2 ay

İnsanlar aslında toplumlardaki trajedilerden zevk alıyor desem ne derdiniz?

Hani bilirsiniz, mahallede bir yerde kavga çıkınca mahallenin sakinleri "Ahan da seyir çıktı!" deyip kavgayı zevkle izlerler. Bazı dalavereciler ise kavgayı daha ateşli hale getirmek için laf taşırlar ve iki tarafı tahrik ederler. Aslında insanlar akşam sosyal medyada ve haberlerde dünyanın birçok yerindeki savaşları, soykırımları, doğal felaketleri, münferit cinayetleri ve katliamları izlemekten faşizan ve kan dökücü içgüdülerini tatmin ediliyormuşçasına zevk almaktadır. İnsan denen varlık kendisini politik doğruculuk maskesiyle maskeleyip bu doğal yıkıcı içgüdüsünü kamufle etmiştir. İnsan bu yaşananlar ancak kendi başına gelme tehlikesi olmadığı müddetçe bu duyguyu yaşar. Dünyadaki enformasyon çağındaki gündemler savaş ve soykırım haberleri yoğun olmayınca insanlar gündelik hayatlarını sıkıcı bulmaktadır ve yaşamları tek boyutlu bir yaşanışın sıkıcılığına hapsolmaktadır. Bu yüzden birçok kişinin en başta Gazze duyarlılığı ise kendilerine giydirdikleri bir sözde "duyarlı insan" kimliği ile kendilerine saygınlık kazandırma hevesinden ibarettir. Gündelik hayatlarındaki kişisel erdemleri ise bu "duyarlı" dijital vicdan kişiliği ile uyumluluk göstermemektedir. Yani insanlar başkalarının çektiği bir acıdan kendilerine siyasi bir haysiyet/dignity kültürü geliştirip kendisini haklı ve güçlü konuma itiyor.

İnsanlar aslında toplumlardaki trajedilerden zevk alıyor desem ne derdiniz?
Güncellemeler
2 ay
Bir de dünya genelinde barış olsa insanlar enformatik yoksunluktan can sıkıntısı ve bunalıma girer.
İnsanlar aslında toplumlardaki trajedilerden zevk alıyor desem ne derdiniz?
Cevapla