Atatürk'ten sonra olan o kısa tarih çok karanlık islamfobi her yere yayılmaya başladı Atatürk biliyordu o şeriatçı Müslüman kadınlar bile savaştı şimdi Atatürkçüyüm diyen kadınlar savaş çıksa ülkeden kaçarlar k ıçı kırık disneyden bile korkanlar oldu Türk milletini Atatürkçü ve şeriatçı diye ayırmayın lütfen zaten şimdiki Atatürkçüler gelişim yerine başka şeylerle meşguller
Benim babaannem çok yaşlı rahmetli oldu şeriatı severdi ama Atatürküde severdi birebir yaşayan biri olarak Atatürk ü ondan duydum dediğim gibi Atatürkçülük bitti Kemalizm geldi sorun bu
Bunun tek açıklaması tarih bilgileri yok ve şeriat'ın nasıl bir şey olduğunu ve gelirse üzerlerinde nasıl bir yaşam stili olacağından haberleri yok kısaca araştırmıyorlar tarikat liderlerini dinliyorlar.
Hocam adamlar a haber, kadir mısıroğlu ve sosyal medyada paralı trol akp sayfalarını takip ediyorlar çok doğal değil mi? ve buna biz araştırdık diyorlar bunları izleyip
Ya tamam da istediği kadar izleyip dinlesin, hiç mi haberi yok İran'da Arabistan da Afganistan da olanlardan , sağır olsan gene duyarsın görürsün bir şekilde
Hayır bunlar şeriatın kurallarınıda gayet iyi biliyorlar yani nesi hoşlarına gidiyor anlamıyorum
@everkeğii hocam çok değişik bir kafa içinde bunlar inan anlatamazsın bir şeyi inan öyle böyle değil inandıkları şeyler o kadar derinden vurmuş ki kör olmuşlar o yüzden ben çok tartışmaya bile girmiyorum bunlar ile
Ya bak bide avukatmis benim asıl korktuğum da bu işte, bu insanlar avukat hakim savcı milletvekili falan oluyorlar ve şeriatı savunuyorlar, onlarin bu ünvanlara sahip olmasının önünü açan adamı da sevmiyorlar
Şeriat isteyen yobaz erkeği anlarım, bir dünya hak veriyor. Bu sapık dinden zaten en çok erkekler faydalanıyor. Ancak şeriat isteyen kadın tam anlamıyla g*ri z*kalıdır. Ulan dinini nasıl yaşamak istiyorsan yaşa da neden seni erkeğe köle eden kuralların gelmesini istersin.
Bunların olması için şeriatla yönetilmek gerekmiyor ki, aksine şeriatla yönetilen ülkelerin durumu daha vahim, ama çoğu Avrupa ülkesi İskandinav ülkeleri bu konuda çok ilerideler
@MrKuzey Merve kavakçiyi hatirla, seçilse de görevini yaptimadilar milletvekilliğinden attilar. Yani siz başörtülülerin milletvekili bakan vs olma hakki yok dediler. Unuttunuz mu?
Bunu Atatürk yapmadı ki? Atatürk zamanında böyle bir şey yok ayrıca sol parti en son 1950 den önce iktidar sahibi oldu 20 yıl öncesini kast ediyorsan 20 yıl önce de sağ parti vardı chp nin karşısında kazanan ama tarikat liderleriniz sağolsun son 80 yılı chp yönetiyormuş gibi gösterdi başarılı da oldu biri de çıkıp tarih araştırması yapmıyor içinizden sorsam akp den önce kim iktidardaydı diye chp diyecek %95 bir kesim var %52 nin içinde :)
birkaç yıl öncesi derken? 1935 yılında meclise 17 kadın milletvekili girdi.. böyle cahiller4i n olduğu toplumda siz kadınlara acımam. OKUYUN OKUYUN OKUYUN
@MrKuzey Kardeşim ne saçmalıyorsun? Hükümeti sormuyorum. Idareyi soruyorum. Mahkemeler bile, yök, meclis, devlet daireleri en doğal haklarimizi vermediler. Başörtülü kadinin bu ülkede ne okul okumaya ne çalışmaya ne milletvekili olmaya hakki yoktu
@betterbocek bende diyorum ki gene oy verdiğin sağ kesimin yaptığı bir kararname bu yani gene sağ kesim olan iktidar değiştirdi bunu kendi içinizde olan bir şeyi çıkıp isyan etmek garip geliyor şu an bana hayır algınız sanki chp atatürk yapmış gibi bir algı içindesiniz ben o yanlışı düzeltmek için yorum yaptım iyi günler.
okumayanlar tarihini bilmeyenler. seçme seçilme hakkının ne zaman verildiğini bilmeyenler. sadece cemaat liderlerinin anlatımıyla hareket ede3n cahiller
@MrKuzey bu ülkeyi 80 yildir chp yönetiyor. Ara sira sağ parti iktidar olmuş gibi görünse de gerçekte öyle olmuyor. O merve kavakçiyi mecliste "Burasi devlete başkaldirilacak yer değil, şuna haddini bildirin!" diyerek linc ettiren ve kovduran ardindan vatandaşliktan çikarilmasi emrini veren kimdi? ECEVIT
Ya bu arada kusura bakmayın ama gerçekten başörtülü kadınların yönetimde bir yerlerde olması gerçekten çok sıkıntılı bir durum bunu bugün net bir şekilde görüyoruz örneklerin den
Kapalı hakimlerin verdiği kararlara bakın, kapalı milletvekillerinjn verdiği yönergelere bakın ve daha nicesi, gerçekten çağdışı oluyor hepsi
Chp'nin son iktidar olduğu sene 1950 o yıl dp partisi %53 oy alarak sağ parti yani iktidar oldu ablacım tarih bilgin yok benimle burada gelip tartışmaya bile kültürün yetmiyor ben bildirimleri kapatıyorum size iyi günler diliyorum.
@MrKuzey Ne kültüründen bahsediyorsun? Kit kanaat ordan burdan duyduklarina mı diyorsun sen kültür diye? Menderes neden asıldı ne kadar sürdü iktidarı? Erbakan neden indirildi? Siz milleti aptal mi saniyirsunuz?
evet çünkü artık liyakat değil tamamen torpil dönemi. p yüzden zaten işi kendileri de bilmeyen birsürü insan var. işini bilen dürüstleri yokmu onlarda var. ama maalesef azınlıkta
@everkeğii ne kadar da özgürlükçu demokratik bireylersiniz! Bir insanin giyimiyle mi karar veriyorsunuz o mesleği yapip yapamayacağina? Hangi kararı yanliştı? Tek bir örnek veremezsiniz bir tane örnek ver! Ama siz özgurlügü de sadece kendinize istersiniz, demokrasiyi de kendinizi seçtirmek için istersiniz. Yoksa ne demokratsiniz ne özgürlükçü. Buna ikiyüzlülük ve yalancılık denir
Şeriat nedir hiç araştırdın mı? kuranda yazan kurallara, Islam hukukuna verilen ad şeriattir. Senin şeriat zannettiğin şeylerle alakası yok. Cinayet işleyenin idam edilmesi şeriattir mesela, ihtiyacı yokken zevk için devamli hirsizlik yapanin elinin kesilmesi şeriattir, bir kimsenin anne babasinin gecimini sağlaması şeriattir. Vs vs. Bunları öğren. Şeriat Allahın emirlerine verilen ad'dır. Neyi kötülediğini bil
Kuranda öyle bişey yazmiyor, yani kadin hakim veya avukat olamaz demiyor. Bak sen de cehaletten arap kültürünü şeriatın kendisi saniyorsun çünkü kurani okuma zahmetine girmemissin. Buna da cehalet deniyor
Örneğinin eski zamanlarda olmaması yasak olduğu anlamına mı geliyor? Kadınlar 100 yil öncesine kadar hiçbir mesleki eğitim almiyordu tüm dünyada. Bunun da farkinda misin?
@ziya070 Len ziyaa! Araştırtabildin mi? Yoksa yardım edeyim. Malum sen kadınlarin anüsünden başka yer bilmiyorsun ya hep o tip sorulardasin. Senin uzmanlik alanin değil avukatlık hukuk falan, istersen yol göstereyim 🤣🤣🤣
geliyorsan adres vereyim haftaya pasaportunu hazırla. yeşil pasaportun varsa vizeye gerek yok. ama yoksa vize çıkarmana yardımcı olurum. sadece kararını ver
İletişimden kasıt olarak burada konuşmak dediğini anlıyorum. İslam'a göre kadın ve erkeğin konuşması yasak değildir tabi bu amaca göre değişir. Ticaret ve iş için yapılan konuşmalarda da herhangi bir sakınca yok. Hatice'de zamanında ticaret yapan biriydi. Muhammed'in eşi kendisi bilindiği gibi.
Evet doğru. Hatice bunu zamanında kendi rızasıyla yapmıştır muhtemelen. İslam'a göre evlilikten sonra çalışmanın yasağı yok sadece çalışılmamasının daha iyi karşılandığı veya belirli alanlarda çalışması gibi durumlar var.
Yani işte bunu yumuşatmanin bir anlamı yok, baya karşı çıkılan bir durum nikahsız kadın ve erkeğin aynı mekan da bulunması, bu durumda nasıl ticaret yapılabilir
Genel olarak dinlerde aşırı absürt çelişkiler varken gelip buna takılman ilginç :) Ben ateist bir görüş ile bunları İslam'a göre cevaplayabiliyorsam ve eğer sen İslam'a inanıyorsan senin için bu tarz olaylar sorun olmamalı.
Ya tamam bu dinin bug ını bulmak gibi bişey yani olayın mantığına aykırı, İslam da kadının sorumluluğu para kazanmak değil, başka şeyler bunu çoğu yerde belirtiyor, genele bakarak yorumlamak lazım
Öyle zaten. Temelde İslam'a göre para kazanmak ve evi geçindirmek erkeğe verilen bir görev. Ev işleriyle uğraşmak ve çocuğa bakmak ise kadına verilen bir görev. Ama bazı durumlarda kadının yalnız olması, maddi yetersizlik vb. kadının çalışması da yasak değil ama dediğim gibi bunda kısıtlamalar var.