dün gece gördüğüm rüyayı sadece bir arkadaşımla paylaştım.
rüyanın hala etkisindeyim...
ama eski insanlar rüyanızı herkese anlatmayın derler. bunun sebebi nedir?

#okyanus

Çünkü;
“Sâlih rüya -bir rivayete göre güzel rüya- Allah’tandır. Fena rüya da şeytandandır. Kim hoşuna gitmeyen bir rüya görürse, sol tarafına üç defa üflesin ve şeytandan Allah’a sığınsın. O takdirde o rüya kendisine zarar vermez.” (Buhârî, Ta’bîr 4; Müslim, Rü’yâ 1)
“Sizden biriniz hoşlanmadığı bir rüya görünce, sol tarafına üç defa tükürsün; şeytanın şerrinden de üç defa Allah’a sığınsın; yattığı tarafından da öbür yanına dönsün.”(Müslim, Rü’yâ 5)
#Vesselam
O halde hayra yoracak insanlara anlatılmalı ve bu konuda bilgisi olan insanlar tercih edilmeli..
Bilmiyorumda anlamina bak rüyanın
İyi bari
Kuzum Seyyah güzel açıklamış zaten sağolsun. şu var rüyan kötü bile olsa hayra yormak lazım, anlattığın kişi hayra yormayabilir, riskin biri bu. ikincisi de , rüyanı kıskanıp nazar edebilir...
3. De ruyayi anlatmk altina imzani atmsk demektir o yuzden iyi oldugunu bilmedigin ruya anlatilmaz
İnsanlar kötü yorumlar ondan.. hayırr olsun canım
Rahmetli babaannem derdi ki.. rüyayı nasıl yorumlarsan o oluur.. İye yorumla ki iyi olsun.. Hem herkese rüya anlatılmaz.. dost var düşman var..
Aynen canım..
Cevap
10Cevap
Rüyanı Alim ve Salih kimseye anlat ve erkeğe anlat. Bazen rüya tabir edildiği gibi çıkar onun için tabir eden kimsenin iyi biri olması gerekir. Çoğu rüyalar nefsanidir. Pek az rüya Rahmanidir Allah bu rüya ile o kimseyi uyarır veya müjdeler
Bazı rüyalar uyarı niteliği taşır ve kendim buna bizzat şahit oldum.
Belki de olabilir, onun için mantıklı geleni değerlendirmek gerek.
Cok batil dusunceler dönüyor aslında bu konuda..
Etkilendigin rüyayı once kendin hayra yormalisin bence..
Ve anlatip icinden atmak ferahliktir insan için..
Rüya eğer bilinçaltı değil ise senin karininden izler taşır herkese anlatmak doğru değil ama bana anlatabilirsin😄
Anlattığın kişi olurda kötü yorumlarsa ve sen bunu çok dikkate alır ve üzülürsen diye, her önüne gelene anlatmamak gerekir diye
Anlatsan da hissettiğin etkiyi vermemiyorsun ki. Rüyanızı anlatmayın mı derler duymadım bunu.
Çünkü rüyayı nasıl yorumlarsan öyle olur bu da krşı taraftaki insanın iyi niyetne bğlıdır
Ruyayi anlatmk onu kabul etmk altina imzani atmak demektir. O yuzden iyi oldugunu kesin bildigin haricinde fuyayi anlatmaman gerekir
Yinede internetten bakip iyi ise oyle anlatmak en iyisidir
Rüyayı ilk kime anlatırsan onun yorumladığı gibi çıkar. Bu yüzden rüya akan suya anlatılır
ben anlatırım. zaten kırk yılda bir rüya görüyorum :D
bilmiyom
ama ben anlatirim :D
ya nolcak sanki
anlattiysan anlattin aman :D iyi yaptin
ya nebilim
batil inanc gibi geliyo bana
Batıl inançlar. Başka bir açıklaması yok bence
Gerceklesmez diye bir batil inanc var cünkü
Rüya ya saygı hsha 😂
Batil inanç
Ben anlatıyorum.
Kotu dusunce
Boş işler :D
anlat bakiim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar