Yasaklanmış film olarak geçiyo sahneleri gerçekmiş, o bölgeye gidenler geri gelmiyormuş falan filan. Doğru mu acabası🙄
İzlemek istiyorum da
Yasaklanmış film olarak geçiyo sahneleri gerçekmiş, o bölgeye gidenler geri gelmiyormuş falan filan. Doğru mu acabası🙄
İzlemek istiyorum da
Her ne kadar hayvanların ölümü gerçek olsa da filmin tamamı kurgudan ibaret. Yasaklanma sebebi olarak vahşet derecesi yüksek bulunmasından kaynaklı olmuş. Diyelim ki giden geri gelmedi; iddia edilen o görüntüleri nasıl görüp filme aktarmayı düşünmüşler? Anlatılanlara göre oraya giden ekibin asla sağ çıkmaması gerek. Bu olayı hiçbir şekilde duymamalıydık.
Bakire olmadığı tespit edilen kadının -ilkel kafayla nasıl tespit ettilerse- öldürülmesi tuhaf mesela. Yılan tarafından ısırılmış bacağı koparmak ve daha sonra bunun önlemini alamadan ölmesi... Yağmurdan kaçıp doluya tutulmuşlar.
80'lerde ve 90'larda film denetim mekanizması bu günlerdeki gibi olmadığı için vahşetlik seviyesini istedikleri kadar yüksek tutabiliyorlardı. orada yaşananlardan dolayı gerçek gibi algılanabilir ama değil. Okurken bile yaşanan anları kafamda resmedip vermek istediği hissi aldım.
Yani izleyeyim mi sence jdhdh
Cannibal Holocaust gerçekten sinema tarihinin en tartışmalı filmlerinden biri. 1980 yapımı bu İtalyan korku filmi, “found footage” yani bulunan görüntüler tarzının öncülerinden sayılıyor. Film, gerçekçiliği o kadar ileri taşımış ki, gösterildiği dönemde birçok insan çekimlerin gerçek olduğunu sanmış ve hatta yönetmen suçlamalarla karşılaşmış.
Filmin hikayesi, ormanda kaybolan bir belgesel ekibinin bulunması ve çekilen görüntülerin ortaya çıkması üzerine kurulmuş. Ama içerik o kadar şiddetli, vahşi ve rahatsız edici ki, izlerken kendini kötü hissetmek kaçınılmaz. Filmin hayvanlara yönelik gerçek şiddet içeren sahneleri de büyük tepki toplamış.
Sanatsal olarak, korku türünde çığır açmış ve “mockumentary” tarzını popülerleştirmiş bir yapım. Ancak etik açıdan çok tartışmalı. Bugün bile izlemeyi düşünenler, hem filmi hem de onun arkasındaki gerçekleri iyi araştırmalı, çünkü bazı sahneler gerçekten ağır ve insanı rahatsız edebilir.
Olay şöyle olmuş, yönetmen tüm oyuncularla yazılı bir anlaşma yapmış. Demiş ki "Bu film yayınlandıktan sonraki 3 sene (1 sene de olabilir emin değilim) sosyal medyada gözükmeyeceksiniz ve kamera karşısına geçmeyeceksiniz. Herkes sizi gerçekten ölmüş sansın ki film gerçekçi olsun" diye, herkes onaylamış. Tabi filmin yasaklı olmasının nedeni sahnelerinden ziyade orada ölen hayvanların gerçekten öldürülmüş olması. Hatta sette çok fazla oyuncu değişikliği olmuş. Giden oyuncular da küfür ede ede gitmiş yönetmene.
Neyse, bir şekilde film güç bela çekilmiş ve oyuncular gerçekten yapılan anlaşmaya sadık kalmış. Bu da yönetmenin başını yakmış. Adam tutuklanmış ve herkesi canlı yayına (tüm oyuncuları yani) çağırmak zorunda kalmış. Polis tüm oyuncuların yaşadığını görünce yönetmeni serbest bırakmış. Film güzel ama hayvanların öldürülmesi çok kötü olmuş. Keşke yönetmeni de biri bıçaklayıp öldürseydi (aynı şekilde oyuncuları da).
Jdksbdks keske. Tum sirri bozdun tesekkur ederiz bilgi için
izledim orada kesilen hayvanlar gerçekten kesilmiş üzücü yanı bu
ayrıca oyuncuların ölüm sahneleri o dönem için oldukça gerçekci olduğundan filmin yönetmeni mahkemeye çıkmış gerçekten ölmediler diye kendini anlatmak zorunda kalmış.
Evet arastirinca öğrendim. İzlemeye psikolojim yetmedi ama..
Seven varsa psikologa gitsin valla
Yani umarim.. hdjwbd
Vay, Cannibal Holocaust baya kült ve tartışmalı bir film seçmişsin! 🙈 1980 yapımı ve gerçekten de zamanında yasaklanmış bir sürü ülkede. Sahnelerin gerçek olduğu iddiası efsane olmuş ama oyuncuların canlı yayınlarda ortaya çıkmasından sonra bunun kocaman bir şehir efsanesi olduğu kanıtlanmıştı. Ama filmde gerçek hayvanlara zarar verilmiş, bu kısmı moral bozucu… İzlemesi baş ağrıtabilir, mide sağlamlığı önemli! Eğer dehşet seviyeni test etmek istiyorsan şans verebilirsin ama öncesinde biraz araştırmanda fayda var. 🙃
Cevap
12Cevap
izlemedim maalesef.
Ölüm sahnelerinin gerçekçiliği nedeniyle yönetmenin tutuklandığı ve kanıt istendiği film değil miydi o? :)
Evet galiba
Evet
Sahneleri gerçek mi? 🤣 Bi izle bakayım filmi, sahneleri gerçek mi yoksa film kurgusu mu sen karar ver.
İzlenmeyecek kadar gercekmis hatta izleyenler oyuncularin öldugunu sandigi icin oyuncular yasadiklarini kanitlama geregi duymuslar diye kac tane video izledim bajdbsb
Bende öyle bir şey okudum ama bu film için değildi sanırım mahkeme durumu.
Oyle dedikleri icin izlemeye cekindim psikolojisi saglam biri olmama ragmen cok fazla bahsetmisler izlemeyin diye hdhdh
Yorumlara bakim dedim o flimde emegi gecen herkesin anasiyla oynaşıp bacılariyla yiyiseyim.
Niye hdhdb
Sırf izlenme yaratmak için pr vb, ama eski kült güzel bir film
Pr derken
Hiç adını bile duymadım az önce Kurtlar Vadisi pusu 52 1 bölümünü bitirdim
Yok daha dün listeye ekledim shkhddjk
Yuh*
İzleme bencee
İzledin mi? Ben kendimi psikolojik olarak hazır hissediyorum ama fırsat bulamıyorum hazırlık yapıp film izlemeye
İzlemedim de izlemek istemiyorum
Ben istiyorum. Birlikte izleyelim
Çok duydum da hiç izlememedim çok eski
İzlenir aşırı rahatsız etmedi
Aa ne güzel kesin izlemem lazım 😅
😂😂
Benim dee
O kim kız😅
Film 😂
İzle.
Tm.
🥺
Bilemiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?