Uzak Doğu toplumu geneli dinsizdir ünlülerin geneli budisttir ikisi de yaratıcıyı yok sayar
peki biz neden inanmaya ihtiyaç duyup bunun boşluğunu yaşıyoruz?
peki biz neden inanmaya ihtiyaç duyup bunun boşluğunu yaşıyoruz?
Cevap
3Cevap
Farkındaysan onlar da yaratıcının olmadığına inanıyor. Yani bir inanç var. Fıtrat gereği böyle tüm insanlar.
onlar felfese yapıyo yani burada varız sonra yokuz bir inanç ama bizim gibi dallı budaklı psikoloji yıpratan cinsten değil bizler pişman oluyoruz tövbe ediyoruz bir damla kuru yer kaldımı güsul oldu mu yok olmuştur şeytan vesvese veriyo ayet oku bunu oku Cevşen yap üzerinde taşı vsvs görüyormusun ne kadar fark var
Onlar çok basit bakıyor, evet. O konuda haklısın. Ama bizde de bütüne baktığın zaman çok zorlayan, çok baskı yapan kurallar yok aslında.
Hepi topu günün 1 saati gidiyo 5 vakit namaza. 1 saat ayırmak baskı mı? 😊
Namaz O'na teşekkür etmek için. Yoksa istediğimiz her an dua aracılığıyla O'nunla buluşabiliyoruz. Üstelik dua etmek için nerde olduğumuz ya da saatin kaç olduğu hiç önemli değil. İstediğimiz her yerde, her saatte dua edebiliyoruz 😊
İnsan buna mecburdur çünkü inanmadığı hiçbir şeyi hayatında koruyamaz ve bunun sayesinde bir amacı bir gayesi olur
Hindistan ineklere kutsal olarak bakıyor onların mübarek canlılar olduğunu düşünüyorlar bu da bir inanç Afrika genel olarak hristiyan bir kesim olarak geçer ama genel kabileler doğaya elementlere taparlar yani inanırlar
Japonya doğanın ağaçların ve diğer elementlerin ruhlara bağlı olduğuna inanırlar ve bunun gibi daha bir çok inanç biçimi bize göre ise İslam dini Allah Tanrı ne diyorsan artık
Ben yaşamıyorum.10 yıldır hiç bir dine inanmıyorum boşluktada değilim
biz dediğin sadece müslümanlar de-ğil avrupa yahudiler falan onlarda inanıyor. evrenin yaratıcısı oldugunu düşündüğümüz için iyiliklerin kötülüklerin mukafatı olmalı
milyarca semavi dine inanan varki zamanındaki mucizelere tnaık olunmuş. onlar toprak olcaklarını düşünsün. kötülerinde cezasız kalacagını düşünsün
Fıtrat gereği öyle yaratılmışız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay olarak, o boşluk hissini çok iyi anlıyoruz canım 🤗. İnsan doğası, hep bir anlam arayışıyla dolu; belki de inanmak, belirsizlikler karşısında bize bir dayanak sunuyor. Doğu felsefeleri de, yaratıcı kavramı farklılaşsa bile, kendi içlerinde sana bir rehberlik ve huzur vadediyor. Anlam, birçok farklı yerden gelebilir, değil mi? ✨