1 gündür böyle yatıyor arada tirmansa da düşüyor sebebi nedir evde neler yapilabilir


1 gündür böyle yatıyor arada tirmansa da düşüyor sebebi nedir evde neler yapilabilir


Hasta olduğunu bilmek çok canımı yaktı gece gece. Çünkü aynısı bende de var. Konu hakkında ise güzel bilgiler verilmiş zaten. Benim aklıma gelenler ise; öncelikle yaşı kaç? Acaba dün, bugün cereyanda mı kaldı? Çünkü en çok ondan etkileniyorlar. Tüylerini kabarttıktan sonra tityorsa bil ki üşümüş. Son birkaç gündür sebze meyve yedi mi? Bunlar mutlaka temizlenip verilmeli.
Daha yavru 2 3 aylık cereyanda kalmadı çeşitli sebzeler verdik ama yemedi
Canım benim yaa kıyamam... öncelikle dışkısını kontrol et bakalım çok katı yapıyorsa yemini degıstır... cıvık yapıyor ıse usutmustur ısıtmaya calısmalısın ve ıshal olduguna emın olursan vitaform denen bir ilac var bundan edınebılıyorsan al suyuna bırkac damla damlat... sonra yemini elinle yedirmeye calıs vitamınlı yem kullan...
benımde kusum hastalanmıstı boyle. ayaklarını kontrol et bakalım soguksa hastadır. gecmıs olsun
burnuna bakmayı da unutma. gagasının ustlerı sureklı nemlıyse burnu akıyor demektır kesin üşüttü bu sıcak tutmaya calıs
Elimden yerdi önceden şimdi yemiyor dışkısı normal sıcak ortamda ayağı normal ısıda tesekkurler
hassas canlılar sürekli gözlemle elinden yine yedirmeye çalış... su içmesini gözle mesela çok su içiyorsa o da sıkıntı böbreklerde sıkıntı var demek
ben seni iyi anlıyorum insann elı ayagı dolasıyor basına bırsey gelecek dıye umarım iyi olur
Ağlamaktan bittim ailemde canı benmi verdim diyor götürmeye izin vermiyor kaçak gocek goturcem
gürültüsüz sessiz bir ortamda dursun ve üşümesin. Kendini sıcak tutabileceği bir ortam ayarla. Yemi suyu yanı başında olsun, yukarıya tırmanmaya çalışmasın. Haşlanmış yumurtanın beyazını parçala ver. günlük 15-20 dk güneş görsün, mümkünse açık hava.
Narin canlılar, kanatlı veterineri bulmak da zor, elinden geleni yap.
Tamam teşekkürler
Cevap
3Cevap
öldümü peki
ulan akşam akşam morelim bozuldu eski ölen kuşum aklıma geldi bende aynı durumu yaşamıştım
Bir şeyler yiyip içti mi, dışkısında farklılık gözlemledin mı, sulu ya da normalden büyük mü?
Ayrıca veteriner şart değil, phetshoplar da bu konularda bilgili oluyor yakınında varsa
Yemesi icmesinde sorun yok dışkısı normal gözlerinde su yok
Hayır gözleri değil dışkısı sulu mu? Ama normal dedin
Tünekten birdenbire mı düşüyor, ayrıca düştüğünde kanatlarını açıp çırpındığıda oluyor mu bir süre?
Biraz oynuyor oynadığı zaman iyi oynuyor sonra pat diye gidiyor
Cirpiniyor
Ama 4 saattir hareketsiz
Kısmi felç dedikleri bir durum var. Kuşun hareketleri zamanla değişiyor. Tünekten sırt üstü düşebiliyor ve düştükten sonra kanatlarını açıp bağırabiliyor. Kısa bir süre de toparlanır. Yeme ve içmesinde bir problem yoksa veterinere götürene kadar yaşamaya devam eder bu şekilde bir süre. B vitamini takviyesi gerekiyor diye biliyorum. Kafesini elinden geldiğince temiz tut ve bir süre uçurmamaya çalış yorulmasın. Suyunu düzenli olarak değiştir, bulabilirsen dal darısını normal yemden daha fazla sevip tüketecektir. Buda yem yediği sürece sana ek zaman kazandırır.
Gidebildiğin en erken sürede gitmeni tavsiye ederim
Birde aklıma geldi yakınında eczane varsa "mikostatin" adında bir gargara var sarı renkli, tuhaf kokulu bir ilaç. Bu ilaçta kuşlarda eğer varsa mantar hastalığını tedavi ediyor. Benim kuşuna biraz enerji bile vermişti kullandığımda. Suluğuna 4 ya da 5 damla damlatıp ertesi gün yıkar suyunu değiştirirsin
Yem koy biraz yere en azından aç kalmasın. ve bir kücük kapak gibi bir şeye su
Vitaminli kuş damlaları var petshop var mı yakında onlardan koy suyuna da çok çok az
Onu alacağım yarına çıkarsa şu an ne yapmalıyım var mı bisey yapacağım yardım edin nolur
Petshopa götürebilirsin onlar bir muayene etsinler ilaç, vitamin bir şeyler verir
belki ayaklari incinmistir dustu mu acaba ne oldu hamilemi yoksa
Daha yavru ki
Kafesten 1 kez bıraktık
bence hemen veterinere gitsin
Uçurdun mu evde hiç belki uçmak istiyoo
Uçurdum eskiden dişarıda uçmuyor artik
Hastalanmış sanırım minik 🥺
Yürümesinde aksama vsr mı
götürmen lazım
şu an götüremem en erken 1 haftaya onda da yasarmi bilmiyorum
Hayvan sağlığı okuyorum istersen özelden konusalim
İsteği kabul et
Ay çok üzüldüm
kuşkonmaz salatası yapabilirsin🙌✨
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?