11 yaşındaki çocuk temizlik işlerini öğrenmeli mi? Şimdilik evde odasını falan topluyor, yatağını falan toplamayı, oyuncaklarını toplamayı öğrettim ama çamaşır yıkamayı da göstermeli miyim bilemedim. Siz ne düşünüyorsunuz merak ediyorum, bana ne tavsiye edersiniz?
Selam Öğrenmenin herhangi bir yaş olduğunu ben düşünmüyorum.
ayrıca seni çokça tebrik ediyorum çünkü Türkiye’de şöyle bir algı var mesela işte erkek çocukları iş yapmaz temizlik yapma odasını Toplamaz ne bileyim pistir böyle bir algı var bu algıyı yıkmaya çalışmışsın gerçekten seni tebrik ederim çünkü Türkiye’nin belirli kalıpları dışına çıkmak gerçekten zor bir şey.
Öğretebilirsin bence yani ufak f*ck başlayabilirsin mesela çamaşır makinesini çalıştırmayı değilde ilk önce içindeki çamaşırları boşaltarak başlasın çamaşır makinesinden çamaşırları çıkartsın ve sepete koysun sana getirsin ondan sonra yavaş yavaş asmayı öğret sonrasında ise ayırma yapmayı öğret mesela beyazları renklerden ayırsın ama Çalıştırmayı daha öğretme.
Çünkü her ne kadar aslında 11 yaşında olsa da oda bir çocuk ne yapacağı belli olmaz.
bazı şeylerin cinsiyeti ve yaşı yoktur diye düşünüyorum. kendimden örnek verecek olursam ben 19 yaşındayım ablam 20 ablam üniversite için yurda gittiğinde bile annemi arayıp renkliler ve beyazlar kaç yaşında yıkanır diye soruyordu ya da falanca yemeği yapacağım malzemeleri ne diye ben ise annemin sağlık sorunları yüzünden (derin bir kanser geçmişi ve türlü hastalıkları vardı) anaokuluna giderken kendi karnımı doyurmayı çamaşır ve bulaşım makinesinin nasıl çalıştığını öğrenmiştim. ama bunları ablam bilmiyor. halbuki aynı annedeniz aynı evdeyiz ve aynı şartlar altında yaşamıştık. ama annem onun üstüne gidip öğretemediği için o üni yurduna gittiğinde bile en basit şeyler için annemi arıyordu dediğim gibi
bundan örnek verme sebebim allah korusun başınıza bir şey gelse hastalanıp yatağa düşseniz ya da vefat etseniz oğlunuz sudan çıkmış balığa dönebilir. ebeveyn olarak onu hayata hazırlamınız göreviniz. bu yüzden çocuğunuzu bilgilendirmeniz gerektiğini düşünüyorum
Merhaba, Evet, öğretmekle iyi yapmışsınız. Sadece çamaşır konusunda değil, evle alakalı bir çok şeyi yavaş yavaş öğretmeye başlayabilirsiniz. Evde iş yapmanın; erkeği veya kızı olmayacağını küçük yaşlardan itibaren öğrenmesi gerekir. Küçükken öğrendikleri bir çok şey, büyüyünce yaptıklarıdir aslında. Ataerkil bir toplumda yaşadığımız için, genelde şöyle algılanıyor; "erkek iş yapmaz, kızsan ev temizlemek sana ait" vs. Çamaşır yıkamasi içinse erken olabilir, bence biraz daha beklemenizde fayda var. Yaşı daha ufak, 1-2 sene geçse daha iyi olur.😊
Bir çocuğa her şeyden evvel sorumluluklarını göstermek açısından bu tarz şeyleri öğretmek çok iyi olacaktır. Çocuk küçük yaştan itibaren sorumluluk alma bilincine sahip olduğu için büyüdüğünde sıkıntı çekmez. Aynı zamanda ileriki yaşamında büyük kolaylık sağlar. Çocuğunuza bunları sevdirerek öğretirseniz, birlikte yaparsanız aranızdaki bağın da güçleneceğini düşünüyorum.
Evlendiğinde, üniversiteye gittiğinde, tek başına yaşadığında tüm bunlara ihtiyacı olacak. O yüzden öğretmeniz sizin de onun da lehine olacaktır.
Çamaşır yıkamayı da öğretebilirsiniz elbette. Nasıl çalışır, deterjanlar nereye konur bilmesi iyi olur. Ama elektronik bir eşya olduğu için dikkatli olmasını da söyleyin.
Bence yavaş yavaş çorap, iç çamaşırı vs gibi küçük çamaşırlardan başlanılarak öğretilebilir hatta çok da güzel bir hayata hazırlık olur. Çünkü hayatın karşımıza neler çıkaracağını bilemeyiz. İnsan olarak yaşamamız için gerekli olan tüm bilgileri öğrenmemiz ve öğretmemiz gerekiyor.
Dediklerimi yapabilmesi için bence gayet yeterli bir yaşta, özellikle 3-4 yıl sonra lise hayatını yurtta geçirmek isterse bunları bilmesi oldukça işine yarar
Bence de öğretmelisiniz. Hem her işini kendisi yapabilecek bir hale gelir. Hemde hem şimdi hemde ilerde kimseye yük olmamayı öğrenir. Kız çocuk erkek çocuk gibi ayrım yapan aileler var ben bu algıyı hiç sevmiyorum. Erkek çocuğu da yemek yapabilir. Kadınlarda çalışabilir. Bu bağlamda çocuklarımıza cinsiyetçiliği öğretmemeliyiz bence:-)
Yaptığınız çok güzel birşey sizi tebrik ediyorum erkek kız farketmez bir çocuğun küçük yaşta eğitilip böyle işlerin kendilerinin de yapması gerektiğinin farkına varması gerçekten çok güzel bir davranış bir insan kendi işini görebilmeli. 👏👏
Bence cinsiyet ayırmadan sadece yaşına bakarak çok erken. Çocuklar o yaşta çok sorumluluk almaya müsait olmazlar. Nasıl yapıldığını göstersen bile lütfen iş olarak yaptırmayın, sonra ters tepip ev işlerinden soğuyabilir.
Çocuklara oda toplama, toz alma, oyuncakları yerleştirme, kendi kıyafetlerini dolaba koyma, tatlı ve salata yapma gibi işler verilebilir. Bunlar o yaş aralığındaki becerilere uygundur.
Kendi ayakları üstünde durabilmesi için normal. İnsanlara tuhaf geliyor ama hiç birşeyi elletmezsek 20 yaşında yumurta kıramayan, patates bile soyamayan, evini temizleyemeyen birisi haline geliyorlar Kız ya da erkek çocuğu farketmiyor alabileceği herşeyi vermek lazım yapabileceklerini yapsın. Odasını kendisi temizlesin, yemeğe yardım etsin, yaratıcı bir hobisi olsun en azından problem çözebilsin
Oğlunuza tabii ki çamaşır makinesi kullanmayı öğretmelisiniz ama 11 yaşındaki bir çocuk için bu biraz erken bana göre. Şu anlık odasını toplaması oyuncaklarını toplaması doğru olanı. Tabii ilerleyen yaşlarda bu ilerleyen yaşlarda kastettiğim 14.15 yaşları arasında illaki bulaşık makinesi çamaşır makinesi gibi ev eşyalarını kullanmayı öğretmeniz Hem onun yararına hem de size yardımcı olmak açısından iyi olur.
Bence ne öğrense kâr. Ki kaldı ki bu tür işleri kesinlikle öğrenmeli. İleride evlendiğinde sadece karısı bakmalı evine. Ev işi ortak yapılması gereken bir iş. Ya da ayrı eve taşındığında bunu bilmesi, kendi kıyafetlerini yıkamayı öğrenmesi, ya da kendi arkasını toplamayı öğrenmesi çok güzel bir şey. Bu tür konuları kız erkek farketmez herkes öğrenmeli.
Evet öğretin güzel bence ben de sonradan alıştım ev mutfak toplama yıkamayı mesleğim sayesinde de yemek yapmayı da öğrendim çocuklarım kızda erkede olsa öğretmeyi düşünüyorum dengeli. şekilde iş dağılımı yapmak gerekir yoksa ya size ya da kardeşine kinci biri olarak yetişebilir arkadaşım ve kardeşi öyle çünkü kısacası evlensek iş ev sahibi olsakda yanlız bir hayat olan ihtimalini unutmayın ona göre yetiştirin çocuklarınızı arkadaşlar 👍
Tabikide öğretmelisin! Hayatın ilerleyen zamanda ne sunacağını bilemezsin Şimdiden tek başına yaşamayı öğrenmeli.
Şahsıma Ben biliyor olmaktan çok mutluyum Çok güzel yemekler yaparım sarma bile yapabiliyorum Temizlik desen dip bucak balkon ütü çamaşır Hepsini yapıyorum ve bence herkesin bilmesi gerekiyor.
Yani sadece yalnız kalırımdan ziyade Evlendiği zaman eşine yardımcı olabilir Bu güzel birşey bence öğretmelisin.
Evet öğretmelisiniz. Kızlarımıza öğretirken, oğullarımızı es geçiyoruz. Daha da kötüsü kızlarımızı, oğullarımızın hizmetçisi yapıyoruz. Temizlik bütün hayatı boyunca karşısına çıkacak.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kırk bin kere maşallah. Ne güzel bir annesiniz siz. Oğlunuza böyle şeyler öğretmek güzel bir fikir. Oğlunuz ilerde temizligi için karısına veya başka bir kadına ihtiyaç duymayacaktir. Masallah size ve oğlunuza, mutluluğunuzu diliyorum ablam.
11 yaşındaki bir çocuk bence sadece çamaşırlarını kirli sepetine atmayı yoksada makineye atmayı öğrenmeli. O yaştaki kız veya erkek bir çocuk elektronik eşyalara ellememeli. 14-15 yaşında makineyi çalıştırmayı öğretebilirsiniz.
Çamaşır yıkamayı öğretmek demek makineye nasıl atacağını gösterip düğmesine basmayı öğretmektir. 11 yaş çok küçük bir yaş değil belli sorumlulukları öğrenmesi açısından çok iyi olur.
Yani bilsin. iyi olur. Fakat ilerde bekar evi açarsa veya yurtta kalırsa tüm işler oğluşuna yüklenmesin diye bu işlerden çok iyi anladığını gizlemeyi de öğret. Diğer Abazalar çocuğun tepesine biner sonra.🙂
Bence çocuğu sıkmıcak şekilde yavaş yavaş öğretilmeli erkek çocuklarının da ev işi yapabileceği bu işlerinin sadece kadına özgü olmadığı bilinci yavaş yavaş oturmalı ki yaklaşan ergenlik dönemi daha rahat geçsin.
Bi ebeveyn için müthiş Bi özveri bilinç, kimisi bu yaşta çok gereksiz erken bulabilir lakin çocuklar bu dönemlerinde ne sorumluluk versen çok olumlu yönde oluyor ilerdede faydası inanılmaz olur tebrik ederim öğretin mutlaka.
Bence birak cocuklugunu yasasin ileride bu ona sorun olmasin oyuncaklarini dagitinca toplamasi yatagini duzeltmesi simdilik guzel yeterli seyler kirlileri kirliye atmayi goster hadi ekstra olsun cok zorlama
evet ya... ilgisi olan olmayan her şeyi biraz öğrensin.. ilgisi olan şeyi kendi zaten çok öğrenir. hayatta her şeyi bilmek az da olsa hep başarı, sosyallik getirir.
Bir birey olarak kendine bakabilmelidir. Ütü, yemek, bulaşık ve çamaşır gibi tüm ev işlerini tek başına yapması gelecekte onun yararına olacaktır. O yüzden ben anneme minnettarım.
Yok daha neler. Her şeyin bir zamanı var. Bu kadar aceleci davranma bence. 11 yaş nedir ki? Şimdilik yapması gereken şeyler, kendini temiz tutsun, odasını toplu tutsun, dolabını dağınık bırakmasın. Sana yapabileceği şeyler de minderleri düzeltsin mesela ya da bulaşık makinesinde ki temizler o alsın sana versin sen yerine koy gibi. Erkek kız fark etmiyor. En fazla bu yaşında bunları yapması yeterli. Bırak çocuk çocukluğunu yaşasın.
Göster nasil yapılacağını bilsin ama yapması için zorlama tabi ki Ayrica temizlik işinin kadını erkeği olmaz yarın yalnız yaşayacak olsa kir pislik içinde mi yaşasın
Yaşıtları PlayStation da futbol muhabbeti yapıyor Çocuk bu yaşta Kadın egemenliğin de Yemek, bulaşık Ev işleri öğrenmesi İyi değil Hiç iyi değil. Oğlan çocuğunun ev işi olarak bileceği tek şey kendi odasını temiz tutması. Baba sına çok iş düşüyor Oğluna Hayatı annesi değil Babalar öğretir Oyun oynamayı, başarılı olmayı, iyi vakit geçirmeyi, kadınlarla iletişimi, çocuğun özgüvenini ve cesur olmasını babalar sağlar iyi akşamlar
Seni takdir ettim Çocuk yetiştirme özürlü anne nikli kadınların dünyasında... Altın değerindesin... Yavaş yavaş makineyi çalıştırmayı da öğret Başkasına muhtaç olmadan yasamayi bilsin
Bence öğretin. Kendi işlerini kendisi yapabilecek kadar kendini yetiştirmiş olması çocuğunuz için çok önemli. Bir kız çocuğuna ne öğretiliyorsa erkek çocuğuna da aynı şekilde yetiştirmelisiniz.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kız çocuğuna nasıl ögretmeliysek erkek çocuğuna da ögretmeliyiz. Emin olun ilerde üniversiteye gidince renklilerle beyazları ayırmakta sorun olur. Bu bilinçle yetiştirmeniz de çok güzel.
Kesinlikle katılıyorum öğretmelisiniz, bazı geri kafalı insanlar "erkek iş yapmaz, erkek adam ev işi yapar mı" der ama siz bunları takmayın büyüdüğünde sizin bunu ona öğrettiğiniz için size teşekkür edecek ❤️
Kişisel düzeni için odasını toplamsi ve süpürmesi yeterli aliskanlik. Böylelikle Sorumluluk bilinci gelişir ve tertipli, disiplinli olmak için ileriki yaşlarında zorlanmaz
ilerde tek başına eve çıktığında ihtiyacı olacak ama henüz 11 yaşında ne kadar ipler bilemem. Bekle bi 15-16 olsun abla 11 yaşında çocuğa neden bu kadar yükleniyorsun awk
Öğretebilirsin ama daha çocuk, sonra siz farketmeden makineyle oynamasın. Yani öyle yapmayacağından eminseniz öğretin ama daha değilseniz biraz daha büyüsün
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evet öğretin ama olur olmadık yerlerde yıkayıp kılıbık olmasın 😀
ezgin çocuklar kaliteli birey olur şımarık veletler kepaze olur bu hayatta yokuşu terlemeden çıkan ağlayarak iner insan olmak için çaresizliği yokluğu öğrenmek gerek (!)