümü acıyor ve her sene 150 kişi alıyor. Türkiye'de kaç tren yolu var kaç makiniste ihtiyaç var ve bu bir üniversitede değil bir kaç üniversite de açıyor. Her sene 500 makinist oldu diyelim ee ne gerek var buna devletin ihtiyacı 50 makinist mesela ve bunların bir tanesi ise girince zaten 25-30 sene çalışıyor bir durum olmadıktan sonra. Ya bak bunu sadece sallayarak örnek veriyorum aklıma bu geldi şimdi araştırıp makinistlik böyle falan deme hiç öylesine uydurdum. He yani şimdi o diğer mezun makinistler ne yapacak biz üniversite mezunu issisiz diye gezicekler okudukları şeyle alakasız şeylerde çalışacaklar. Bak ben asla ama asla o bölümlere gildir gıcık derken gereksiz boş bir bölüm anlamında değil ihtiyaç olmayan bölüm anlamında dedim. Yoksa bitki koruma bölümü bile çok önemli yani. Ben burada okuyanı değil devletin bu gereksiz kontenjanlari açmasını suçluyorum. Ee ne olacak bunun sonu nüfus artıyor sürekli kontenjan artırıp tabela üniversitelerini artırıp üniversite eğitiminin kalitesini düşürüyorlar. Bunun sonu iyi değil istihdam elbette sağlamalı bunun yanı sıra bu üniversite kontenjan olayını kısıtlayip eğitimi iyilestirmeye adamali kendini ki verilen eğitim öz olsun iyi olsun.
Kardeş mi? Karşında senden kaç yaş büyük bı insan var;ukala ukala konuşma ve üslubuna dikkat et , ben nasıl ediyorsam...
"Bu işsiz olanların içinde o milyonlukla girilen 2 yıllık üniversite mezunları ve alınmayın ama gildir gıcık bölümlerden mezun olanlar da sayılıyor. " Senden yaptığım alıntıda da kast ettiğin şey açıkça onların okuduğu bölümleri saymiyorsun gibi görünüyor fakat sen yok senin söylediğin gibi düşünüyoruma cekmissin o zaman eyv diyip muhabbeti bitiriyorum.
@gülücüklügülücük üslubumda bir sorun yok kardeş de derim yani yaşın benden büyükse ne olmuş? Saygılı konuşuyorum zaten bir hakaret göremedim. Onun dışında nasıl hitap edersem ederim yaşın da beni alakadar etmez.
ayrı bir saygı beklemiyorum , saygısızlık yapmasan yeterli. Ben sana tatlim, çitlembik, fıstık , güzelim , abisi gibi şeylerle hitap etmiyorum neden diye bir düşün :) Seni kirdiysam ya da uzduysem özür dilerim , güle güle...
Bence herkes üniversite okumak zorunda değil ama küçük yaşlarda bir şeylere başlamalı. Çeşit çeşit kurslara gidip kendini yetiştirmeli. Tabii burada ailelere en büyük pay düşüyor. Çocuk henüz o yaşlarda bilemez hayatın zorluklarını. Üniversiteye başlarken bile yeteneğine bakıyorlar senin. Bu zamana kadar ne yapmış nelerle uğraşmış diye. Ben ne bir spor dalıyla ilgilendim, ne resim yapmayı öğrendim ne de farklı bir dil öğrenmeye çalıştım. Şimdi daha yeni yeni farkına varıyorum bazı şeylerin. Bundan sonra sırf kurslarda geçecek beş altı yılım.
Türkiye'nin ve dünyanın en büyük işgücü eksikliği ara eleman görevini yerine getirerek personel eksikliği.
Bu açıdan bakıldığında herkes yüksek öğrenim kurumlarında öğrenim görmeli ancak iki yıllık ön lisans mezunu olan insana ihtiyacımız çok fazla.
Bir işin hem yapıcısı hem de yaptırıcıdır.
Bu çok önemli.
Kanada Türkiye'den vinç operatörü arıyor ama vinç operatörü olan gençlere bakıyorum gelişim denilen hayat boyu öğrenme sürecini kendilerini kilitlemiş insanlar. Bu kişinin nefes alması bile bazen zayi olarak görülmeli. Ağır oldu ama öyle...
Tıp fakülteleri, Eczacılık Fakülteleri, Diş Hekimliği Fakülteleri, DUİM Fakülteleri, Baba üniversitelerin baba mühendislik bölümleri ve Boğaziçi İşletme dışında bir yer okunmamalı. Çünkü sonuç hep aynı oluyor İK mülakatı sonucundamezun olduktan sonra...
Biz size daha sonra döneceğiz. (Siygdirrrr Git'in kibar versiyonu)
Hele hele Askeri okullar asla... Birkaç yıl sonra ya içerdesin ya da mezarda... Niçin? Başına komutan diye badem bıyıklıların atadığı Sam amcadan emir alan teröristler yüzünden...
207 üniversite ve toplamda 5000'e yakın bölüm. Her bölümde 100er kişi olsa 500000 kişi senelik giriyor. (Hatta daha fazlası giriyor) Ve her sene yarım milyon insan mezun oluyor. Türkiyede üniversite yok. 8 yıllık liseler var aslında. Adı Üniversite, kendi lise. E kardeşim her mahalleye üniversite dikerseniz olacağı bu...
Bence herkes okumalı ki ülkede cahil sayısı azalsın içinde istek varsa zaten o kişi bir şekilde yolunu bulur diyorum. İşsizliğe gelince kaliteli işe alımlar yok ki maalesef üst seviyedeki insanlar kendisinden akıllı olanları işe almıyor ve hep bildiğiniz gibi tanıdık torpil işleri işe karışıyor
Hayır herkes üniversite okumamalı. En yetersiz adamlar bile bir yere yerleşiyor yok ailem bişiy demesin yok bir ortam görelim diye. Ondan sonra 16 yıl okuduk da iş yok da bilmem ne... Zaten bu kadar çok üniversite açmaları devletin en büyük hatası. 50 tane üniversite bu memleketin saygın ve kalifiye adamlarını yetiştirmeli. Veya bu kadar çok zeki ve yetenekli adam varsa 217 tane üniversite bir kota koymalı ( biraz üst bir çıta) onun altı asla üniversite okumamalı
Bakıldığı zaman günümüzde üni okuyanların, bir çoğu işsiz, öğretmenlerin atanamayıp polis olduğu bir ülke'de yaşıyoruz üzücü bir durum, ama şöyle de bir durum var ki örn ; ahmet (meslek) öğretmen atanamadı, polis oldu diye sizin fikriniz, azminiz değişmeyecek elinizden geleni deneyip başarmaya çalışacaksınız, belki talih sizin yüzünüze güler. Kadere şansa kaldı işimiz maalesef.
Sana bütün bilgiyi ilkokul ve ya lise de öğretmiyorlar fazla bilgi sahibi olmak kotu bisey değil o yüzden üniversiteye kadar okumak güzel bisey iş sahibi olmazsan o da devletin suçu devleti yönetenler bilsinki millet cahil değil bizden çok güzel işler bekliyor
Okumak kadar güzel bişiy var mı yaa ; silahlı security im 1. üni-) Bigisayar progaramcısıyım 2. üni-) Maliye bitirdim mali müşavirliğe hazırlanıyorum 3. üniversteyide ya psikoloji ya da hukuk okumayı düşünüyorum okumak kendimi geliştirmemi sağlıyor sürekli yeni şeyler öğrendiğimde heycanlanıyorum ben hobi için okuyorum 😂😉
Ben istihdam ihtiyacına göre üniversite kontenjanı olması taraftariyim. Diger turlu is bulamadiktan sonra her yer diplomali issiz kaynayacak. Belirli bir sinirlama olsaydi uniye gidemeyenler belki bir meslek erbabi olurlardi. Simdi ne kuafor ciragi, ne ayakkabi tamircisi yetismiyor ve bu meslekler de ölüyor. Ya sonrasi nolcak?
Üniversite okumayla kimse bilgili olmuyor, yok cahil olmasın vs. yazanlar olmuş. Bir kere tamamen kişide bitiyor bu, kendini ne kadar geliştirdiği ile alakalı. Okumayıp direk iş hayatına atılmış, çok bilgili insanlar olduğuna eminim. Artık üniversite okumanın bir anlamı kalmadı, ben işimi yapamadıktan sonra, neden boşuna okuyayım?
Okumakla adam olunsaydı herkes okumalı derdim maalesef olmuyor işte üniversite elit insanların tercihi daha çok, okudukça bilgilerini iki katlayıp ilerde faydalı bir meslek sahibi olabiliyorlar ve kültürel yönden daha gelişmiş oluyorlar okumakta fayda var
İçi boş diploma için okumamak gerekir. Fakat işverenler tecrübe ve işi bilirlige değil sırf kağıt parçası da olsa üni olsun diyorlarsa ki, diyorlar. O yüzden okunmalı. Fakat uygulama da yetkinlik görmeyince yine kapıya koyarlar o ayrı. Bu durumda sen karar ver... 😉
Kişiden kişiye göre değişir. Kariyer planlamalarına oranla oluyor. Şunu da gözden kaçırmamak lazım o kadar üniversite, bir çok sayıda mezun ve 4 milyon 668 bin işsiz var. Üniversitenin çok olmadı önemli değil. Önemli olan üniversiteden sonra gençlere iş ortamı bulunmasıdır.
Okumazsan okuma Lee ailesinin şu anki lideri kendi kendini yetiştirdiğini söylüyor tabi adam çok zengin ama olsun git gir kütüphaneye bol bol oku en iyisidir şimdiye kadar lisede öğrendiklerim bir boka yaramaz. hep kitaplar ve bilgili insanlardan işe yarar şeyler öğrendim. internetten video izledim yazı okudum bu çağda bilgi için okul şart değil ama sistem işte mk. istiyor o diplomayi
Eğitim mi kaldı üniversite mi kaldı okuyan okusun ha bosa masraf yapmaya gerek yok açıktan bile okuyabilir mesele aslında okumak değil diploma almak herkes diploma almaya çalısıyor alsa ne olur almasa ne olur artık bir ise yaramıyor ODTU dediğin zamanında çok iyiydi bu okulu duyunca Oxford duymus gibi oluyordun şimdi ne oldu diğer ünilerle aynı oldu sen düşün gerisini artık
Niye bulamasın normalden bir farkı yok ki mesele diploma zaten bazı bölümlerde sadece sertifika bile alman yeterli oluyor ha zaten ortada iş yok bulmak zor ama sen normalle açıktam okumayı karşılaştırıyorsan boşa uğraşma normalin hali de ortada zaten
Yaparsın sorun olmaz hatta açıktan okuyup sonradan normal öğretim okuyabiliyorsun veya normal okuyup sonradan açiktan okuyabiliyorsun benim gibi dgs yapamadim olmadı 2 açıktan Kamu Yönetiminden devam etmeye basladim onu da yapamadim gerçi benim durumum farklı yani sen yapabilirsin sorun olmaz
Qrtık üniversite okumak kalite demek değil isteyen okumalı bence sonuç olarak diploma almak bir halta yaramıyor kendini belli alanda ilerletmek isteyen üniversite okumalı tabiki üniversite okumuyorum diye kitap okumaya kendimi geliştirmeye gerek yok diye bir şeyde yok sonuçta yarışmalarda bile görüyoruz adamnilk okul lise mezunu amakendini geliştirmiş ve Türkiye de çok yaygın olmasada popüler olan bir öğrenim çeşidi de. okula gitmeden öğrenme
şimdi devlet diyor ki her üniversite bitiren kişi olur yazar oranını artırıyor yani böyle övünüyor biri de demiyor ki yahu o kadar mezun var iş yok yani devlet olaya kendi bakacağı yerden bakıyor .. yani üniversite okumak artık masal yani üniversite bitiren kişi artık kendini masal olarak görüyor eskiden Di o artık okumuş şeyi
Herkes üniversite okumamalı, üniversitelerin bir kalitesi olmalı. Diğer taraftan ülkeye üreten insan lazım, sanatçı lazım, işçi lazım, çiftçi lazım. Bunlar teşvik edilmeli ki üretim artsın, refah seviyesi artsın. Refah seviyesi artınca eğitim seviyesi zaten artar. Önce halkı kalkındırmak lazım, vergi üzerine vergi koyarak olmaz bu işler.
Herkes okusun kültürümüz artsın cahil insan kalmasın herkes okuduğu mesleği yapacak diye birşey yok mesela yolları yapan adamlar ilk okul mezunu yerine Üniversitesi mezunu olsa kaldırımlar yollar daha simetrik olur gelişi güzel yapılmazdı adamlar görme engelli yerine direk dikiyor cünkü cahiller
Amerika da ki sistemi duymuştum. Orada önce okutup sonra sınav yapıyorlarmış. Bizde ise önce sınav yapıp sonra okutuyorlar. Yıllar önce davutoğlu üniversite yaptım diye hava atıyordu. Ama şimdi o üni ler issizden geçilmiyor. Gazi üni kendi okulum parçalandı. bir kısmı hacı bayram oldu. Mesela üni açmak değil. Kalite yapabilmek. Bizim ülkede o yok.
Bu durum üniversitelerdeki kaliteyi düşürüyor. Bu yüzden karşıyım ben. Ayrıca Bu kadar üniversite yerine ekonomiye katkı sağlayacak yatırımlar yapılabilirdi. Yine insanlar üniversite okuduğunda meslek öğreneceği yaşları okulda geçirdiğinden işsizlik gibi dertler ortaya çıkıyor
Hayır kimse okumak zorunda değil.. üniversite okumak zorunlu olarak görüldükçe tıpkı şimdi de olduğu gibi kalite düşecektir. Olmazsa olmaz denilen herşeyin kalitesi düşmeye mahkûmdûr. Bilgi internet çağında kişinin kendini geliştirmesinde üniversite ölçüt olarak görülemez bile. İstek ve azim yeterli.
İş yok ki okusalar ne olacak kaçı çalışacak şu an kişi işsiz dört yıllık fakülte bitiren bu kadar üniversite çok. Buna rağmen yeni üniversiteler açılacakmış bu nasıl bir felaketi tetikler hiç düşünmüyorlar zamanı geldiğinde bu diplomalar bir işe yaramayacak iş olmadıktan sonra. Üniversite yerine fabrika açılmalı.
Ben şöyle düşünüyorum zaten her halükârda işsiz kalacağız o yüzden okuyarak işsiz kalsak daha iyi çünkü üniversite iş bulma harici insana güzel şeyler ve yaşantılar katabiliyor.
Valla her ortamda savunduğum bir görüşü burda soru olarak görünce çok sevindim. Seni tebrik ederim gerçekten. Bence de herkes üniversite okumamalı. İçi boş üniversitelerin kofti bölümlerini okuyup zincir markette kasiyer olmaktansa, liseden sonra bir zanaat öğrenip genç yaşta iş hayatına atılmak daha mantıklı..
Ülkede bu üniversitelerde ders verebilecek yeterli sayida düzgün akademisyen olmadığından bu sayıların herhangi bir deger taşıdığını hiç düşünmüyorum bence herkes okumamali zaten okumak da herkese göre bir şey değil
Bu milyarder olmus kisiler orengin basta Acun ılıcalı ve cogu sanatcilar ve zenginler okul okumamis insanlar isi buyutmusler insan aklini kullanirsa bu kadar sacma bir egitim yuzunden gelecegini cope atmaz
Fazla üniversite olması bilakis kaliteyi arttırıyor En basta insanlarin kültür seviyesini çoğaltıyor Ayrıca herşey kitapta okulda islenmiyor is hayati bunun tam tersi şekilde isliyor karakterin geleceğini belirliyor
Hayır asil tecrübesiz olan sensin is hayatında ki kaliteyi onunum an üniversitenin eğitim kalitesiyle bir tutamazsin Firat uni bunun en güzel örneği mühendislik dalında düşük puan ile alış yapsada yetistirdigi mezunlar cok kısa zamanda güzel yerlere tırmanıyor
Fırat mezunu musun? 5 matematik netiyle mühendislik kazananlar vs. Yanlış söylüyorsun, oradan tanıdıklarım da var. 3.50 3.60 la okul bitirenler... Türkiyede 3-4 üniversite harici diğer okullardaki mühendislikler iyi değil.
Ne bekleyebilirsin ki zaten. Temel Bilgileri sağlam olmayan bir mühendis ne kadar ilerleyebilir? İlerlese de ezberlediği kadar, ama bir yerden sonrasına çıkmak zorlaşıyor ezberleyenler için.
İnsanların çoğu bunu üniversite okuyup iş bulamadığı zaman fark ediyor. Yani tabiki de herkes üniversite okusun diye birşey yok. Nicelik değil nitelik önemli olan. Mezun sayısı fazla olsa ne olur işgücü azaldıktan sonra
Kendini geliştirmek için okunabilir ama boş yere gidip lak lak yapanlar ve bunu düşünenler bence gitmesin boşa masraf... Toplumumuzda herkes ille okusun derdinde bu da yanlış isteyen adam akıllı okusun
Bence herkes okumalı diye bir kaide yok Bir insan kendini iyi hissettiği bir alanda çok üst seviyelerde yetiştirebilir bu yeteneğe ve kapasiteye bağlı bir durum Her üniden mezun olanın muntazam bir şekilde karakteri oturmuş olduğu anlamına gelmez nice insanlar var üni okumadığı halde adını hafızalara yer etmiş ve nice insanlar var ki özel üni okuduğu halde eşekliğini bakiletip tescilletmiş … önemli olan insan olduğunu unutmayıp kendini her daim geliştirme çabasında olmak...
Evet okumalı gerçi artık özel üniversite ye gidip uyduruk bir bölüm okuyan da kendini bişey sanıyor mesele üniversite bitirmek değil kendini yetiştirip geliştirebilmek önemli olan
Universite açılmasının sebebi işsizlik sayısını düşürmekti. Barajı geçen bir okula yerleşiyor. Şimdi o hesapta çöktü... kendilrri gibi. 200 okuldan 150si 5 para etmez.
Okusanda okumasanda. Karakter, kişilik iyi olmadıktan sonra 1 anlam ifade etmez. Eğer çok meraklıysanız, bütçeniz yeterse okumaya okuyun. Değilse zorlamaya gerek yok.
Çoğu üniversiteyi kapatmaları gerek Üni sayısı baya düşmeli ve kontenjan azaltılmalı Ünideki hocalar her sene incelenmeli, başarılı mı değil mi Çok boş hoca var
Kesinlikle herkes üni okumamalı Nitelikli üniler olursa nitelikli elemanlar yetişir. Ama lise egitimi de dahil olmak uzere herkesin okumasi lazim ama universite icin ayni sey gecerli degil bence
Kendi okulum diye demiyorum ama İstanbul teknikten mezun olan bir muhendisle karadeniz teknikten mezun olan birinin egitimi bir olamaz tabiki istisnalar olabilir kendini gelistirmistir vs ama bunlar milyonda bir
Üniversite okuyan her insan iş bulamıyor üniversite okuyan her insan da kültürlü biri olmuyor tabi ki okusun ama kendini geliştirmek ve mesleki bir eğitim almakta çok önemli
tarım sektöründe çalışacak ziraat mühendisleri lazım ziraat mühendisi oluyorsun ama tarlaya bahçeye gitmiyorsun bu nasıl tezatlık sen bitki doktorusun git işini yap
Maalesef sirketlerde de bilgi birikim degil diplomaya bakiyorlar. Imkan varsa diploma ve bilgi beceri bir aradaysa kralsin. Ancak diploma yok ise sans veya torpil olmasi gerekiyor. Maalesef nice salak insanlar iki kelimeyi bir araya getiremezken diploma sayesinde avantajli olabiliyor. Biz turkler bu isi de duzgun yapamiyoruz yine maalesef :( Not: Diplomadan kastim kayda deger bolumlerden bahsediyorum. ;)
Eskiden diplomanin önemi yoktu bulursan istedigin işe girerdin ama artik devir degisti devlet birçok işletmeye şirkete kurumlara diploma şartı koydu ha milletvekili bir tanidigin varsa iş baska okuma :D
Üniversiteye gidiyorum diye oluyor çoğu ama bir şeye yaramaz. Okumadan önce kariyer planı yapılmalı, sektöre bakılmalı. Okumadanda çok para kazanılır sorun paraysa
Bende okudum 2 yıllık bitirdim. İş bulma konusunda sıkıntı yok yeterki düzgün bir meslek oku. Ama iş okumakla bitmiyor, önemli olan kendini geliştirebilmek.
Herkes üniversite okumasın. Ünüversitelere giriş puanlarıda yükseltirsin. Her ipini koparan boş insanlar üniversite okuyor. Gereksiz bu kadar insanın üniversite okuması.
evet okumalı. Herkesin üniversite mezunu olmak kimseyi rahatsız etmemeli. İş bulma konusunda kendini geliştiren kazanır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Atadan dededen kalan sağlam birşeyler olmadığı sürece bir umut okumak en iyisi diye düşünüyorum babamizin olsa fabrikası güzel bir işletmesi veya işletmeleri belki tercih etmem hazır iş işime gücüme bakarım
Eğitim sisteminden dolayı üniversite okumuş ama ne öğrenmiş? Doktor hukukçu iş buluyor çünkü teoride birşeyler öğreniyorlar ve onların işini başkası yapamaz sonucta
En İyi Cevaplar