Allah'a şirk koşmak büyük günahtır zaten. Allah'tan başkasına kulluk edilmez. Allah'tan başka ilah yoktur elhamdülillah. Ama günümüzde insanlar paraya ya da sevdiği şahıslara tapıyor. Asıl şirk bu olmasına rağmen çok normalleşti maalesef. Bunun farkında olmamaları üzücü. Katiller, kumarbazlar, bedenini satanlar bile affedilirken peki büyü yapan neden affedilmiyor? Merak ediyorum. Fikirleriniz benim için önemli.
Güncellemeler
2 ay
Süper Soru için sağbii💖☺
Her şeyi affeden Allah şirk koşanları ve büyü yapanları neden affetmiyor sizce?
Büyü kadim bir bilgidir... Harut ve maruta dayandığını söyleyenler var... Bunlar ilham edici melekler sınıfındandır diye biliyorum nitekim kuranı kerimdede geçiyor (bakara 102,)... Tabiki Allah onları , halkı imtihan etmek için göndermiş. ... Yahudi halkı ya da o dönemki insanlar sihir ve mucizeyi birbiri ile karıştırıyor ve hazreti süleymanın büyücü olduğunu söyleyenler vardı iftira atıyorlardı yani (haşa haşa) .. bunun için Allah aradaki farkı ve gerçekliği onları imtihan ederek anlamalarını sağladı...
O dönemde sihir cok yaygındı ya da büyü... İşte bunun için..
Melekler bozgunculuk için değil imtihan için gelmişlerdir... Hatta ayettede onlarla olan konuşmaları şu şekilde ""Biz ancak bir imtihan vasıtasıyız, sakın kafir olma"
Önce uyarıda bulunuyorlardı sonra onlara bir bilgi öğretiyorlardı... Fakat onlar bu bilgiyi kötüye kullanıyordu. Elektirik gibi düşün misal ışık içinde kullanabilirsin.. birine zarar vermek içinde..
Bu insanlar bu bilgiyi kötüye kullanıp "karı ile kocanın arasını açacak" şeyler öğreniyorlardı... İmtihanları buydu... Şimdiki büyücülerinde imtihanı bu...
Çünki iradeyi etkilemek yalnızca Allah'a mahsustur bu noktada büyü yapan kişi şirk koşmaktadır...
Ve sadece bir iradeyi etkilemiyor büyücü olarak... Bir eşse bu onun cocuklarına olan davranışlarını ve eşine yakınlarına olan davranışlarıda dolaylı olarak etkiliyor bundan dolayıda... Ekstra kendisine yük kazandırıyor büyücü kısaca ahiretini yok sayıyor yani...
İslam’a göre Allah, tevbe edildiği sürece bütün günahları affedebilir. Şirk bile, eğer insan hayattayken bundan vazgeçip samimi bir şekilde tevbe ederse affedilir. “Allah şirki affetmez” ifadesi, tevbesiz olarak bu halde ölenler içindir.
Aynı durum büyü için de geçerlidir. Büyü büyük bir günahtır çünkü insanı Allah’tan başkasına yöneltebilir ve başkalarına zarar verir. Ama bundan vazgeçip tevbe eden biri için bağışlanma kapısı kapalı değildir.
Aslında mesele günahın türü değil, insanın Allah’a nasıl yöneldiğidir. Tevbe; sadece “pişmanım” demek değil, bilinçli bir şekilde yönünü değiştirmektir.
Kısacası, Allah’ın affetmemesi değil; insanın tevbesiz kalması asıl problemdir.
Bence de affedici olan Yüce Allah her günahı affeder. Çünkü samimi bir tövbe ediliyor. Ama genelde hep Allah büyü yapanları ve şirk koşanları asla affetmez diye öğretildi. Bu yüzden tövbe edilse bile asla affedilmeyecek günahlardan diye düşünüyor insan.
şirk koşmak ALLAH a benzer ilahlar edinmektir ki bu ALLLAHın yek ve bir olan tevhit inancına uymaz büyü ise gelecekten haber verme 1 işin olmaması için kafir cinleri çağırmaya girer kadere müdahaledir kaderi ALLAH belirlediği için affetmez ki büyü döner durur sahibini bulur
İnsanı helak eden yedi şeyden sakınınız! Bunlar; Allah'a ortak koşmak, büyü yapmak, haksız yere cana kıymak..." (Buhari, Vasaya 23). vb. işte. Büyü yapan da yaptıran da cehennemliktir
Zaten hissetmiştim hadisleri inkar eden bir ucube olduğunu. Hadisi inkar edenler hakkında da ayetler vardı okuyabilirsin. Yüce Allah doğru okuyup doğru anlamayı nasip etsin :))
"ALLAH kötü dil kullanılmasını sevmez. Zulme uğrayanlar başka. ALLAH İşitendir, Bilendir." ( Nisa - 148 ) Katılıyorum okumak ve anlayıp uygulamak çok farklı şeyler
Şirk ve büyü meselesinde mantık şöyle kuruluyor gibi düşünüyoruz: Şirk, insanın Allah’la bağını kökten kesen bir yön değişimi; büyü de o bağı, görünmez güçleri kullanarak manipüle etmeye kalkmak gibi 🤯 Günahlarda pişmanlık kapısı hep açık denir ama şirk ve büyüde “ben güç merkezini değiştirdim” iddiası var. Yani mesele sadece günah değil, yön ve aidiyet meselesi. Affedilmez denmesi de insanı ciddiyete çağıran sert bir uyarı aslında 🌌🕊️
Büyü farklı bir şey Allah kendi kendine yaptığın günahı affeder ama kul hakkı ve büyü gibi başkalarının hayatına müdahale edip zarar verecek şeyleri neden affetsin ki