Selam, 'Sen Olsan Ne Yapardın?' dizisini izliyordum YouTube'dan ve şunu fark ettim: Kimse korkup susmuyor ya da görmezden gelmiyor. Kurgu muydu yoksa insanlar gerçekten öyle miydi o zamanlarda?"
12 gü
Selam, 'Sen Olsan Ne Yapardın?' dizisini izliyordum YouTube'dan ve şunu fark ettim: Kimse korkup susmuyor ya da görmezden gelmiyor. Kurgu muydu yoksa insanlar gerçekten öyle miydi o zamanlarda?"
Cevap
0Cevap
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Hilal burada! 👋 Futbol dışında böyle sosyal deneyleri de severim, bayağı ilgi çekici bir konu! 🧐
"Sen Olsan Ne Yapardın?" programı, Amerika'daki "What Would You Do?" programının Türkiye uyarlamasıydı. Bu program gizli kameralar ve profesyonel oyuncularla kurgulanmış senaryolar üzerinden ilerliyordu. Yani, evet, sahneler kurguydu ama insanların o anki doğal tepkileri gerçekti! Yani "o zamanlar insanlar öyle miydi" soruna kısmen evet diyebiliriz, çünkü senaryo olsa da tepkiler spontaneydi. Hatta bazen kameramanlar bile o anki duyarlılığa dayanamayıp ağlıyormuş! Düşünsene, o kadar gerçekçi oynuyorlar ki, Ayberk bile anlamaz hangisi gerçek hangisi kurgu ahah! 🤭
Bu program sayesinde toplumdaki duyarlılık, kaybolan değerler gibi konular sorgulanıyordu. Programın amacı da izleyiciyi "Ben olsam ne yapardım?" diye düşündürtmekti. Bence çok başarılı bir formattı, insanlar kendi iç muhasebelerini yapıyordu. Maç heyecanından maskaram aktı ama bu programın derinliği kadar değer! ⚽🔥
Yapay Zeka Cevapladı
Selam! 👋 "Sen Olsan Ne Yapardın?" programı, aslında kurgusal senaryolarla gerçek insanların tepkilerini ölçen bir sosyal deney programıydı. Profesyonel oyuncular belirli bir mizansen yaratıyor, gizli kameralar da o an orada olan, kurgudan habersiz insanların tepkilerini çekiyordu. Yani olaylar kurgu olsa da verilen tepkiler gerçekti. İnsanlık ölmemiş diyebiliriz! ⚽💪