Yeni arkadaşlıklarımda fazla iyi olmam bir süre sonra enayiliğe doğru ilerliyor bunun nasıl önüne geçerim?

Ben genelde arkadaş canlısı biriyim. Bir insana da biraz ısınmışsam elimde olan imkanlarca yardım ediyorum. Yardım konusu kimi zaman maddiyata dayalı kimi zaman daha soyut şeyler. Mesela üniversitede dersine ödevine yardım ettiğim arkadaşlarım da oldu, yemekhanede tek kişilik yemeğimi paylaştığım da. Kimi zaman ortak gideceğimiz yerde yolumu uzatmak gibi bile…
Neyse bunlardan özellikle maddiyata bağlı olanlar beni bir süre sonra zor durumda bırakıyor çünkü karşındaki kişiler neredeyse benden geçinmeye çalışıyor. Çok zengin de değilim ama ufak tefek bile olsa bu yardımlara alışanlarla zaten bir süre sonra aram bozuluyor çünkü çıkarcı olduklarını görmüş oluyorum ve benim artık görüşesim bile gelmiyor. Açıkça yüzüne de vurmak istemiyorum huylarını. Sizce kendimdeki bu özelliği veya karşımda devam edeb yardım beklentisini nasıl değiştirebilirim?
Yeni arkadaşlıklarımda fazla iyi olmam bir süre sonra enayiliğe doğru ilerliyor bunun nasıl önüne geçerim?
Cevapla