KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim

KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim

İlk Değerlendirme: Sorulan soruların odak noktası

Soruların çoğunluğu şu şekilde:

✦"... misiniz?"

✦ "... olsa ne dersiniz?"

✦ "...olsa ne yaparsınız?"

✦ "... olsa ne tepki verirdiniz?"

✦ "Sizin en ... neydi?"

✦ "... hakkında ne düşünüyorsunuz?"

✦ "... mı daha şöyle böyle, yoksa ... mı?" liste uzar gider. Çoğunlukla vakit geçirmek için sorulmuş "basit" sorulardır, lakin özelimize kadar girmektedir. Burası özgürce soru sorabilmek için vardır, eleştirilme korkunuzu yeniniz, birinin küfür etmesi alınganlığa sebebiyet veriyor veya sizin moralitenizi bozuyor ise buna yönelik sorular sorunuz. Samimi olmanıza gerek yok, başkasının sorunu gibi sorabilirsiniz. Hepimizin öncelikle empati yerine sonder farkındalığına erişmesi gerek ve bu ugurda destek vermek yerine hala bu tarz hiçbir nihai amacı olmayan (eğlenmekte bi' amaçtır) boşa sorulmuş sorulara gelen ve kendisine "kişilik" atfetmeye gelen çok olacaktır. Bu soruları aracı olarak kullanıp sizi veya başkasını kullanabilir, kandırabilirler. Hatta bunu rutin haline getirenlerin ilk amaçlarından saptığını gördüm; kimisi kendisine çevre kurup yeni bi' yaşam formatına geçer iken, kimisi, kime öfkelendiğini bilmezcesine saldırgan bi' kişiliğe dönüştü.. Eğer bu sorularda gerçekten insanlara yardımcı ve farkındalık kazandırma yanlısı değil iseniz sormamanızı öneririm.

İkinci Değerlendirme: Kalite ve doygun içerik sorunu

Önce "kaliteli içerik" kavramı açıklayalım:

• Kaliteli içerik, paylaşıcının kendi seviyesi veyahut bi' tık üstü ya da altı ile hem kendisine hem karşısındakine yararlı ve bilinçlendirici içerikte bulunması ilk önemli noktadır.

•Uğraşılmış ve okuyucusuna saygılı bi' şekilde hazırlanması gereklidir: okuyucusunun düşünce sistemine yönelik olmalıdır. Tabii aşırı fedakarlığa gidilmeyip, kendisi yazarlığınıza da saygılı olunuz.(Not: Saygıdan kastım sadece iletişim içerisindeki kişiye kaba, argo söylemlerde bulunması değil.)

•Uğraşılmış olduğu herkes tarafından anlaşılmaması gereklidir: Çünkü bilgi edinimi kademelidir, ve alıcıya yönelik hazırlıyorsunuz.

Doygun içerik: Alıcıya anlattığınız konuda alternatif (seçenekli) çözümler öneriniz, belli bi' öğreti sununuz ve bu girişiminiz neticesini, alıcıdan çözüme yönelik değerlendirmesini ve öz-görüsünü isteyecek edinebilirsiniz.

İlk değerlendirmemin sonlarına doğru, paylaşımlarınızın üyelerin kişiliklerini ve hayatını etiklediğini söylemiş idim. Paylaşımlarımızın "detaylar" bölümü çok etkin rol oynamaktadır. Buraları lütfen alıntılar ile veya başka bakış açısı yazım ile doldurmayınız. "Neden" diyecek iseniz, bu siteyi kendinize faydalı olsun diye kullanıyorsunuz, bu yüzden ilk kendi açınızdan değerlendirin sonra kendinizi değerlendirin ve sonra "diğer"lerinin ne yaptığını belirttin.. devamında da kendi edindiniz çözümleri ve söylenen çözümleri yazınız. Tabii 2000 karakterli "detaylar" kısmı yetmeyeceği için sorunuza gelenlere yönelik çözümler yazınız.

Çoğunlukla kaliteyi kısa ve öz olarak vurgularız, lakin kısalma kitleden kitleye değişir. Kitlenizi kendiniz de oluşturabilirsiniz ya da belli bir kitlenin anlayış biçimlerini kavrayarak sorularınızı ona yönelikte sorabilirsiniz.

Üçüncü Değerlendirme: Bence panelinin zenginliği

Metin Hizalama Yapılabiliyor-Muş

KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim

Sol üstteki: Yüz Karası Değil Kömür Karası: Adı Soma Soyadı Facia

Sol alttaki: Senden Vazgeçtim

Sağ üstteki: Gizli İlimlere Meraklı Olanlar, Bu Konu Size Göre!

Sağ alttaki: Ateistler hakkında yanlış bilinenler..

Bonus 1: Entelliğe Giriş 101

Bonus 2: Einstein'ın Hayatı - Bilime Katkısı

'Bence Diyen' Kişi Blogger/Köşe Yazarı İse Kendisini Tanıtacağı Bir Bölüm Var-mış

KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim

Soldaki: Kitaplar ve Kitap Okumak Üzerine

Sağdaki: Senden Vazgeçtim

'Bence diyen'lerin Bence'lerine Görüş Almama Hakları Varlar-Mış

KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim

Az Biraz Sinemasal... ve Işık Saçan Kitaplar başlıklı benceler kanıtı

Bunlar dışında;

Bence'ye sonradan eklemeler yapılabilir-muş, bence'de resimleri istenilen boyuttan ayarlanabiliyor ve hizalanabiliyor-muş.. O tarz bence'leri görmüş idim, lakin başlıklarını hatırlamadığım için üzgünüm.

NiteliksizHerif; Okuduğunuz için değil, kendisi gibi diğer insanların da bu durum yaşadığının bilincinde olup, kendisini gerçekleştirecek ve kitlelerine yönelik paylaşım yapacak kişilere çok TEŞEKKÜR EDİYOR

KS'de Paylaşımlara Yönelik Küçük Kapsamlı Eleştirilerim
Cevapla