bi kaç gündür düşünüyorum. dine bağlıyım şükür ediyorum. dua ediyorum. hayırlar diliyorum. elimden geldiğince namaz kılıyorum. ama bilmiyorum içimde bı karşılığı yok gibi son zamanlarda yani bunun bilincindeymisim gibi. düşününce o şükür dua etme anları benim bilinçsiz kendi kendime konuştuğum anlamlar gibi geliyor. yani aslında aile toplum üzerinden ötürü Allah inancı aşılanmış gibi. yani başka bir ülkede. doğusam büyüsem. kendi kendime Allah'ın varlığını sorgulamam açıkçası aklıma bile gelmez.. yani ne alaka derim.
şey gibi geliyor şu sıralar ben bir varlığım yanıma "+" işareti gibi yapay sorumluluk eklenmiş. şunu anlıyorum içinden gelen bir şey değil gibi kendimi zorluyormusum. ilgisiyle kötüsüyle başıma geleneklerin tek sorumlusu benim. sınav imtihan falan yalan gibi.. beynime işlenmişdiye ben bunları yapıyorum içimden gelmiyor. ayriyeten ben oruçta tutuyorum namazda kılmaya çalışıyorum dua ediyorum bi karşılığı yok. ergenliğe girdiğimden beri hayatım bka sardı. yine var diye düşünüp Allah'a sığındım daha kötü oldum namaz kıldıktan sonra felaketler buluyordu beni. korkuyorum artık yani. bir tanrı varsada Allah değilmiş gibi geliyor yani asıl olan tanrıya, Allah'ın yapmamızı isteklerini yapınca. asıl olan tanrıya ayıp ediyorum gibi geliyor daha doğrusu hata yapıyorum gibi. çünkü İslam'ın dediği davranışları yapınca gönlüm falan huzur bulmuyor. aksine daha psikolojik şiddetin yoğun olduğu bir hayat ölümden döndüğüm olaylar. yani fiziki olarak olumlu bir şey olmuyor aksine olusmluklar daha fazla buluyor beni
şey gibi geliyor şu sıralar ben bir varlığım yanıma "+" işareti gibi yapay sorumluluk eklenmiş. şunu anlıyorum içinden gelen bir şey değil gibi kendimi zorluyormusum. ilgisiyle kötüsüyle başıma geleneklerin tek sorumlusu benim. sınav imtihan falan yalan gibi.. beynime işlenmişdiye ben bunları yapıyorum içimden gelmiyor. ayriyeten ben oruçta tutuyorum namazda kılmaya çalışıyorum dua ediyorum bi karşılığı yok. ergenliğe girdiğimden beri hayatım bka sardı. yine var diye düşünüp Allah'a sığındım daha kötü oldum namaz kıldıktan sonra felaketler buluyordu beni. korkuyorum artık yani. bir tanrı varsada Allah değilmiş gibi geliyor yani asıl olan tanrıya, Allah'ın yapmamızı isteklerini yapınca. asıl olan tanrıya ayıp ediyorum gibi geliyor daha doğrusu hata yapıyorum gibi. çünkü İslam'ın dediği davranışları yapınca gönlüm falan huzur bulmuyor. aksine daha psikolojik şiddetin yoğun olduğu bir hayat ölümden döndüğüm olaylar. yani fiziki olarak olumlu bir şey olmuyor aksine olusmluklar daha fazla buluyor beni
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
ben Allaha inanıyorum sonuna kadar arada şeytan vesvese veriyor ama dua okuyorum geçiyor kapalıda değilim ve bunun önemide yok bence şu anki insanlar sosyal medya ve toplumdaki düşğncelerden çok etkileniyor eğer gerçekten kalben inanırsan Allah seni yüzüstü bırakmaz fakat cennet için iyilik yaparsan gerçekten bu kötğ olur
sosyal medya toplum falan etkilenmesi değil bu. aynadan kendime bakıyorum diyorum ben napiyorum dinle benim ne ilişkim olabilir. çok alakasız yani o ifadeyi yüzümde gördüm ve çok şaşırdım kendime üzüldüm. allah var diyip ne acılara katlanmışim. bu yol beni uçuruma götürüyor. ben allah var diye dua ede ede. sorumluluklarimi yapamıyorum. odaklanamiyorum. içimde çalışma arzusu yanıyor ama ben o esnada olmayacak duayı ediyorum.
Allah olmayacak duayı ettirmez sadece bunun için azim gerekir Allah engel çıkarsa yoluna onu kaldırır ama sanırım senin kafan karışık ve Allah imtihan eder bana gerçekten inanıyorsa kötğ zamanlarında bile inanır der
ben kötü zamanda da inandım ne oldu biliyor musun. ailem şehir dışına yolladı henüz yaşım 14. akraba falan değil saçma sapan bir yerde tek başıma kaldım. Allah'a kaç kez yalvardım yardım etsin diye.
bir gece bir şehrin "otogarında" gece yarısından sabaha kadar kar kış kıyamet eşliğinde soğuktan tir tir titriyordum gidecek bir yerim yoktu aynı zamanda bir Allah'ın kulu da geçmiyordu.
valizden durmadan kiyafet çıkarıp üstme geçiriyodum. hiç bir etki olmuyordu
ve ben o 14 yaşımda gerçekten ölmeyi bekledim.
Bende öyleydi önceden namaz kılardım dua ederdim insanlara iyilik yapardım kabul olmazdı hiç çok zor zamanlardan geçtim kötü bir insan da değildim bu arada insanlara hep iyilik yapardım ama karşılığında hep kötü şeyler başıma gelirdi daha sonra yavaş yavaş inancım azaldı zaten şu an da bir şeye inanmıyorum
ya yaptığım iyilikten karşılık beklemiyorum zaten. sadece örneğin sınav senemde muntazam şekilde oruç tutuyorum sınava hazirlanamiyorum aç susuz Allah yardım eder diyorum. sınavda çuvalıyorum. psikolojim güzelsin daha fazla travmatik şeyler yaşamayim diye dua ediyorum ancak gönlüm sakin kalıyor sadece KAYBETTİKLERİM koca bir çığ. ve telafisi mümkün şeyler değil
3000 tane tanrı var. Bunlardan herhangi birine inanmazsan sonuçları yine kötü oluyor. O yüzden geçerli bir dinin var olduğunu söyleyemeyiz. Ayrıca kuran kendiyle çelişir