Kızlar bebeklerle, erkekler arabayla, topla tabancayla oynar. Erkek çocuk eline bebek alınca, kız çocuklar arabalara merak salınca yaşıtları tarafından dışlanırlar.
Bu tarz durumlar çocuğun gelisimini nasıl etkiler?
Cinsiyetçi oyuncaklar çocuk gelişimine zarar verir mi?
ailem bana hiç uzaktan kumandalı araba almak istememişti. ama ben hastasıydım. akülü arabalar, uzaktan kumandalılar, nerf tarzı oyuncak silahlar, spiderman bilekliği vesaire çok isterdim. bebekleri de severdim ama onları genelde hep süper kahramanlar gibi oynatırdım. ailem biliyorum ki art niyetli olmadan doğru yaptıklarını düşünerek istediğim oyuncaklardansa mutfak setleri, güzellik setleri, bebek evleri, oyuncak temizlik malzemeleri almayı tercih ettiler. onları da seviyordum çocuktum sonuçta ama hevesimi aldıktan sonra umrumda olmuyordu. yine de büyüdüğümde eskiden bayıldığım arabalara, uçaklara, aksiyonlara ilgimi kaybetmiştim. bunu tekrar kazanmam zaman aldı. araştırma isteğim körelmişti. bi şeyler öğrenmektense güzel olmaya vakit harcamaya başlamıştım. neyse ki 15-16 yaşlarımda kim olduğumu hatırladım ve hayatımda kartlar yeniden dağıtıldı :) çok ama çok etkiler velhasıl. kim olduğunu, neleri sevdiğini, asıl yeteneğini bile unutabilir. benim kadar şanslı değilse, eline tutuşturulan oyuncaklardan elde ettiği çıkarımlarla aslında hiç istemediği bi hayatı yaşamak zorunda hissedebilir...
Benim halamın kızının çocuğu mutfak seti var onla oynuyor. Annem onlar bile bunlarla falan oynanmaz diyor. Kendi kendine çocuk etkilenmez ama baskı olursa etkilenebilir.