Grafik tasarım ve psikoloji bölümü arasında seçim yapamıyorum, çok kararsızım. Grafik tasarımdan ilgili bilgi verebilir misiniz? iyi yönleri neler kötü yönleri neler?
Grafik tasarım okuyan veya grafik tasarımcı olan var mı? güzel bir meslek mi?
grafiker ve fotoğrafçı olarka çalışıyorum ve video kurgu montaj yapıyorum ama iş dğeil grafik ya gözlerim bozuldu o yüzden maddai açıdanda çok bişy bekleme
1
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
anladım, kişiden kişiye değişiyor demek ki çünkü bazı grafikerler de işime aşığım falan diyorlar. Ya aslında benim bu bölümü istememin en büyük nedenleri 1. görsel sanat dallarında başarılıyım 2. çok aşırı utangaçım ve bu işte fazla insanlarla konuşman gerekmediği daha çok kendi halinde çalışabildiğin için istiyorum. şimdi psikolojiyle ilgili bir bölüm de ikinci seçeneğim ama onda da sürekli insanların dertleriyle uğraşmaktan beynim yorulcak, yani grafik de gözler bozuluyo ama bu bölümde de psikolojim bozulcak belki 🤷♀️
Yurtdışiysa türkiye gibi olmaz zaten orda olman güzel benim bölümüm radyo televizyon mesela keske ben de yurtdisinda olsam da kendi isimi yapsam senin yerinde olsam radyo televizyon bolumu okurdum burda olsaydin cok zorlanirdin ama yurtdisindasin o yuzden senin icin cok kolay olur
haa, ama belçika da yaşıyorum ben burada o alanda hiç iş bulamam çünkü bu minik ülkenin neredeyse hiç filmleri dizileri yok ve güzel programları ve çok kanalları yok. Yani Türkiyede bir sürü kanallar var, dizi sektöründe de başarılıyız dünyada en çok izlenenler arasında dizilerimiz. Yani Türkiyede bu alanda neden iş bulmak zor anlayamadım, ben orada çok iş var bu alanlarda sanıyordum.
Iste dısardan gorundugu gibi degil evet is var ama nasil var oradi onemli iste calisma sartlari zor uyku yok 24 saat calisiyorsun parani alamiyorsun vermiyorlar haberin yokken isten cikartilabiliyorsun mesela anlat anlat bitmez ve bir yerde yanlisin var turkler dizi film yapmasini bilmezler adam gibi dizi yapamazlar izlencek bir dizi baslar 10 bolum de biter Darısı Başımıza diye bir fizi vardi başladı 5. Bölümde final yaptilar yurt dısı icin Amerika cok uygun adamlarin dizileri filmleri cok iyi
anladım, evet gerçekten zormuş 😕 ama dizi sektöründe başarılıyız, yani başarısız olanlar olsa da çok izlenen dizilerimiz de var mesela benim yarı belçikalı yarı unan arkadaşım var tüm dizilerimizi ve oyuncularımız benden iyi biliyor ve yünanistanda herkes izliyormuş bizim dizileri. Avusturyadan da bir kızla konustum bizim dizileri orada bir kanalda ingilizce alt yazılarla yayınlıyorlarmış kız bizim dizilerin ne kadar çok sevildiğinden bahsetti hep. Amerika başka zaten orada her şey çok iyi 🙄 başka ülkelerden para sömüren bir ülkenin her şeyi iyi olması zaten normal.
Okumaya değmez ben okumadım kurs bile görmedim okuyanlara taş çıkartırım işim reklam
0
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
yurt dışında yaşıyorum ben, avrupa da buralarda grafik tasarım diploması olmayanları bu alanda işe almıyorlar, ne kadar başarılı olsanda diplomasız istemiyorlar
En İyi Cevaplar