Senle dalga geçiyor 😃 Ağza sap elle şu vermek peygamber sünneti. Sol elle versende olur. Ama sağ elle versen sevabı büyük olur. Sen farzları yerine getir. Vesveseye kulak asma. Unutma gereğinden fazla su kullanmakta haram
Abi ben önce niyet getiriyorum sonra ellerimi sonra sol elle özel bölgeleri yıkıyorum sonra elimi tekrar yıkıyorum ağza 3 kere burna 3 kere sonra yüz sonra kol başıma 1 kere kulak ense ayak sonra kafam sağ omuzum sonra sol omuzun ama bu sefer şaşırdım
Eder merak etme. Farzları şu. Hanifi mezhebinin. 3 ağza 3 burna ve tüm vücudu yıkama sünnet üzere abdest almakta ise avret yerini girer girmez yıkıyorsun. Üç sağ omza su 3 sol omza 3 kerede başından aşağı her seferde ovalıyorsun. Sonra namaz abdesti alıyorsun. Sonra banyo yapıyorsun. Su sıçrıyorsa çıkarken de ayaklarını yıka çık
Şafilerdede niyet etmek farz ağza ve burna su vermek farz ve tüm vücudu yıkamak farz. Sünnete göre yapacaksan yine dediğin gibi yaparsın. Niyet eder banyoya girer avret yerini yıkar omuzlara ve başa üçer kere su döker sonda namaz abdesti alır sonra banyonu yaparsın olur biter. Hatandada gusülün geçerlidir. Sağ elle ağza su vermek sünnettir.
Kabul olur. Farzlarını yerine getir gerisi ise sünnetleri. Sünnetleriyle yaparsan sevabı olur yapmazsanda kabul olur. Yalniz guslü almadan önce ilk avret yerlerini yıkaman daha isabetli olue
Abi ben ozmn artık banyoda ilk avret yerlerimi yikiyim sonra niyet getireyim niyet getirdikten sonra ise direk normal abdest alayım abi ben omuzumu 3 kere sonda yapıyorum
Sen tekrar tekrar gusül nasıl alınır diye bak. Vesvese böyle açık kapı kalınca şey yapıyor. Aslında farzları yerine getirsen kafi ama sünnet üzere yaparsan sevapta kazanırsın
Kk ben sol ayakla banyoya girdim sonra niyet ettim sonra avret yerlerini yıkadım sol el ile sonra ellerimi tekrar yıkadım 3kere ağza 3 kere burna sol el ile verdim sonra yüzümü yıkadım sonra kol sağ koldan başlayarak sonra başımı 1 kere yaptım sonra kulak ense ayak sonra basım omuzumu yaptım
Gusletmek isteyen kimse niyet ederek besmele çeker. Ellerini yıkar, vücudunda bir necaset/maddî kirlilik var ise onu temizler, avret yerlerini yıkar. Sonra sağ eli ile üç defa ağzına su vererek iyice çalkalar, daha sonra üç defa burnuna su çekerek temizler ve namaz abdesti gibi abdestini tamamlar.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Ağıza sağ elle almak gerekiyor. Sol el diyen kim?
İşte ben sol elle aldım düzeltecem
bir şey olmaz merak etme
Kabul olur
İçime ves vese düştü
Vesvese denilen şey kuruntudur. Önemsememek lazım.. merak etme guslün geçerli olur
Abi senin yaşın 45 üstümü senin tecrüben vardır abi
30 üstü. Tecrübe derken ne tecrübesi 😃
Dini bilgimi
Evet
Abi biri çeşmeden tekrar al demiş gerek var mı ben yine aldım ama azıcık su geliyor elime
Senle dalga geçiyor 😃 Ağza sap elle şu vermek peygamber sünneti. Sol elle versende olur. Ama sağ elle versen sevabı büyük olur. Sen farzları yerine getir. Vesveseye kulak asma. Unutma gereğinden fazla su kullanmakta haram
Sağ elle almak farzmı
Sağ elle almak sünnet ağza üç kere şu vermek burna üç kere su vermek ve tüm vücudu yıkamak farz
Abi ben önce niyet getiriyorum sonra ellerimi sonra sol elle özel bölgeleri yıkıyorum sonra elimi tekrar yıkıyorum ağza 3 kere burna 3 kere sonra yüz sonra kol başıma 1 kere kulak ense ayak sonra kafam sağ omuzum sonra sol omuzun ama bu sefer şaşırdım
Tm dır abi Allah kabul eder inşallah teşekürler
Eder merak etme. Farzları şu. Hanifi mezhebinin. 3 ağza 3 burna ve tüm vücudu yıkama sünnet üzere abdest almakta ise avret yerini girer girmez yıkıyorsun. Üç sağ omza su 3 sol omza 3 kerede başından aşağı her seferde ovalıyorsun. Sonra namaz abdesti alıyorsun. Sonra banyo yapıyorsun. Su sıçrıyorsa çıkarken de ayaklarını yıka çık
Ben şafiyim
Ben googlede senin dediğin yazmıyor
Şafilerdede dışardan niyet etmekte farz. Hanifi ile şafi arasında çok büyük fark yok. Ki zaten niyette etmişsin sıkıntı yok
Abi ben safiyim benim hatalarımı söyle yeter bide bu yaptığım gusül abdesti ve o hatam kabul olur mu
Şafilerdede niyet etmek farz ağza ve burna su vermek farz ve tüm vücudu yıkamak farz. Sünnete göre yapacaksan yine dediğin gibi yaparsın. Niyet eder banyoya girer avret yerini yıkar omuzlara ve başa üçer kere su döker sonda namaz abdesti alır sonra banyonu yaparsın olur biter.
Hatandada gusülün geçerlidir. Sağ elle ağza su vermek sünnettir.
Abi ben safiyim benim hatalarımı söyle yeter bide bu yaptığım gusül abdesti ve o hatam kabul olur muu
Ahmet söyledim. Tekrar oku. 😃 Gusülün de vücutta yıkanmadık yer kalmadıysa geçerli merak etme
Ben şimdi sana yazdığım şekil gusül alırsam kabul olur mu yoksa duzeltiyimmi
Ben goglede yazanı yapıyorum abi orada o yazıyor ben arkadaşlarımda öyle yapıyor
Kabul olur. Farzlarını yerine getir gerisi ise sünnetleri. Sünnetleriyle yaparsan sevabı olur yapmazsanda kabul olur. Yalniz guslü almadan önce ilk avret yerlerini yıkaman daha isabetli olue
Abi ben ozmn artık banyoda ilk avret yerlerimi yikiyim sonra niyet getireyim niyet getirdikten sonra ise direk normal abdest alayım abi ben omuzumu 3 kere sonda yapıyorum
Oda olur. Sıkıntı yok.
Benim aldığım gusül doğru dimi yani ha dersen yanlış benim yazdığım gibi al öyle alırım abi
Doğru. Guslün geçerli
Tm abi ozmn böyle almaya devam edecem her şey için teşekkürler valla tüm dertlerim bitti
Sen tekrar tekrar gusül nasıl alınır diye bak. Vesvese böyle açık kapı kalınca şey yapıyor. Aslında farzları yerine getirsen kafi ama sünnet üzere yaparsan sevapta kazanırsın
Kk ben sol ayakla banyoya girdim sonra niyet ettim sonra avret yerlerini yıkadım sol el ile sonra ellerimi tekrar yıkadım 3kere ağza 3 kere burna sol el ile verdim sonra yüzümü yıkadım sonra kol sağ koldan başlayarak sonra başımı 1 kere yaptım sonra kulak ense ayak sonra basım omuzumu yaptım
Farzları yerine getirmişsin kabul ama sağ elle ağza burna su ver. Sünneti o
Ben onu şaşırdım iste
Gusletmek isteyen kimse niyet ederek besmele çeker. Ellerini yıkar, vücudunda bir necaset/maddî kirlilik var ise onu temizler, avret yerlerini yıkar. Sonra sağ eli ile üç defa ağzına su vererek iyice çalkalar, daha sonra üç defa burnuna su çekerek temizler ve namaz abdesti gibi abdestini tamamlar.
Diyanet bunu paylaşmış bende böyle alıyorum dimi
Evet öyle al. Kabul olur merak etme
şu an ki aldığım gibi mi alıyım son sorum bu
Diyanetin yazdığı gibi al
Diyanet benim aldığım gibi yazmamışmı
Oda benim gibi niyet getirdikten sonra avret yıkıyor
Senin yazdığın gibi yazmış ben en doğru şekilde al. Kafan karışırsa diye dedim
Tm tek hatam ozmn sağ elle almak başka hatam yok yine aynı şekilde gusül aliyim dimi
Tm tek hatam ozmn sağ elle almak başka hatam yok yine aynı şekilde gusül aliyim dimi?
Cünüb olmaya devam edersin
Herkes başka bir şey diyor
Bide önemli olan farzlar
Ağıza su vermek zaten farz
Evet abi benim gusül alırken hatam ne şafiyim ve o hatam ve bu gusül abdestim kabul oluyormu
Zaten şüphe olursa olmaz git yeniden sağ elinle al
Şüphe değil bende ves vese oldu
Olmaz işte zor bişey değil
Şüphe falan gitti kk vesvese gusül kabul olur mu
Hayır
Ne hayır
Sağ ıle alınır
Ben sol ile aldım işte yanlış yazmışım
Ya kanka ameller mıyete gore yanlışlıkla olmus ztn tkma o vesveselerı sonıcts onu da Allah yarattı ve kullan dıye verdı ha rahatsız oluosan da alırsn
Şunu düşün israf da haram. 😉
Kk sen gusül abdestini nasıl alıyorsun
Ezu besmele niyet eller sag elle uc kere agız uckere burun sonra butun vucut dıye bılıorm
olur
Olur boş ver
Olur
Çeşmeden dökülen ile yap bidaha jdsksksj
Ciddimi şaka mı
Ciddiyim öyle daha iyi oluyor
Yaptım
Fark ediyor mu ki
Bilmiyorumki ves beşe düştü