Öncelikle 2 yaşında ve henüz resim çizme yeteneği, kalem tutma, resmi anlamlandırma, yaşı yeni başlangıç bu yüzden karalamalar özellikle insan vücudunda resim çizip de karalaması ya da sadece kağıda karalama, yuvarlak çizme, yaptığı bir resmin üzerini karalama bu gibi şeyler şu an için normal görülür. Fakat bu karalamalar 4-5 yaşından sonra da devam ederse çok ciddi sorunların olduğu teşkil eder şu anda göz karalamak, duygularını aslında ifade edememe, utanma, çekinme veya üzgün olduğunu belli etme gibi düşüncelerini bu şekilde aktarıyor da olabilir. Çocuğunuzda özellikle davranışsal, bakış, odaklanmada problem, dikkat dağınıklığı, sizden çekinme, utanma ya da kaçma gibi farklı problemlerde görürseniz çocuk pedagoguna gitmenizi öneririm.