Filmi ne kadar izlersem izliyeyim sonunda kesin bir yargıya varamadığım, nadir yapımlardan Amerikan Sapığı filmi bu gün konumuz oldu. Açıkçası film hakkında kafamda bir kaç ihtimal var. Ama bunu hiçbir zaman kesin yargıya kavuşturamadım. Peki siz bu filmi beğeniyor musunuz? Film hakkında düşünceleriniz neler?
Amerikan Sapığı Hakkında Amerikan Sapığı (İngilizce özgün adıyla American Psycho), 2000 yılında, Chris Hanley ve Christian Halsey Solomon tarafından kaleme alınmış, Mary Harron tarafından yönetilmiş bir suç-korku-gerilim filmidir. Baş rolde Christian Bale, yan rollerde Willem Dafoe, Jared Leto ve Samantha Mathis oynamaktadır.Yönetmen Mary Harron
Yapımcı Chris Hanley Christian Halsey Solomon
Senarist Mary Harron Bret Easton Ellis Guinevere Turner
Oyuncular (Ana Kadro) Christian Bale Willem Dafoe Jared Leto Samantha Mathis
Müzik John Cale
Görüntü yönetmeni Andrzej Sekula
Cinsi Sinema filmi
Türü Suç filmi Korku filmi Gerilim filmi
Yapım yılı 2000 Kanada, ABD
Çıkış tarih (ler) i 9 Mart 2001
Süre 101 dk.
Dil İngilizce
Bütçe 7 milyon $
Hasılat 34.266.564 $
Puanlamalar
Internet Movie Database sitesindeki oylamada 10,0 üzerinden 7,6 puan
Beyazperde. com sitesindeki oylamada 5,0 üzerinden 3,7 puan
Sinematurk. com sitesindeki oylamada 10,0 üzerinden 7,31 puan
Sinemalar. com sitesindeki oylamada 10,0 üzerinden 7,3 puan almıştır.
Belki de izlemiş olduğum en iyi filmlerden ve bir tane bile oscar adaylığı yok Sanırım konusu bir kitaptan alıntı ve kitapta daha detaylı olduğu için sinemaya aktarılırken konu bütünlüğünü kaybetmiş olabilir Dedektif sahnesi harikadır, şöyle bir şey okumuşum, bu sahneyi yönetmen üç defa çekmek istemiş, ve dedektife bu üç sahnede önce hiç şüphelenmemiş gibi, sonra şüphelenmiş, sonra ise kesin olarak katilin patrick bateman olduğundan emin halde oynamasını istemiş, çekimden sonra yönetmen bu üç versiyonun parçalarını karıştırıp bu sahneyi oluşturmuş, bunu bildikten sonra sahneyi tekrar izlemek... tüylerim diken diken olmuştu, yüz ifadeleri... muazzam
VAllaha haaa, ben bu sapık filminin tüm serilerini sıkılarak izledim. Sapık dediğin nuri alço gibi olur. Tecavüzzzcü coşkun gibi olur. Bu başroldeki sapık Türkiyeye gelse ikinci günü ırzına geçip pavyona satarlar. Garibim ağlaya ağlaya tövbe eder. ''Bir daha Türkiyeye gelirseeeeemmmm bir daha buralara adım atarsaaaammmm''
Çok etkileyici değildi, ama anlamlıydı. Patrick Bateman karakterini idolize etmeleri çok saçma. Adam manyak, sapık, çılgın, deli, normal davrandığı hiç bir an yok. Yorumsuzz