Namaz kılarken başka şeyleri düşünme nefsin bir oyunu mudur yoksa odaklanamama sorunu mu?

Namaz kılarken ister istemez aklım bir yerlere gidiyor tam ibadete durmuşken bir anda bir şey düşüveriyor aklıma bu herkeste olur mu? Olmayanlarda nasıl olmuyor?
Bir de namaz ruhu doyurur ya , çoğu zaman namaza durduğumda benim içim darlanıyor. Sanki biri boğazımı sıkıyor gibi , namazı terketmem için o anda. Kılarken öyle zorlandığım zaman oldu ki böyle olmasından çok üzüntü duyuyorum. Namaz kıldığımda bir daralma geliyor içime ama kılmadığım da bir sıkıntı veriyor içime. Bu nedendir? Neden çoğu zaman namaza durduğumda , biri nefesimi keser gibi. Öyle olduğunda namazın sonunu getirmeye çalışıyorum zorla. Böyle olunca namazın manevi rahatlığına da varamıyorum. Bir keresinde yeri yumruklamıştım selamdan sonra niye böyle oluyor diye. Ama istemiyorum böyle olsun , yine oluyor. Ne yapmam gerek ki :(
Namaz kılarken başka şeyleri düşünme nefsin bir oyunu mudur yoksa odaklanamama sorunu mu?
Cevapla