Vahşi doğada canlıların acı çekmesi haksızlık değil midir?

Sabahın bu saati herkese göre bir paylaşım olmayabilir.

Felsefik bir çıkmazdayim. Dünyada bilincli olan tabiat sürekli birbirini yiyen ve acı çeken varlıklarla dolu. Bazıları açık yaralarıyla aylarca acı çekerek ölüyor. Canlı canlı yem olan var.

Diğer yandan evrende hayatın anlamı üzerine düşünen bir varlık var (ins). Rahman suresinde "Rabbinin hangi nimetlerini yalanlayabilirsin" diye ayet geçiyor. İnançlı bir insan olmamakla birlikte düşünüyorum, evrenin kıymetini bilen tek kişi biziz.

Her şeye rağmen, canlılar acılar içinde olsa da doğada bilinçli bir yaşam olmasını ahlaken savunabilir miyiz?

Vahşi doğada canlıların acı çekmesi haksızlık değil midir?
Cevapla