Turkiyede neden herkes boyunu oldugundan 10-20 cm daha uzun soyluyor?

Yabanci forumlara bakiyorum herkes boyunu oldugu gibi yazmis. Kizlar genelde 155-167 cm olduklarini yazmislar erkeklerde 170-183 cm arasi yazmislar. Ama bizim forumlarda erkekler boylarini 185-205 cm arasi yazmis kizlar da 170-183 cm arasi yazmislar genelde. Birde bazen bir kiz boyunun 173 cm oldugunu soyledigi zaman sen kendini uzun mu saniyorsun falan diyorlar sanki Turkiyedeki ortalama boy 2 metreymis gibi davraniyor herkes. Dunyanin en uzun milleti olan hollandalilar da bile erkeklerde 185 cm kadinlarda 170 cm. Yani kisacasi neden boyunu 10-20 cm uzun soyluyor bir cok kisi?
Turkiyede neden herkes boyunu oldugundan 10-20 cm daha uzun soyluyor?
Cevapla