Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!

Sırf baskılar sebebiyle istediği üniversiteye gidemeyen, puanı yetmediği için farklı bir bölüm tercih eden kişiler beni çok üzüyor. Bu yüzden bugün böyle bir bence yazmak istedim, siz de önerinizi esirgemezseniz sevinirim.

Ailelerin bu konudaki baskısı çok anlamsız

Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!

Öncelikle ailelerden bahsetmek istiyorum. Elbette her anne babanın çocuğuna yakıştırdığı, olmasını istediği bir meslek vardır. Ancak bunun için baskı uygulamak, çocuğunuzun o mesleği daha çok sevmesini sağlamaz. Hatta daha çok soğuyacaktır.

O üniversiteden mezun olacak kişi sensin

Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!

Derslere katılacak, sınavlara girecek olan sensin. Çevrenin kararını etkilemesine izin verme. Sevmediğin bir bölümün derslerine de yakınlık hissetmezsen başarılı olman daha da zor hale gelecektir.

İstediğin üniversite, istediğin bölüm için bir yıl daha beklemeye değer!

Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!

Geç olsun güç olmasın :) Puanın yetmiyorsa sırf erken girmek için istemediğin bir bölüm tercih etme. İstediğin üniversite, istediğin bölüm için bir yıl daha beklemeye değer. Tercihine mutlaka gitmek istediğin üniversiteleri ve bölümleri ekle.

İstediğin üniversite, istediğin bölüm başarının anahtarıdır

Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!

İstemediğin bir yerde, istemediğin bir bölümde okursan üniversiteyi mecburiyet olarak görmen muhtemel. Bu da başarı oranını düşürecektir. Ancak istediğin bölümde kendini geliştirmek için fırsat kollarken başarılı olma şansın çok daha yüksek.

Hayallerine Giden Yolun En Önemli Adımı: İstediğin Üniversiteyi Kendin Seçmelisin!
Cevapla