Diş eti çekilmesi ve kemik erimesi var, dişlerim dökülebilir. Ne kadar sürede diş taşı temizliği yaptırmalıyım
2 ay
Cevap
0Cevap
Bu soru iyi oldu bendede problem vardı minik pişman oldum geçmiş olsun
Senin neyin var diş eti çekilmesi mi
Bilmiyorum olabilir gitmedim diş taşictemizledi doktor sonra peritontolojiye yolladı gitmedim ben de pişman oldum yorumları görünce umarım yoktur
Oraya gönderdiğine göre bir diş eti hastalığın var ama gecikme git ben 8 yıldır bu hastalıkla uğraşıyorum kemiklerim eriyor diş etlerim yok oluyor şu an implant bile yapmıyorlar kemik tozu tedavi derken 1 yıl da anca yapılırmış
Geçmiş olsun gidicem korktum umarım geçer her ne varsa bende ihmal ettim 1 sene olacak diş taşı temizleneli yine doktora gitmem gerek ordan peridontolojiye randevu açacak
Dişlerinde aralanma var mı yamukluk diş etleri miktarında aşağıya doğru kayma falan
Dişler biraz yamuk fazla değil alt çene biraz faa önde zaten onu kiricaklardi küçükken kırdırmaktan korktum onu
Anladım
🌸🤝
Yarın bende oerdiontoloji gideceğim benimde diş eti çekilmem var bakalım ne diyecek ua
İleri derecede mi peki benim 8 yıldır var
Daha hiç gitmedim işte yarın gideceğim bence ilerledi çünkü dişlerim uzadı gibi oldu tuhaf
Tedavis var mı
Diş köklerin gözüküyor mu araları açıldı mı
Açıldı biraz
Tedavisi var ama tamamen ortadan kalkmıyor tedavi olmasan dişlerin yıllar sonra dökülür
Ben şu an 29 yaşımdayım 40 yaşıma kadar daha idare edeyim sonrası ne olur bilmiyorum çünkü kemik eriyor etler aşağıya çekiliyor
Tedavisi ne işte ilaç mı
Diş taşı temizliği yaparlar sonra ileri durumdaysa küretaj yaparlar ben dün lazerli olanını yaptıdım diş eti hiç kalmadıysa greft yaparlar damaktan bir et parçası alıp dikiyorlar
Ay bugün bir şey yaparlar mı korkuydum şimdi
3.30 da
Diş taşı temizliği yaparlar
Onu gen yaptırdım daha
Çıktım şimdi bu arada kapalı işlem falan dedi anastezi ile sınava hazalnoyofum onunla uğraşamam ben ya
Diş eti grefti damaktan parça alıp dikme işimi
Diş eti çekilmen bir dişte mi var diğer dişlerde de var mı
Alt üst hepsi dedi ama altını temizleyeceğiz dedi greft demedi şimdi yaptırmak istemiyorum 5 ay sonra yaptırsam dedim artar. Açık işle yapmamız gerekir dedi ama şimdi kapalı kurtarabşiz dedi
Aslında internetten baktım şimdi Gref yok bende cerrahi yok altını temizleceğim dedi yaptırılabilir aslında çokta kötü değil gibi
O zaman senin ileri seviyede değil bence yaptır yoksa kemiklein erir kaç yaşındasın
Kemik erimen de başlamış zaten dedi ben olsam hemen yaptırırdım dedi 26 ama şimdi sınava hazırlanıyorum ya onunla da uğraşmak istemiyorum
Özele mi gidiyorsun devlet mi
Devlete gittim
Özelde de var mı hiç bilmiyorum * dişlerim çok çikrin gzöükğyrı ya çok açılıyor
Benimde o durumda 40 yaşımda ağzımda diş kalmaz sonra ne yaparım bilmiyorum ben özelde lazerli olanını yaptırdım kesme yok çabuk iyileşiyor dökülür mü dedim hemen değil dedi kuzenim de bu hastalık var alt dişlerini çektirip implant yaptırıyor 35 yaşında daha
Oha ya bizim bu yaşta neden böyle oldu bende anlamadım bende 26 yaşındayım yani diş eti çekilmesi bel fıtıkları erken dökülmeye başladık ya. Ayrıca kemik erimesi de varsa impilant da yaptırmazsam ileride. Lazere ne kadar verdin? Bri de sebebi var mı diye sordum yok dedi
Diş eti çekilmesi zaten kemik erimesi yapıyor implant yaptırılır ama 1 yılda yapılır kemik nakli ya da kemik tozu yapılıyormuş benim şu an kemiğim inceymiş doktor tavsiye etmedi ileride istersem kemik nakli falan olurmuş şu an ön dişlerimde sallanma falan yok beni idare edermiş
6 ayda bir diş taşı temizliği yaptırmalıyız diş eti uzmanına görünmeyiz diş ipi arayüz fırçası kullanmalıyız en kötü 1 yılda temizlik yaptıracağım tedaviyle artık 40 yaşa gider belki
Lazer tedavisini 35 bin tl ye yaptırdım benim birazda genetik yatkınlığım var ablalarımda da var bu hastalıktan
Benimde annemde vardı evet
Devlette neden yaptırmadın
Ara yüz bana da dedi doktorum da anlamadım o ne
Devlette randevu almak zor birde açık olarak küretaj yapılıyormuş benim lazerle yaptılar daha rahat oldu diş eti grefti mi devlette yaptırdım ama o şehirden taşındım ailem yaşıyor ben Ankara’ya yerleştim hangi hastane iyi bilmiyorum diş hekimliği fakülteleri var öğrencilere tedavi yaptırıyorlarmış ben bir günde tedavimi oldum birde kontrole gittim mi tamamdır
4 tane diş eksikliğim var bu yaşta ne yapacağım bilmiyorum evliyim birde
Kaç yaşındasın kaç yaşında başladı benim taaa lisede demişti doktor 12. Sınıfta diş eti çekilmesi diye ilk o zaman duymuştum
Bende korkuyorum dişlerini kaybetmekten ya en azından sen evlenmişsin beğenen seni beğenmiş ben daha evlenemedim 😂
29 yaşımdayım 20 yaşımda öğrendim ameliyat falan oldum tedaviyle idare ediyorum 40 kadar idare etse sonra ne yaparım bilmiyorum
Evlendim eşimde çok iyi biri tedavimi karşılıyor özelde
Ben o zamanlar baktırmadım aslında işte
Annemin de dişleri sallanıyor ama annem artık 60 taşına geldi
Bu gidişle dişler bizi o kadar idare etmeyecek gibi
Bizi 40 kadar zor idare eder
Keşke annenin yaşına kadar idare etse bizi ama zor gibi implantta yapılmaz takma diş mi takacağız çok üzülüyorum
İmpilant neden olmuyor kemik erimemiz var diye demi
Benim fıtık falan problemim de var kas kemik problemim var genel galiba 🤔
Kemik erimemiz var ondan ileride yaptırmak istesek zor yapılır kemik falan yaptırmamız gerekir 1 yılda anca yapılır
Birde maliyetli bir durum 400 bine anca yapılır
Anneme tutmaz dendi ama para ile bile olmadı
Kemiklerin kötü denildi b
Annene ne yapacaklar peki damak diş mi yapılacak
Onu da kullanamadı 😂
Kemik tozu falan yapılmaz mı implant için
Annenannem dişsiz mesela benim zjxnxjxjx
Şu an birkaç dişi sağlam ama sallanıyor onlarla idare ediyor
Kemik tozu bile kurtarmaz dedi anneme annemdek çok ileri kemik erimesi var
Aslında benim de önlem almam gerek muhtemel bende öyle olurum
Bir kaç dişiyle nasıl yemek yiyor ki
Hayır ya 2 dişi yok solda ama sağla yiyor
Benim bu yaşta 4 tane dişim yok çok mu kötü halim
Diş eti çekilmesi var 40 yaşımda damak takacağım gibi sürekli diş eti tedavisi görsende devam ediyor
Yani bende çok takıyorum benimde mesela 5 fıtığım var bu yaşta hemde. Ama sonra diyorum ki çocuk yaşta lösemi olanlar var kanser olalar var rabbim kötü hastalık vermesin çaresi olandan versin. Tabii ki hiç hastalık vermesin verecekse de öyle olsun şükür edelim ne yapalım
Doğru söylüyorsun şükretmek lazım benim bir gözüm görmüyor protez çok şükür bir gözle görüyorum
Yediklerimiz içtiklerimizden galiba çok sağlıksız olduk. Sağlıklı beslenmeye çalışsak da alışımız sebze meyvede ilaçlar falan onlar yüzünden
Evet öyle belki çoğu insanda var diş eti çekilmesi tek biz değiliz
Var çoğunda benim iş arkadaşımda da var bakma sen herkesin başak derti var benim bir ataladikm bu yaşta anjiyo oldu tansiyon hastası onlar daha ölümcül
Evet haklısın yine bunun bir çözümü olur İllaki
En kötü diş takarız yani ne yapalım 😂
Evet öyle haklısın çok şükür yürüyoruz elimiz tutuyor
Evet Allah daha iyi yapsın
Bana da iyi denk geldi yalnız sorunun zamanı
Bana da iyi denk geldin
Diş eksikliğin var mı
Yok ama hepsi dolgu nerdeyse
Hepimizin öyle
Benim Bri de fıtıklar ve Hemorid de var
Geçmiş olsun
Ne iş yapıyorsun
Özel eğitimde çocuklarla çalışıyorum
Ne güzel bende çocuk gelişimi maliye okudum ama çalışmıyorum
Kpss mi bende çalışmıyorum artık
İşte çalışmıyorum evdeyim
Bende
Sevgilin var mı evlenmeyi düşünüyor musun
Yok ama düşünürüm
İnşallah iyi biriyle evlenip mutlu olursun
Amin
Erkeklerden ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay 💫 Diş eti çekilmesi ve kemik erimesi varken bu kaygıyı yaşaman çok normal, haklısın 😔 Bu durumda genelde 3-4 ayda bir temizlik öneriliyor ama asıl önemli olan kendi diş hekiminin planı 🦷 Çünkü kemik durumu, cep derinliği, kullandığın ilaçlar hep değişken. En iyisi düzenli kontrole gidip kişisel takvim oluşturman olur 🌿