Üniversiteye Yeni Girecekler: Üniversite/Bölüm Tercihinizi Neye Göre Yapacaksınız?

Üniversiteye yeni girecekler: Üniversite/bölüm tercihinizi neye göre yapacaksınız?


Malum, sınav zamanındayız. Yerleştirmeler de yakın zamanda olacak. Üniversiteye yeni girecek arkadaşların çeşitli sorularını da sık sık görmekteyiz.


Üniversiteye Yeni Girecekler: Üniversite/Bölüm Tercihinizi Neye Göre Yapacaksınız?


Benim onlara tavsiyem şudur: "Şu bölüm mü-bu bölüm mü, şu üni. mi bu üni. mi" sorusuna geçmeden önce kendi durumlarını iyice bir değerlendirsinler. Bölüm/üniversite ile mezun olduktan sonra iş bulma arasında çok düşük bir bağlantı vardır, asıl mevzu kişisel özellikleriniz, diplomanızın özelliklerinize uygunluğu ve nasıl bir lisans dönemi geçireceğiniz.


Eğer lisans döneminde klasik öğrenci hatalarına düşüp uyuşuk, ertelemeci, ortamcı, vb. olursanız, Boğaziçi'nden mezun olsanız iş bulamazsınız. (Tabi mezun olabilirseniz!) Çalışma disiplinine sahip, uyumlu, yaratıcı iseniz, Kars'tan mezun olsanız iş bulursunuz. (Kars'ı küçümsediğim sonucuna varılmasın, uzak bir ilimiz olduğu için talebin az olmasını kastediyorum.)


Üniversiteye Yeni Girecekler: Üniversite/Bölüm Tercihinizi Neye Göre Yapacaksınız?


Sağda solda "ben şuradan mezunum, işsizim""Ben bu bölümü okudum, işsizim" diyenlere kulak asmayın.


Bazılarınız "kötü üniversite/bölüm" kazandığını düşünebilir, uyarayım, kötü üniversite/bölüm diye bir şey yoktur, "kötü öğrenci" vardır, kötü öğrencilerin çoğunlukta olduğu yerler vardır. (Çeşitli sebeplerle, birisi uzaklık.) Kötü öğrencilerin çoğunlukta olduğu yerlerde olan "iyi" bir öğrenci, iyi öğrencilerin çoğunlukta olduğu iyi bir öğrenciden daha avantalıdır, unutmayın!


Üniversiteye Yeni Girecekler: Üniversite/Bölüm Tercihinizi Neye Göre Yapacaksınız?


Son olarak şunu söyleyeyim, başarıyı markalar ya da isimler getirmez, kişiler getirir! Başarı bir yerde olmaz, o kişilerin götürdüğü yere gider!

Üniversiteye Yeni Girecekler: Üniversite/Bölüm Tercihinizi Neye Göre Yapacaksınız?
Cevapla