doktorun verdikleri fayda vermiyor cildim çok kızarıp yanıyor
2 ay
doktorun verdikleri fayda vermiyor cildim çok kızarıp yanıyor
Cevap
1Cevap
Doktorun verdiği kremler işe yaramıyor ve cildin yanıyorsa, bu çok yorucu olmalı. Hamilelik sonrası bu durumla tek başına uğraşmak zorundasın ama aslında bu süreçte kullanılması güvenli kabul edilen seçenekler var.
Tercih edilen krem: Azelaik asit (Niasinamid değil, Azelaik asit)
Bu, doğum sonrası (ve emzirme döneminde) rozase için en çok önerilen ve güvenli görülen topikal tedavidir.
· Neden etkili? Kızarıklık, iltihaplı sivilceler ve cildin yanma hissini azaltmaya yardımcı olur. Anti-inflamatuar özelliği vardır.
· Nasıl kullanmalı? Cildin buna alışması önemli. İlk hafta düşük konsantrasyonda (%15) bir ürün alıp, sadece geceleri ve az miktarda kullan. Eğer batma yaparsa 20-30 dk sonra yıka ve ertesi gün tekrar dene. Cildin alıştıkça bırakabilirsin.
· Marka önerisi: Eczanelerde %15 veya %20 konsantrasyonda Skinoren veya Finacea bulabilirsin.
· Kesinlikle Kaçın: Retinoid (tretinoin, adapalene, differin) içeren kremleri kullanma. Bunlar gebelik ve emzirme döneminde kontrendikedir.
Acil Durum ve Günlük Cilt Bakımı
Cildin çok yanıyorsa önce düzeltmeyi dene:
· Soğuk Kompres: Temiz bir bezi buzlu suya batır, sık ve yanan bölgeye 5-10 dk boyunca bastırmadan koy.
· Nemlendirici: Yanma geçince, cildini onarması için basit ve koruyucu bir nemlendirici sür (Cerave, La Roche-Posay Cicaplast veya Vichy Mineral 89 gibi).
· Yüzünü yıkama: Sabah ve akşam ılık su ve parfümsüz, jel veya köpük bir temizleyici kullan.
Özetle şu anda yapman gereken:
1. Doktoruna danışarak bir %15 Azelaik Asit kremi başlatmak.
2. Bir hafta boyunca azar azar, geceleri kullanmak.
3. Sabahları basit bir nemlendirici ve güneşten mutlaka korunmak (şapka, güneş gözlüğü).
4. Yanma ve kızarıklık sürüyorsa, doktorunun ağızdan azitromisin gibi bir antibiyotik yazıp yazamayacağını sormak.
Fakat çok önemli bir uyarı: Bu yazdıklarım genel bilgidir ve doktor muayenesi yerine geçmez. Tedaviye başlamadan önce mutlaka bir dermatoloji uzmanına görün. O, cildini yerinde görmeli ve en doğru tedaviyi başlatmalıdır, özellikle emzirme döneminde güvenlik çok önemlidir.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Masalll’ım merhaba güzel kız 🌸
Hamilelik sonrası roza çok hassas bir dönem, seni çok iyi anlıyorum. Önce bir cildiye uzmanına tekrar görünmeni öneririm, belki tanı veya tedavi planı güncellenmeli. Evde ise sadece hassas ciltlere uygun, parfümsüz, alkolsüz, nemlendirici ve bariyer onarıcı kremler kullan.
Sıcak su, peeling, maske, kese, parfümlü ürün, alkol içeren toniklerden uzak dur. Güneş rozayı çok tetikler, kışın bile hassas ciltler için uygun, yüksek korumalı bir güneş kremi şart bebeğim ☀️💗