Diksiyonum çok bozuk, kelimeler ağzımdan zor çıkıyor?

Diksiyonum çok bozuk. Elimden geldiğince kitap da okumaya çalıyorum sesli olarak. Ama kafama çok taktığım için bunu iyice çıkmaza giriyor gibi hissediyorum kendimi. Etrafımdaki neredeyse herkesin diksiyonu bozuk, bende haliyle etkileniyorum. Bilinç altıma yerleşiyor ve bende o şekilde konuşurken takılmaya başlıyorum, mesela annem. Çok takılıyor konuşurken. Ben de onun gii olmaya başladım. Kurslar için imkanım yok. Kendi çabalarımla düzeltmeye çalışıyorum. Akıcı, pürüzsüz konuşamıyorum, kitap okurken de zorlanıyorum. Bazı kelimeler ağzımdan çok zor çıkıyor. 2-3 gündür tekerlemeler de söylüyorum sesli olarak ama sadece 2-3 gün oldu bu. Ne kadar zaman daha devam etsem bir faydasını görürüm acaba. Psikolojim bozulacak diye korkuyorum...
Diksiyonum çok bozuk, kelimeler ağzımdan zor çıkıyor?
Cevapla