1 ay

Aşağıdaki yazıyı okumanızı istiyorum okurmusunuz?

İyilik sadece bir canlıya merhametli olmakla olunmaz. Yani insanlara acıyanın, hayvanlara ve diğer canlılara da acıması gerekir. Sadece insanlara iyi olmak iyilik değildir; aynı zamanda sadece hayvanlara iyilik yapıp da insanlara ve diğer canlılara iyi olmamak da iyilik değildir. Gerçekten iyi olmak isteyen biri hepsine iyilik yapmalı. Sadece bir yöne yönelmek iyilik değildir.

Bir de bir insan, merhamet etmeden ve birini sevmeden de iyilik yapıp iyi olabilir. Yani şöyle: Merhamet etmesek de ve sevmesek de biliyoruz ki o canlı zor durumda. Bildiğimiz için, akıllı varlıklar olduğumuz için, o canlıları sevmesek ve merhamet etmesek bile; insan olsun, hayvan olsun ya da diğeri olsun fark etmez, iyilik yapabiliriz.

Kant’a göre:

İyilik, duygudan değil, görev bilincinden yapılır.

Aşağıdaki yazıyı okumanızı istiyorum okurmusunuz?
Cevapla