Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!

Selamlar KS'nin değerli üyeleri :)

Malumunuz bugün ayın 7'si ve ÖSYM'ye göre tercihlerin başladığı bir dönemde KS'de pek çok kez karşılaştığım ''Mimarlık zor mudur? İş imkanı nasıldır? El yeteneği ister mi?'' vb. pek çok soru ile karşılaşınca bir mimarlık 3.sınıf öğrencisi olarak sizlere biraz bilgim ve tecrübelerimden bahsedip bilgilendirmek istedim şimdiden herkesin gönlünce olması dileğiyle.. :)

Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!

1- Mimarlık nedir?

Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!

Kısaca arkadaşlar mimarlık kağıt üzerindeki bir taslağı fikri reel hayatta inşa etmedir. İnsanların mekan ihtiyaçlarını (bunlar barınma olabilir sağlık olabilir iş merkezleri olabilir müzikal olabilir vs.) belirli kriterler çerçevesinde ve belirli şartlar altında teknik çizim kuralları ile çizip meydana getirmektir.

2- Mimarlık

Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!

Mimarlık yapabilmek için ülkemiz için mimarlık bölümünü bitirmek ve teknik çizim bilmek yeterli. Başka ülkelerde başka işleyişler de vardır, örneğin Japonya'da bir mimarlık ofisinde 10 yıl çalışmak kaydı ile mimar diploması alabiliyorsunuz gibi...

Teknik çizim nedir?

Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!

Teknik çizim bir yapıyı meydana getirirken gerekli olan çizim koşullarıdır. Size uzun uzun anlatıp sıkmak istemiyorum nasılsa gidince öğrenip ona göre çizimler yapacaksınız ama kısaca örnek vermek gerekirse uzaktaki bir cismi daha silik çizerken yakındaki bir cismi daha baskın yani daha ucu kalın kalemle çizmek gerekir ya da düşey sirkülasyonda kotların verilip yüksekliklerin okunabilmesi gerekir vb. gibi. Teknik çizim tüm mühendis mimar ve teknik elemanların bilmesi gereken ortak bir dildir yani siz bir mimar olarak projeyi çizdiğinizde arkadaşlar Japonya'dan Amerika'dan bir mimar geldiğinde dilinizi bilmese dahi çiziminizi okuyabilmesi anlaması gerekir. Nitekim biz mimarlar böyle konuşabiliriz dil bilmeye gerek yoktur proje için. 😎

Soru-Cevap kısmı

1-Mimarlık okuması zor mudur dedikleri kadar var mı abartılıyor mu?

Arkadaşlar mimarlık okuması ciddi anlamda maalesef zor meşakkatli ve masraflıdır hatta öyle ki tıpçı arkadaşlarım gezerken ben oturup projeyi paftaları yetiştirmeye çalışıyordum. Bölümümüz soyut olduğu için bizde doğru ya da yanlış yok ya da bir bilgi yok sürekli kağıda bir şeyler karalayıp atacaksınız sürekli yeni şeyler tasarlayacaksınız ve bunun bir sonu yok :D Yani mimarlığa gelecek arkadaşlar ya ben gezerim hem de okurum falan demeyin olmuyor zaten hali hazırda her hafta bir şeyler çizip götürmeniz gerekiyor ve her hafta geceli gündüzlü çizip zoru zoruna yetiştiriyorsunuz haberiniz olsun.

2- Mimarlık okuması gerçekten masraflı mı?

Bu soruya şöyle cevap vereyim bir tek ödev teslimi için kırtasiyede (Çıktılar maket kartonları yapıştırıcı vs.) 350 TL çıkıverdi ve bu tek ödev içindi. Bir de dönem boyunca kaç tane proje ödev yapıyorsunuz :D

3- Gerçekten verilen ödevler yetişmiyor mu gecelemek şart mı?

Tek kelime ile evet arkadaşlar. Abartısız maalesef siz günü gününe de yapsanız çoğu zaman yetişmiyor ve geceyi de kullanarak zar zor yetiştiriyorsunuz.

4-Mimarlık için donanımlı olmak gerek mi?

Kesinlikle evet. Siz bir yapı yapacağınızda bu hastane olabilir AVM olabilir havaalanı olabilir. Tiyatrodan tutun da heykelciliğe müziğe kadar insan üzerinde renklerin bile nasıl etkisi olduğuna dair az çok bilgili olmanız takip edip ilgileniyor olmanız gerekiyor.

5-Mimarlık için el çizimi yeteneği gerekli midir?

En sık sorulardan birisi de bu ve cevabı açık olarak hayır arkadaşlar. Biz mimarlar bir yapı tasarlayıp onuda teknik olarak çiziyoruz bizler ressam değiliz gidip de ağaç böcek kuş çizmiyoruz kaldı ki artık birçok 2d, 3d programlar var son teknoloji bilgisayarlar var!

6-Mimarlık için bilgisayardan anlamak programlar bilmek şart mı?

Kesinlikle evet. Çünkü verilen projeler her şeyi özel cad programlarında çizim modelleyip photoshopla'yıp sunuma hazırlıyorsunuz yani ne kadar bilgisayarla içli dışlı olursanız ne kadar cad programlarıdır photoshoptur biliyorsanız o kadar rahat edersiniz ayrıca dersleri de yüksek geçersiniz :D

7-İş imkanı nasıldır iyi kazancı var mıdır?

Arkadaşlar bunu şöyle söyleyeyim piyasada özel uçağı olan mimardan tutunda aylık 1750 TL'ye çalışan mimara kadar var yani bu tamamen size bağlı. Siz ne kadar donanımlı iseniz (madde 4 okuyunuz) siz ne kadar cad programları biliyorsanız (madde 6 okuyunuz) o kadar tutulur tercih edilirsiniz. Ayrıca bunların üzerine bir de tasarım olarak da gelişmişseniz zaten önünüz açıktır hiç düşünmeyin bile gerisini...

Son olarak tüm bu zahmetlere rağmen bir şeyi kağıt üzerinde karalarken onu inşa edip karşısında güzel bir kahve yudumladığınızda işte bu haz hiçbir şeyde yoktur . :)

Eğer dahada aklınızda sorularınız varsa sorabilirsiniz aklıma geldiği kadarıyla umarım yardımcı olup aydınlatabilmişimdir sizleri.. :)

İlk Bence paylaşımım, eğer ki yazım yanlışı varsa ya da devrik cümleler vb. affınıza sığınırım biraz aceleye geldi : )

Hayatta her zaman en güzel dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle.... :)

@ŧɧε_ŗσɱεσ
#ŧɧε_ŗσɱεσ

Mimarlık Okumak İsteyenler Nelere Dikkat Etmelidir? Mimarlıkla İlgili En Sık Sorulan Soruların Cevapları!
Cevapla