Bazı anne-babalar çocuklarına özgüven aşılayalım derken çocuklarını kendini beğenmiş, ukala, yüksek egolu çocuklar olarak yetiştirebiliyorlar..Sen olmayı seçtiğin kişisin ❤•Çocuklara özgüven sağlamaya çalışırken egolu olmalarını nasıl engelleriz? 🦸♀️
Çocuklara özgüven sağlamaya çalışırken egolu olmalarını nasıl engelleriz?
Kendi başına birşeyler yapabilmelerini sağlamak egoya neden olabilir, onun için yardımlaşmayı, birlikte yapmanın hazzını aşıladıktan sonra her zaman birlikte olamayabiliriz, yalnız kaldığında da başının çaresine bakması gerektiğini yine kontrollü yalnızlık ile sağlayabilirsiniz.
Bu aralar bu konuyu düşünüyordum.. Benim çocuğum eleştiri kabul etmez, yanlış yapmayı kabul edemeyen birine dönüştü çünkü son zamanlarda.. Çok fazla ilgi ve övgüyle büyüdü çünkü çevrem tarafından... Bildiğim kadarıyla fiziksel özelliklerini çok övmemek gerekiyor.. Ben mesela kendimden örnek vermeye çalışıyorum. bir şey olduğu zaman, bunlar olabilir normal.. Herkes hata yapabilir, kimse mükemmel olamaz zaten gibi cümleler kurmaya çalışıyorum. Ama yeterli mi bilemiyorum..
Prens prenses edası, sen en güzeli, en zekisisin gibi övgü dolu cümleler özgüvenden çok egoya sebep oluyor diye biliyorum. Aslında bu tarz övgüler yapmamaya çalışsam da kendini ayy yakışıklı oğlum diye severken buluyorum 😂 Ama bende "yapabilirsin" temali cümleleri fazla abartmışım galiba ki dün bir markete gideyim dedim yolda yürürken 18 aylık bebemin asla elini tutamadım aldırdı kendi başına piyasa yapmak istiyor 🤣 Doz aşımı yapmışım anladığım kadarıyla o yüzden bende bunu düşünüyordum egolu olsun istemem her şeyin fazlası zarar 😊
Kendisini her zaman en iyi olmadığını vurgulayarak ve en iyi olabilmek için neler yapması gerektiğini ona öğreterek büyütülebilir. :) Yani çok iyisin ama en iyisi değilsin öyle olabilmen için bu şekilde davranman gerekli gibi gibi
Girdiğin bir yarışı bitirebilmen önemli, birinci olup kazanabilmenden çok o bitiş çizgisine varabilmen önemli telkini doğru bir yaklaşım biçimi, haklısın 😊 Ama sanırım ben ne yapsam egosuz bir çocuk yetiştirmeyi başaramayacağım 😂
Bazı aileler var çocuklarına özgüven kazandirayim derken özgüvensiz kişilerle alay etmeyi çirkin insanları dışlamayi öğretiyor aslında burada hata en başta ailede aman benim çocuğum çok yakışıklı çok güzel falan da filan ailenin yetiştirme tarzına bağlı
Dikkat etmemiz gereken en önemli kural her şeyi sen yapamazsın bunu da öğretmek gerekir. Yapabilirsini tabiki demeliyiz bunu derken başarısız olabileceğini de öğretmeliyiz. Paylaşımcı olmayı ben merkezli olmasının önüne geçmeli. Çocuklar birer tohum yetiştikleri toprak onlara şekil verir.
Bencillik ya da bencilik humanbeingden gelen bir durum. Her insan bencildir. Homo sapiens iyilik yaparken de bencildir çünkü kendisini vicdan masturbasyonu yapmis olarak tatmin etmis olur. Bu cumleyi kurmaniza sasirmadim. Birkac kitap onerebilirimdim lakin zamanim yok. İyi gunler.