Yeni yıl ağacı kurmanın dinle ne alakası var? neden hemen özentilik diyorlar?




Selam, ben küçüklüğümden beri her yeni yıl o ışıl ışıl görüntüye bayılırım... ve küçükken ailem beni kıramadığndan benm de hoşuma gittiğnden kendimi bildm bileli evimizde yeni yıl gelirken çam ağacı süslerdik... hala daha da süslüyoruz.. bu sene de süsledim büyük bir zevkle, baktıkça da içim açılıyor bayılıyorum... bu akşam instagramda kapalı bir bayanla böyle bir tartışma yaşadık... ünlü bir bayan instada çam ağacı süslemiş ve foto koymuş, onun altına yok işte özentisiniz siz, dinimizde böyle bir şey yok, onlar bizim adetlerimizi yapıyorlarmı komik olmayın vs.. diye bir şey yazmış... ben de dayanamadm ne alaka falan diye cevap yazdım bir konuşmalar bir tartışmalar... hayır yani o çam ağacını öyle bir dinle bağdaştırmış ki, yeni yıl için süslendiğinin farkında değil. Anlamını bilmiyormuşum ben. Çam ağacının anlamını öğrenecekmişim... bilmiyorum bana böylesine güzel birşeyin dinle bağdaştırılması saçma geliyor. Evet onların adetleri doğru, başta onlar çıkardı bizde yoktu. Ama sonradan bu ağaç yeni yıl ağacı olarak dünyanın her yerinde süslenmeye başladı... ben mi yanılıyorum? yanlış bir şey mi yapıyoruz biz şimdi ağaç süsleyerek? bunun neresi özentilik?

Yeni yıl ağacı kurmanın dinle ne alakası var? neden hemen özentilik diyorlar?
Cevapla