yıldızları... şehirde hiç belli olmuyor hatta şehirde gördüğünüz yıldızlar normalinin %10'u bile değil köye gitmiştim gece yürüyüş yapıyorduk köyde ışıklar kapandı elektrikler gitti yukarı bir baktım manzarayı anlataamam görüntü hala aklımda o kadar çok yıldız vardı ki kapkara gökyüzü gözükmüyordu yıldızdan bakmaya doyamadım sanki evrendeki tüm yıldızlar toplanmıştı o kadar büyüleyiciydiki anlatamam keşke profesyonel makinam olsaydıda çekseydim gökyüzünü şehirde neden o kadar az görüyoruz bu yıldızları bilmiyorum belki hava kirliliğinden belkide ışıklardan ama köydeki o muhteşem manzarayı unutamadım
Ay öyle zarif, nazik ve temizdir ki, insan izlemeye doyamaz evet...
Ama yıldızlar başkadır benim için. Babacım beni küçükken hep yıldızları izlemeye götürürdü. Öğretirdi takım yıldızlarını, gezegenleri, ömürlerini, yıllarını... Yerlerini, nasıl onlara bakıp yön bulucağımı. O yüzden yıldızları izlemeyi çok severim, hep bana sarılıp yıldızları anlatan, mis kokulu prensesim diye beni seven babamı getirirler aklıma. Küçüklüğüm gelir:) yıldızları seyrederim o yüzden
Bende bir babayim yegenim. Sanirim babanda senin gibi evladi oldugu icin cok mutlu ve gururludur. Buradan sana ve babana selam olsun. Guzel insanlar. Bayraminiz kutlu olsun @Feliscil yegenim
@Ahrazadam ay tesekkür ederim Amcacim ikidir utandiriyorsunuz beni:) Sizin de bayramınız kutlu güzel sağlıklı geçsin inşallah, Allah çocuklarınızı da sizlere sizi de onlara bagislasin:)
Uzay meraklisi ; gokyuzunde ayi ve yildizlari seyretmekten buyuk zevk alan birisiyim. Cok isterdim bir kizimin olmasini ama olmadi. sen de boyle yazinca duygulandim kizim benim. Ikinci defa? Yeni sorularda ve yorumlarda karsilasmak uzere yegenim benim
Meşhur bir laf vardır. Laf diyorum, kelime anlamı "içi boş, anlamsız söz" demektir, kimse alınmasın; "kendin ayı olduktan sonra ay'a baksan ne olur, yıldızlara baksan ne olur." şeklinde bir deyim. Dolayısıyla bakarken ne gördüğümüzden çok, "Allah bunları nasıl yaratmış, ne büyük kudret sahibiymiş" diyerek teffekkür etmek daha doğru olacaktır.
Benim de oyum Ay'dan yana. :) Cunku Ay tek bir tane. Yildizlarsa birsuru Ay'a odaklanarak baktiginizda sanki icerisinde desenler, sekiller varmis gibi gorursunuz. ya da oyle gormek istersiniz, size de oyle geliyor olabilir :D :D Ay neyse uzun lafin kisasi tutmayin beni Ay'a gidecemmm :D :P
Gökyüzünde beklediğim insanın hayalini çizerim zihnimle sonra parlak yıldızlardan ikisi onun gözleri oluverir yüzü ay a benzer bir bakmışım karşımda bir bakmışım yoklukta... Oysa ne çok bekleyipte hayal kırıklığı günlerinde gökyüzünü karalamıştım kara kalemimle... İkisini de izlemeyi severim çünkü o benim beklediğimin sureti...
İki yıldız arası göğe asılı hamak... Uyku, uyku... Zamansız ve mekansız, uyumak. Uyumak istiyorum; başım bir cenk meydanı; Harfsiz ve kelimesiz düşünmek Yaradanı. nfk
Ay benim herseyim ya atıyorum tokattan aya bak yine aynısını görürsün denizliden aya bak yine aynısı. . Ama aynı yıldızi görmek için iyi bir Gökbilimci olmak lazım galiba. Ay herkese aynı yıldız görebilene bence :) Mesafeler den biliyorum aynı gördüğümüz tek şey ay bir ayimiz var ya :)
Gökyüzüyle ilgilenen bir hatun henüz bulmuş değilim :) teleskop alır görebildiğim her yeri seyretmeyi denerdim hatunumla beraber :) çok zevkli hoş bir durum olurdu... sessizlik ve izlemek seyretmek.. vay be fantezi gibi oldu hehe :)
şehirlerin en kötü yanlarindan biride ışık kirliligidir. Cok fazla ısık oldugu için gökyüzü bulutsuz olsa bile cok az yildiz zar zor görünür. En cok ay görünüyor ister istemez. Yildizlari daha cok merak ederim ama.
Yıldızları... Çoğu zamanda insanlara bunun neden yetmediğini anlayamam. Şehirden göremiyoruz maalesef. İnsana umut vermiyorlar mı? Hayallerine yakın hissettiriyor. Resimlere bayıldım bu arada :D
Dolunay benim vücut kimyamı bozuyor. Görmesem de anlayabilirim dolunay var mı yok mu. Bu yüzden yıldızlar... Şehirden uzak olanlar bilir; ay olmadan daha net görünüyorlar.
Ah tabi ki yıldızlar. Her yıldız bir insanı temsil ediyor. Uzaktan baktığın da sana ne kadar uzak olduğunu göremiyorsun. Koskoca boşlukta ne kadar yalnız olduğunu kavrayamıyorsun. Sonra fark ediyorsun yalnızlığını. Yakınlaştikça yildizlara.
Yıldızları ama böyle binaların olduğu bir yerde değil ışıklar yıldızların gozukmesini engelliyor çünkü sessiz çok ışığın olmadığı bir yerde yıldızlar ne kadar güzel gözükür😊
Ben nedense çok fazla yıldız olmasını sevmiyorum. anyada 1 tane yıldız konyada bir tane ay olacak Ama o ayın önüne bir bulut geçmişse var ya öldürürüm onu. canım sıkıldıkca 2sine de bakacağım. Gece gökyüzünün sadeliği beni daha çok etkiliyor.
Ay'a kendimi çok benzetiyorum. O her sabah güneşe yenik düşüyor. Bense her sabah hayata daha başka yenik dusuyorum. Gece olduğundaysa bir sonraki yenilgimizi beraber bekliyoruz
Pek iyi bir cevap değil ama başımı birkaç santim indirip sevgilimin yüzüne bakmayı severim ikisinden birini seçeceksem yıldız onun da gözleri yıldız gibi parlıyor
Yıldızları daha muhteşem bulmuşsun ama ay tektir ve tek olan her zaman sahip olunmak istenen olur. Ay'a bakıp saattlerce ağlayarak, gülerek konuştuğumu bilirim ben.
En İyi Cevaplar