Antepli var mı antepli? sizin memleket neresi? şiveli konuşabiliyor musunuz?

antepli biri varsa antep ağzıyla bir şeyler yazabilir mi?

ben bursalıyım. mesela bizde hitap olarak "aga" kelimesi çok kullanılır. itmek denilmez de "şu tabağı itlesene" denir. sonra sıkmak değil "sıkınmak" denir. köyde falan fiiller olcek yapcez etcez kalcez diye çekimlenir.. demin yerine temin denir. be, ya, be ya yine sıkça kullanılır. bir yere gidecekken inelim/çıkalım denir. misal "altıparmağa inelim" gibi.. bursada çoğunluk muhacir o yüzden kızçe, mori, kızancık gibi hitap şekilleri var. bende pek bilmem ama bursaya gittiğimde dikkatimi çekenler bunlar..

sizin memleket neresi? şive yapabiliyor musunuz? o yöreye özgü kelimeler var mı?
Antepli var mı antepli? sizin memleket neresi? şiveli konuşabiliyor musunuz?
Cevapla