Türk Dizileri ile Yabancı Dizileri birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Benim tespit ettiklerim ise 1-Uzun metrajlı olması 2 saat ve üstü bölümler mevcut olabiliyor 2-Bir sezonda 40 ile ortalama 50 bölüm olması 3-Bölümlerdeki tutarsız olay örgülerinin uzun bölümler devam etmesi Bunlar benim farklı tespitlerim belki onlarca ayrım olabilir
Türk dizilerini yabancı dizilerden ayıran özellikler sizce hangileridir?
Türk dizileri uzadıkça saçmalaşıyor. Yabancı dizilerde sadece bir kız ve erkeğin aşkı değil lgbt bireyi aşkı da konu alıyor. Bizde öyle bir dizi çıkarsalar tabii bu ülkede fazla geri kafalı olanlar olduğu için tepki gösterilirdi. Geliş Türkiye artık yerinde saymasan mi?
Samimiyeti bence. Yaz dizileri dışında normal tutmuş, Popülerliğini artıran Türk dizilerinde saçma olsa bile büyük bir samimiyetle çekilmiş sahneler var. Mesela yabancı dizilerde hangi senaristin aklına tekerlek içinde dönmeli ya da lazerlerden zeybek oynayarak geçmeli sahne gelir ki?
Tadını bazen bozuyorlar sıkıcı yani Türk dizisini bir bölümü bir sinema filmi ile aynı metraj uzunluğuna sahip bir sezon da 50 bölüm ve daha fazla da olabiliyor
Konular bölümler arası farklı olacağına aynı konular olaylar 50 bölüm de tamamlanıyor bir sahne bile 30 dakika sürüyor nerdeyse bir yabancı dizi nin bir bölüm metrajı 😊
Türk dizileri gereksiz uzun konuları kısıtlı ve gerçek hayatı anlatmıyor Yabancı bölüm süreleri kıvamında konular bol ve gerçek hayatı anlatıyor fakat bu içeriğede bağlı birazcık
uzun metrajlar çok can sıkıcı bir de bir sezonda 50 bölüm ve bazen fazla da olabiliyor hele ben 1000 bölüm toplam dizi gördüm ya DENİZ YILDIZI diye günlük bir Üniversite dizisi vardı sonra Ferhunde Hanımlar adamlar 1000 i yakaladı ya :))