Ben ekonometri mezunuyum Türkiye'de yaşamıyorum. Zeytinyağına tohum yağı karıştırıp satıyorlar kimse tepki göstermiyor.
Ne zaman tepki göstereceksiniz, merak ediyorum. Avusturya'da böyle bir şey olsa iç savaş çıkar.
Ben ekonometri mezunuyum Türkiye'de yaşamıyorum. Zeytinyağına tohum yağı karıştırıp satıyorlar kimse tepki göstermiyor.
Ne zaman tepki göstereceksiniz, merak ediyorum. Avusturya'da böyle bir şey olsa iç savaş çıkar.
Bir düşünürün Türkiye ve içinde yaşayanlarla ilgili söylediği bir sözü var "Türk Halkı kendi kazık yemediği sürece başkasının yediği kazıkla ilgilenmez." diye. Çünkü her zaman ilkel duygularla şuanlık çıkarımızı düşünüyoruz, 1 gün sonrasını ve yaptığımız davranıştan komşunun çocuğu nasıl etkilenecek diye düşünmüyoruz. Hastanede bir sıra karmaşası olur bağırır çağırırız, kendi muayenemiz olduktan sonra bizden sonrakiler ne yapacak diye düşünmeyiz. Kimse elinden bir kağıt çıkarıp hastaneye gelenlerin geldiği saate göre ve aciliyetlerine göre sırasını yapmaz. Bir şey düzelsin diye kimse dilekçe yazmaz. Bağırırız, işimizi çözeriz sonra arkamızı döndükten sonra gideriz. Olayları yazıyla kayıt altına alan bir toplum değiliz. Devlet bu tür olayları kayıt altında ise düzeltme imkanına erişebilir. Diğer konu ise Ak Partj gibi tamamen beceriksizlerden oluşma bir parti bu ülkenin başında. 1999'da deprem oluyor 20 bin kişi ölüyor. 2023'de deprem oluyor 50 bin kişi ölüyor. Aradaki ilerlemeyi söyleyin bana? İlerleme yok gerileme var. Tayvan'da hem 1999'da hem bizdeki gibi 2023'de deprem oldu. 1999'daki yanlışlarına Bir düşünürün Türkiye ve içinde yaşayanlarla ilgili söylediği bir sözü var "Türk Halkı kendi kazık yemediği sürece başkasının yediği kazıkla ilgilenmez." diye. Çünkü her zaman ilkel duygularla şuanlık çıkarımızı düşünüyoruz, 1 gün sonrasını ve yaptığımız davranıştan komşunun çocuğu nasıl etkilenecek diye düşünmüyoruz. Hastanede bir sıra karmaşası olur bağırır çağırırız, kendi muayenemiz olduktan sonra bizden sonrakiler ne yapacak diye düşünmeyiz. Kimse elinden bir kağıt çıkarıp hastaneye gelenlerin geldiği saate göre ve aciliyetlerine göre sırasını yapmaz. Bir şey düzelsin diye kimse dilekçe yazmaz. Bağırırız, işimizi çözeriz sonra arkamızı döndükten sonra gideriz. Olayları yazıyla kayıt altına alan bir toplum değiliz. Devlet bu tür olayları kayıt altında ise düzeltme imkanına erişebilir. Diğer konu ise Ak Partj gibi tamamen beceriksizlerden oluşma bir parti bu ülkenin başında. 1999'da deprem oluyor 20 bin kişi ölüyor. 2023'de deprem oluyor 50 bin kişi ölüyor. Tayvan'da 1999'da 2023'de bizdeki gibi deprem oluyor. 2023'de ölen sayısı kaç biliyor musunuz? Sadece 13 kişi ölüyor. Adamlar kendi ülkelerinde 1999'da olan depremden ders alıyorlar. 24 yıl binaları depreme uygun inşaa ediyorlar ve eski binaları da güçlendiriyor veya yıkıyorlar. Ekonomi desen %30 ile devraldıkları enflasyonu geçtiğimiz ayların birinde bir önceki yılın aynı ayına göre %80 enflasyona getirmişlerdi. Bunlar bir de TÜİK'in ölçümleri. Pandemi oluyor, Halk birkaç ay evden cikamiyor halka 5 kuruş para vermiyorlar. ABD haftalık 300 Dolar, Avustralya 750 Dolar, Almanya maaşının %65'ini artı çocuklara iki kere 300 Euro dağıttı. Almanya ilk başta sorgusu sualsiz 8000 Euro para verdi işletmelere. Sonra bir daha para verdi ihtiyaç duyan işletmelere. İşletmelerin eleman maaşlarını Alman hükumeti ödedi. Türkiye'de pandeminin biteceği anlaşılınca başvuran ve sahibin maddiyata kötü olan işletmelere 2 kere 750 TL kira, su, elektrik desteği sağlandı. 1 500 TL 2021'de 2022'de para mıydı değildi. Çerez parası.
Çünkü 100 yıldır üretim ilerleme kat edemezken küçücük bir depremde halkı aç bırakıp memur maaşını yardım parasından verelim derken insanların geçim sıkıntısı hastane kuyrukları okulda verilen kitap paraları hatta durumu olmadığı için elden ele kitabı olmayana kullanılmış kitaplar veriliyordu eczaneden ilaç pahalı diye ilaç alınamıyordu böyle bir durumda dışa bağımlılık hat safhada zaten ne kendi silahımız ne kendi tankımız ne uzaya uydu gondermisligimiz var aksine devrim aracına ket vurdular vecihinin uçak fabrikasına ket vurdular Amerika'nın kulu kölesi olacaksınız dediler ve halk bunu kabul etti bu sayede dolar 1.5 TL seviyesinde giderken en ufak bir gelişme olmadı aksine Allah a inanan kim varsa hepsinin özgürlüğü kesildi hepsine sövüldü Allah a da kur an a da sövüldü çok kötü dönemlerden geçen bu halk bu Allah düşmanlarının bu seferde Kürt Türk ayrımı yapıp ırkçılık yapıp ortalığı karıştırması sonucu Kürt kardeşlerimiz ile barış içinde yaşamak varken dağa çıkmasını istedi çünkü onları dışladı ne bir iş ne bir aş verdi hizmet bile vermedi bugün bu halk hizmet alıyor Allah a olan inancını rahat bir şekilde yaşıyor Kürt rahatça dilini konusabiliyor araç larimiz rahatça üretilebiliyor mühendislerimize kimse karışamiyor savunma sanayimiz dünyada ilk 10 da boy gösteriyor düne kadar Türkiye diye bir ülke mi var diyen dünya bugün Türkiyeyi tanıyor bu ve bugün ülkemizin başına gelen şeyler başka ülkelerin başına gelmemistir darbe gezi pandemi sel yangın deprem ve birçok felaket ülkemizin başına geldi bunlara rağmen ayakta durmayı başardı bu durumu fırsata çevirmek ekonomi kötü battik bittik demektir çünkü 2016 ya kadar enflasyon aynı hükümet döneminde rekor seviyede güzeldi nasilki aynı hükümet guzellestirdi batiranda o olmadı aksine gelen felaketler sonucu bu durumu çekiyoruz tabi tartışma konusu şudur ki daha iyisi olabilirmiydi evet fakat ülkede bunu yapacak insan var mı hayır 🇹🇷
Bu arada Avusturya'da başından beri Avrupa desteğini almıştır dolar ve Euro ile dünyaya para politikasında kendilerini lider gösterdiler sebep: Avrupa Birliği yani ( haçlı birliği ve bütünlüğüdür) peki Türkiyede Osmanlı zamanında hilafet vardı ve bütün İslam ülkeleri ile birlikte bir bütündük neden bu bütünlük yok oldu çünkü çünkü Abdülhamid sonrası hilafet kaldırıldı zaten sonrasında herkes kendi yolunu çizerken Arap düşmanı olan ittihatçı kesime kim yardım edebilir ki doğal olarak Avrupa birliğinin kölesi olmamızın Haçlılar arasına girmeye çalışmamızın sebebide budur yani aslen ideolojik bir savaştır İslam'dan uzak duralım da haçlı yahudi farketmez onlardan olalım yeterki ( fakat hiç biri seni istemiyor sadece oyalıyor halkta Avrupa birliğine gireceğiz ooo diye kandirilirken bugün milyonlarca insan artık diyorki bunlar bizi kandırıyor yani bunu yeni yeni anliyorlar☺️
Cevap
2Cevap
üstad bizde her şey çok farklı herkes kendini koruyor şansın varsa yaşarsın
Ama bu kötü hissettirmiyor mu
bu konularda platrofmarda konusmak riskli ve farklı anşamşar cıkabiliyor
Memnun * kd m andavalları. Savunma sanayii oğlum silahhh siz amnlamazsınız diyorlar. Biz slkmışız öyle iddia ediyorlar...
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?