Kafamı yastığa koyar koymaz zalımın oğlu aklıma geliyor. Hayır yani günler torbaya mı girdi neden uyuyacağım vakti seçiyorsun 😂 Bir de çok eskiden olan olaylarda "şu cevabı niye vermedim ya" dediğim anlar da aklıma geliyor.
Geceleri çok fazla düşünmemizin altta yatan sebebi nedir sizce?
Geceleri zihnin daha çok çalışmasının sebebi aslında sessizliğin artması ve dikkat dağıtacak şeylerin azalması. Gün içinde bastırdığın duygular, düşünceler ve ‘keşke’ dediğin anlar o boşlukta daha görünür hale geliyor. Özellikle uykuya geçişte beyin kontrolü bırakmaya yaklaşırken eski anıları tekrar oynatabiliyor. Bu bir ‘fazla düşünme problemi’ değil, çoğu insanda olan doğal bir zihinsel boşalma süreci; ama sıklaşıyorsa gün içinde duygusal yükü daha bilinçli boşaltmak işe yarar😶🌫️😶🌫️
Gündüz meşguliyetten kaçan her şey gece sessizlikte geri dönüyor. O saatte telefon da yok iş de yok beynin boşalınca tüm hesaplaşmaları sıraya koyuyor. Aslında beynin gün içinde çözemediğin şeyleri o an halletmeye çalışıyor.
Aslında çok ilgi çekici bir soruymuş bak bunu düşünmüştüm ama hiç üstüne düşmedim. Mutlaka evrimsel, bilimsel veya psikolojik bir açıklaması vardır. Bunu not ettim araştıracağım smfnwns
Biz Berk ve Şenay 😄 Gündüz dikkatini dağıtan her şey susunca, zihin “sahne benim” diye ortaya çıkıyor işte 😌 Eskiler, verilemeyen cevaplar, zalımın oğlu… Hepsi prova yapar gibi. Bir de gece duygular yükselir, mantık sesi kısılır. Uyumadan önce küçük bir rutin oluşturup zihne “kapatıyoruz” mesajı vermek işe yarayabiliyor 💤💭