Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!

Yazıma şu sözlerle başlamak istiyorum,


Kim olduğunuz, hangi dine mensup olduğunuz, cinsel tercihiniz, önemli değil. Çünkü bu yazım sadece gayler destekleyen veya homofobik bir yazı değildir. Tamamen iki tarafada ön yargısız yaklaşarak yazdığım bir yazıdır. Ayrıca bu yazının size birşeyler kazandıracağından da eminim. Tamamen okuduklarım ve kanıtı olan bilgilere dayanarak yazdığım bir makale olacak. İyi okumalar...


Türkiye ataerkil bir toplumdur. Demokrasi ile yönetilmemize rağmen, hayatın her alanında erkeklerin üstünlüğü açıkça belli olmaktadır. Aynı zamanda kesinlikle yargılamadan ve küçümsemeden belirteceğim bir durum ise eğitimsiz kitledir. Konumuna dönelim. Öncelikle konuma bir eşcinselin tarafında yer alarak başlamak istiyorum.


Gayler ve Gay karşıtları (Önyargı içermez.Herkes okumalı!)


Escinsellik hakkında bir çok söylem var. Bazıları bunun tamamen dinsel bir konu olduğunu ve Tanrının insanlara imtihan olarak verdiği bir hastalık olduğunu belirtirken, bazıları bunun tamamen insanın kendi tercihi olduğunu belirtiyor. Eşcinseller ise bunun karşı koyulamaz ve doğuştan gelen bir his olduğunu belirtiyorlar.


Aslına bakarsanız öncelikli olarak şu durumda söyleyeceğimiz şey, bunun bir tercih olmadığıdır. Çünkü mantıklı bir düşünce ile düşündüğümüzde insan neden ulaşılması kolay ve herkes tarafından kabul goren bir şeyi secmektense kabul edilmeyen bir şeyi yaşasın. Ayrıca bu durumdan kurtulmak isteyen kişiler eğer bu bir tercih olsaydı psikologlara para yatirmaz hocalara gitmez ve direk olarak tercihinden vazgecerdi. Yanı anlayacağınız bu his içten gelen bir his. Ki bunu müslüman olan hickimse inkar edemez. Çünkü escinselligin var oldugu Kutsal Kitapta da yazmaktadır.


Gelelim bunun dinsel boyutuna peki bu bir imtihan mıdır? Aslına bakarsanız her din bu bakımdan bölünmüştür. Çünkü müslüman bazı hocalar da bunun yanlış olmadığını belirtiyor. Neyse dinsel konuyu geçelim. Çünkü din kimi insan tarafından benimsenen ve kimi insan tarafından kabul görmeyen birseydir. Siz yaşadığınız bir olayda ama Kuran boyle diyor diye bir yorum yapamazsınız. Çünkü hayat dine gore kurulu değildir.


Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!


Homofobik insanların gorusleri gayet açıktır. "Kadın varken neden erkek?" veya "Doğaya aykırılar." gibi. Aslında bunları dusunmeleri gayet doğal. Çünkü doğuştan gelen içgüdüleri ve yetişme şekilleri tercihleri onları bu düşünceye itiyor. Ve gercekten verimli bir sonuç vermeyen iliski doğaya uygun değil.


Ama gelgelelim bu uygunsuzluktan ve verimli döl alamadıgimizdan dolayı o insanları kisitlamalimiyiz? Veya onları cezalandırması mıyız?i


Sigaradan nefret ediyorsunuz diyelim, ve biri sigara içiyor. Bu sizi ne kadar ilgilendirir? Kendi evinde içtiği sigaranın size zararı ne? Siz kendi evinizde sigara icirmessiniz. Ama sokakta herkes ozgurdur. Ayrıca evinde de öyle. Size zarar vermediği surece bu ne kadar kötü gelse de sizin karısmaya hakkınız yoktur.


En sevdiğim gorus tipi, "ben eşcinselleri sevmiyorum. Hayatımda da barindirmiyorum. Kendileri ne yaşarsa yaşasın umrumda olmaz." Düşüncesidir.


Ama türk insani nın yapısında "Bak gordunmu karşı komşu şunu yapmış, bu bunu demiş, o onu giymiş." gibi çevreye odaklanma sorunu olduğundan ülkemizde kanayan bir yaradır eşcinsellik.


Avrupada siz saati bile soramazsiniz. Herkes kendi işinde gücündedir. Ve kimse kimsenin umrunda değildir. Ve sizde insanların cinsel kimligine karisamazsiniz.


Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!


Osmanlıda Oğlancılık... Evet tamamen bu yazıyı yazdiginizda padisahlarimizin ve o dönemki ünlü sairlerimizin, askerlerimizin oglanlarla birlikte olduğunu göreceksiniz.


Nedim, oglanlarla şiir yazmıştır. Seferlerde her asker bir oglanla yatmıştır. Oğlan cariyeler bile vardır. Ki buna dair minyatürler bulunmaktadır.


Olimpiyatlar da ülkemizin tanımında escinsel içerikler var. Ve gaylerin en çok bulunduğu ama çok az hakka sahip olduğu ülkelerden biriyiz.


Gecenlerde bir video izledim. Transeksüel biri bir anısını anlatıyordu. Doğuda yaşadığını ve küçükken annesinin onu geminin hareketleri sonrası doktora goturdugunu söyledi. Doktora oğlunun hasta olduğunu söyleyen kadına. "Her hastalığa derman var ama buna yok" diyen doktorun lafı sonrası kadın bayılıyor. Ve oğlunun öleceğini sanıyor. Çocukta korkusundan "tamam anne iyileşeceğim" diyerek kendini zorluyor. Ama nafile... Çünkü ruhu kadın...


Hastalığın çözümü var... Ramazan ayında çıkıp ilginç bir pankart açan eşcinsellere kizamazsiniz! Kızamayız. Çünkü bu örnekte goruldugu gibi biz elimizden geleni yapmiyoruz.


Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!


Hangi aile çocuğunda eşcinsellik farkedince ona "erkek adam ol" demek yerine psikologa goturuyor? Veya çalışıp hayata atılmak isteyen onca eşcinsel varken biz neden onların çalışmasına engel oluyoruz. Sonra da parasızlıktan ve ailenin sahipsizliginden kötü yıllara düşünce "onlar hasta" diyoruz.


Yabancı ülkelerrde bu durum yok. Çünkü onlar işte, hayatta, dostlukta... Her alanda eşcinselleri normal bireyler olarak kabul etmisler.


Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!


Biz eşcinselleri sadece "Cinsellik" olarak algiliyoruz. Benim okuduğum binlerce yazı oldu. Apartmanlarindaki eşcinsel adama herkesin önünde bağırıp çağıran, sonra kadısı yatinca yanına giden adamlar... Transeksuellere karakollarda tecavuz eden polisler.. Homofobik gibi davranip onlarla birlikte olanlar...


Bu çok acı... Onları bu duruma getiren biziz. Lut Kavmini sayıklayıp, cinsellik yapmaları günahtır ! Diyen insanlara sesleniyorum. Peki siz onların cinsellik yapmamaları için ne yaptınız? Onlara iş verdiniz mi? Onları normal kabul ettiniz mi? Onlara iyi yaklaşıp kardeşim gel sana yardımcı olalım dedinizmi?


Son olarak değinmek istediğim bir konu var. Ayrıntılı bir biçimde anlatmayacagim ama yapılan cinsel bir araştırma ve gözlemlenen durumlar göz önüne alınarak... Gay erkeklerin kadınlarla ve lezbiyenlerin de erkeklerle aynı durumun meydana geldiği görülmüş. Buda demek oluyorki eşcinsellik vücutta meydana gelen bazı bozukluklar veya kalıtsal durumlar sonuca ortaya çıkıyor.


Kör bir insanı yargilayamayacaginiz gibi onları da yargilamayin. Bir insanı hiç tanımadan sevemez veya nefret edemezsiniz. İğrenseniz dahi bir defa onlara el uzatın. Karşılığını alacaksınız. Unutmayın. Hatayı önce kendimizde aramalıyız. Sonrası kendiliğinden gelir.

Gayler ve Gay Karşıtları - Önyargı İçermez, Herkes Okumalı!
Cevapla