Kapalıyım, açılmak istediğimi aileme nasıl açıklayacağım, nasıl ikna edeceğim?

18 yaşındayım,3 yıldır kapalıyım. aslında kapalı-açık kavramlarını kullanmak istemiyorum çünkü bir nesne, bir madde, bir kutu değiliz.3yıldır baş örtülüyüm diyeyim. kendi isteğimle olmadı. aile zorlaması da yoktu, özellikle babam hiç yorum yapmadı. çocukluğumdan beri yaz tatillerinde kuran kursuna gidiyordum. oradaki hocam çok zorluyordu başını kapat diye. ben de istemiyordum. sonrasında annemin yanında da baskı yapmaya başlayınca annem de yer yer üzerime gelmeye başladı. sonrasında çocukluk arkadaşım da başını kapattı. bir araya gelince kıyafetlerini bana giydiriyordu, heveslendirmek istiyordu beni. hevesleniyordum ama istek yoktu içimde. yine kıyafetlerini giydirdiği bir gün karar verdim, başımı kapatıcam dedim. ama istek sıfır. özenti mi desem merak mı desem bilmiyorum. şu an ciddi anlamda istek yok içimde. başımda örtü var ama ne için var? migrenim olduğu için bone de kullanamıyorum, saçım biraz olsun görünüyor. örtümün hakkını da veremiyorum. şimdi aileme açsam bu konuyu, çevre baskısı olacak bu sefer. kimin ne gözle bakacağını çok iyi biliyorum ama ailem arkamda durduğu sürece kimsenin bir şey demeye hakkı olmadığını da biliyorum. tek sorun ailem, ne derler nasıl tepki verirler bilmiyorum. küçük yaşta başımı kapattığım için gençliğimi de yaşayamadığımı düşünüyorum. bir ortamda-aşırıya kaçmadan-istediğim gibi davranamadım, gülemedim. sen kızsın, başın kapalı, örtünün hakkını ver ona göre davran denildi. en güzel yıllarımı yaşayamadığımı düşünüyorum. başımı kapattığım için pişman değilim ancak istek yok. bu şekilde 50 sene de devam ederim ancak içimde o istek olmadıktan sonra devam etmemin de pek anlamı olmayacak. sizce ne yapmalıyım diye sorarak günahıma ortak aramıyorum burada. sadece ailemle nasıl konuşmalıyım, konuşmaya nasıl girmeli, nasıl devam ettirmeliyim. bunu istiyorum. kötü gözle bakmanızı da istemiyorum. 😔
Kapalıyım, açılmak istediğimi aileme nasıl açıklayacağım, nasıl ikna edeceğim?
Cevapla